English

پارلمان لیبی توافقنامه «الصخیرات» را لغو و گفت‌وگو را تعلیق کرد

مجلس نمایندگان لیبی در طبرق ضمن لغو توافقنامه سیاسی الصخیرات که به تشکیل شورای ریاستی و دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» منجر شده بود، گفت‌وگوها را به حالت تعلیق درآورد.

پارلمان لیبی توافقنامه «الصخیرات» را لغو و گفت‌وگو را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری موج، مجلس نمایندگان لیبی در جلسه دیروز (سه‌شنبه) خود که با حضور 56 نماینده برگزار شد، با لغو توافقنامه الصخیرات موافقت کرده و مشارکت در هر گونه گفت‌وگو را تا اعلام موضع روشن طرف‌های لیبیابی در خصوص حمله به هلال نفتی تعلیق کرد.

بنابر گزارش پایگاه العربی الجدید، پیش از حمله مسلحانه گروه موسوم به گردان دفاع از بنغازی به منطقه هلال نفتی، مجلس نمایندگان لیبی در حال بررسی سازوکار تشکیل کمیته جدید گفت‌وگو جهت ورود به گفت‌وگوی سیاسی برای اجرای اصلاحات در توافقنامه الصخیرات بود.

از سوی دیگر سفرای آمریکا، انگلیس و فرانسه در لیبی تشدید درگیری‌ها در منطقه هلال نفتی را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در این منطقه شدند.

سفرای این سه کشور همچنین بر ضرورت وجود یک گروه نظامی ملی یکپارچه در لیبی و قرار گرفتن موسسات نفتی تحت سیطره موسسه ملی نفت تأکید کردند.

عناصر یک گروه به نام «گردان دفاع از بنغازی» به دنبال حمله روز جمعه گذشته به منطقه هلال نفتی، این منطقه را که نیروهای خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» بر آن سیطره داشتند، تحت تصرف خود درآوردند.

«مصطفی الشرکسی» از اعضای گردان دفاع از بنغازی در این باره اعلام کرد که این گردان آماده است منطقه هلال نفتی را به گروهی که نماینده «دولت مشروع لیبی» است تحویل دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه