English

کشته شدن ۱۶ نظامی از نیروهای «حفتر» در درگیری‌های «هلال نفتی»

درگیری‌ بین نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» و گردان دفاع از بنغازی که از روز جمعه در منطقه هلال نفتی لیبی آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

کشته شدن 16 نظامی از نیروهای «حفتر» در درگیری‌های «هلال نفتی»

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان درگیری‌های منطقه هلال نفتی که مهم‌ترین بنادر صادرات نفت در آن واقع شده است، طی دو روز گذشته 16 نظامی از نیروهای وابسته به خلیفه حفتر کشته شده‌اند.

یک منبع در بیمارستان «محمد المقریف» واقع در شهر أجدابیا در نزدیکی منطقه هلال نفتی گفت که تیم‌های امداد تا دیشب جسد 16 نظامی وابسته به ارتش و مجلس نمایندگان طبرق را که در درگیری‌ها کشته شده‌اند به بیمارستان انتقال دادند و علاوه بر آن 11 نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

این منبع با اشاره به اینکه تیم هلال احمر هنوز وارد منطقه درگیری نشده است، پیش‌بینی کرد که شمار کشته‌ها و زخمی‌ها بیشتر از این تعداد باشد.

گردان دفاع از بنغازی عبارت از یک گردان نظامی است که چند شخصیت برجسته اوایل ژوئن گذشته تشکیل این گردان به منظور یاری مجلس شورای بنغازی (ائتلاف گردان‌هایی که در سرنگونی رژیم قذافی شرکت داشتند) در رویارویی با نیروهای الکرامه به رهبری حفتر را اعلام کردند.

یک مسئول امنیتی نیز اعلام کرد که نیروهای وابسته به مجلس نمایندگان توانستند وارد فرودگاه رأس لانوف در نزدیکی هلال نفتی شوند و آن را از گروه‌های افراطی (گردان بنغازی) باز پس گیرند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که گردان‌ دفاع از بنغازی همچنان بر منطقه مسکونی در شهر رأس لانوف سیطره دارد و ایست‌های بازرسی پراکنده‌ای در این منطقه ایجاد کرده‌اند اما نیروهای ارتش وابسته به خلیفه حفتر برای یورش به این منطقه آماده می‌شوند و در آن سوی منطقه نیز گردان دفاع از بنغازی 27 خودروی زرهی را در منطقه الجفره به سمت هلال نفتی مستقر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه