English

لحظه به لحظه با سربازان عراقی در موصل

سرویس بین الملل- سربازان ارتش عراق و نیروهای پلیس فدرال در ادامه عملیات آزاد سازی موصل مناطق دیگری از این شهر را از لوث وجود تروریست ها آزاد کردند.

لحظه به لحظه با سربازان عراقی در موصل

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، خبرگزاری رویترز با استناد به خبر آزادی آخرین مواضع مهم داعش از جمله موزه شهر موصل از این دستاورد به عنوان گامی که می تواند راه را برای آزاد سازی نماد خلافت خودخوانده داعش هموار کند، یاد کرد.

عبدالامیر المحمداوی، سخنگوی نیروهای نخبه واکنش سریع وزارت کشور به رویترز گفت امروز (سه شنبه) علاوه بر ساختمان های مهم دولتی، موزه اصلی موصل که توسط تروریست ها تخریب و غارت شده بود، از تصرف داعش آزاد شد.

به گفته وی، تیم ویژه واکنش سریع با حمله به ساختمان استانداری نینوا و مجتمع های دولتی اطراف آن طی یک ساعت این ساختمان ها را که آخرین مقر اصلی داعش در این شهر بود، آزاد کردند.

بر اساس گزارش رویترز، به دست گرفتن کنترل مجمتع های دولتی، به نیروهای عراقی در حمله به داعش در مرکز بخش قدیمی شهر موصل که همجوار این منطقه است، به عنوان گامی نمادین در احیای حاکمیت دولت عراق بر این شهر مهم کمک خواهد کرد.

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش از مسجد بزرگ 'النور' در بخش قدیمی شهر موصل بود که در سال 2014 خلافت خودخوانده شامل بخش هایی از عراق و سوریه را اعلام کرد.

بخش قدیمی موصل در کرانه غربی رود دجله قرار دارد که شهر موصل را به دو نیمه تقسیم می کند. بنا بر تخمین گروه های امدادی، در زمان آغاز عملیات آزاد سازی بخش غربی موصل در 19 فوریه (1 اسفند) حدود 750 هزار نفر در این بخش سکونت داشتند.

نیروهای عراقی بخش شرقی موصل را در ماه ژانویه و پس از 100 روز نبرد آزاد کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه