English

عربستان همه قراردادهای بین المللی را نقض می کند

سرویس بین الملل - سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن گفت: سران سعودی همه قراردادهای بین المللی را نقض می کنند.

عربستان همه قراردادهای بین المللی را نقض می کند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیات مذاکره کننده انصارالله یمن با اعلام پیش شرط توقف تجاوز و رفع محاصره، بار دیگر بر موضع پیشین و ثابت هیات ملی برای برگزاری دور جدید گفت و گوها تاکید کرد.

وی با اعلام این مطلب در شبکه اجتماعی توئیتر خود، توقف تجاوز به یمن و رفع محاصره ظالمانه را شرط اصلی مذاکره بعدی دانست. 

این مقام انصارالله یمن در ادامه گفت: آنچه درمسقط درخصوص توقف تجاوز، آثار آن و برگزاری دورجدید گفت وگوها درقالب طرح سازمان ملل امضا شد زمینه ای برای تاکید براین مساله است که موضع ثابت ما منجر به راه حل فراگیر می شود. 

تاکنون عربستان و مزدوران آن همه قراردادهای آتش بس سازمان ملل را نقض و گفت وگوهای گذشته را به شکست کشانده از آن به عنوان فرصتی برای لشگرکشی و بازسازی جبهه های شکست خورده خود استفاده کرد. 

پیش ازاین نیز عبدالسلام با تاکید براینکه جنبش انصارالله به توافق مسقط (پایتخت عمان) پایبند است آن را بستر مناسبی برای رایزنی ها دانست و متجاوزان عربستانی را مخالف صلح معرفی کرد. 

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه