English

وزیر امور خارجه ساحل عاج در دیدار با سفیر ایران مطرح کرد

امیدوارم در آینده نزدیک، مقدمات سفر وزیر امور خارجه ایران به ابیجان فراهم شود

سفیر ایران در ملاقات با «مارسل آمون تانوه» وزیر امور خارجه ساحل عاج، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه پیشین این کشور به تهران و دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان، بر ظرفیت‌های موجود در دو کشور به منظور ارتقای روابط دوجانبه در بخش‌های اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

امیدوارم در آینده نزدیک، مقدمات سفر وزیر امور خارجه ایران به ابیجان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج، منصور شکیب‌مهر افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری‌های اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری در بخش‌های انرژی، نفت و گاز، کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی، بهداشت و درمان، حمل و نقل وجود دارد و ایران آماده است تجارب خود را در تمام زمینه‌های مذکور با ساحل عاج به اشتراک بگذارد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ساحل عاج نیز با اشاره به توافقات صورت گرفته قبلی جهت برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک، آمادگی کشور خود را برای برگزاری این کمیسیون طی ماههای آتی در ابیجان اعلام کرد.

مارسل آمون تانوه ، همچنین با ابراز علاقه‌مندی جهت سفر به ایران اظهار کرد: امیدوارم در آینده نزدیک مقدمات سفر وزیر امور خارجه ایران نیز به ابیجان فراهم شود .

بر اساس این گزارش ، تانوه در جریان اقدامات رئیس جمهور ساحل عاج جهت ترمیم کابینه به جایگزینی «عبدالله تواکوس مابری » به سمت وزیر امور خارجه منصوب شد.

وی پیشتر ریاست دفتر رئیس‌جمهور این کشور را برعهده داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه