English

دوترته خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با کمونیست‌ها شد

کمتر از یک ماه از دستور رئیس جمهوری فیلیپین در تعلیق مذاکرات صلح با چریک‌های کمونیست، وی اعلام کرد که تمایل دارد تا بار دیگر مذاکرات مذکور را از سر بگیرد.

دوترته خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با کمونیست‌ها شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در جریان بازدید از یک اردوگاه نظامی گفت که به انجام مذاکرات جدید با چریک‌های کمونیست تمایل دارد اما شرایطی را مطرح کرد که شامل آزادی تمامی گروگان‌های پلیس و ارتش و توقف جمع آوری مالیات است.

وی ادامه داد: آنها باید تمامی ماموران پلیس و ارتش و هرکسی را که با دولت مانیل در ارتباط است و به گروگان این چریک‌ها در آمده، آزاد کنند. آنها باید همه این افراد را آزاد کنند. دوم اینکه، آنها باید مالیات موسوم به مالیات انقلابی را دیگر اخذ نکنند. سوم، نباید چیزی بخواهند که برخلاف قوانین است. من رئیس دولت فیلیپین هستم و این کار را انجام می‌دهم. لطفا این را درک کنید. من از اینکه می‌بینم مردم فیلیپین علیه خودشان هستند، بسیار ناراحتم. من فقط خواستار صلح هستم.

رئیس جمهوری فیلیپین گفت: من آماده مذاکره با چریک‌های کمونیست هستم. من آماده این مذاکره هستم و می‌خواهم به این درگیری‌ها در کشور پایان دهم. ترجیح می‌دهم تا این کار را برای توقف درگیری‌ها انجام دهم اما باید مذاکره کنیم. من آماده از سرگیری مذاکرات هستم اما زمان آن رسیده تا صداقت خرج شود. آتش بس انجام شده اما سربازان ارتش کشته می‌شوند.

وی ادامه داد: با این انزجاری که وجود دارد، چگونه می‌توان مذاکرات را انجام داد و به ثمر رساند؟ شما چگونه اینچنین رفتار می‌کنید؟

مذاکرات صلح با چریک‌های کمونیست فیلیپین در فوریه 2016 و پس از آنکه این چریک‌ها به کشتن سربازان ارتش این کشور همزمان با انجام مذاکرات در اسلو، نروژ، مبادرت ورزیدند، به حالت تعلیق درآمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه