English

حمله شدید رائول کاسترو به سیاست های دونالد ترامپ

سرویس بین الملل- رئیس جمهور کوبا در یک واکنش تند به موضع گیری های اخیر دونالد ترامپ، اقدامات وی را غیر عقلانی خواند.

حمله شدید رائول کاسترو به سیاست های دونالد ترامپ

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگززاری موج به نقل  از رویترز، «رائول کاسترو» به شدت از سیاست های مهاجرتی، امور تجاری و دیگر سیاست های دونالد ترامپ انتقاد کرد و سیاست های تجاری او را خودخواهانه و ایجاد دیوار مرزی با مکزیک را غیرعقلانی دانست.
بنابر این گزارش، کاسترو این اظهارات را در اجلاس رهبران چپ در ونزوئلا اعلام کرد. به نظر می رسد ترامپ همچنین به دنبال بازنگری در روند تشنج زدایی میان آمریکا- کوبا که در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا آغاز شده بود، است.

ترامپ پیش از آنکه در سمت ریاست جمهوری آمریکا فعالیتش را آغاز کند، تهدید کرده بود که روند بهبود روابط میان واشنگتن- هاوانا را خاتمه دهد مگر اینکه توافق بهتری میان دو کشور حاصل شود. وی به جزئیات این موضوع اشاره ای نکرده بود.

در همین راستا کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد که در میانه روند بازبینی کامل تمامی سیاست های آمریکا در قبال کوبا قرار دارد.

کاسترو خاطر نشان کرد: دستورکار جدید دولت آمریکا منجر به ایجاد سیاست تجاری خودخواهانه‌ای خواهد شد که بر رقابت پذیری تجارت خارجی ما تاثیر می گذارد و توافق های زیست محیطی را نیز نقض می کند.

رئیس جمهور کوبا گفت که مهاجرت به دلیل بی عدالتی فزاینده و فقر در یک سیستم اقتصادی بین المللی غیرمنصفانه ایجاد می شود و اینکه ایجاد دیوار در سراسر مرز مکزیک با آمریکا امری غیرعقلانی است که فقط علیه مکزیک نیست بلکه هدف تمامی کشورهای آمریکای لاتین است. 

کاسترو افزود: شما نمی توانید فقر و مهاجرت را با ایجاد دیوار مهار کنید اما با همکاری، درک متقابل و صلح می توان این مسائل را مهار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه