English

چین متعهد شد تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را اجرا کند

وزارت خارجه کره جنوبی از تعهد چین در اجرا کردن تحریمهای شورای امنیت علیه کره شمالی، برای تبدیل شبه جزیره کره به منطقه عاری از سلاح هسته ای خبر داد.

چین متعهد شد تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را اجرا کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: در گفتگوی تلفنی که بین نماینده ویژه پکن در مسائل هسته ای شبه جزیره کره و همتای وی در سئول انجام گرفت، چین متعهد شد تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را اجرا و بدین وسیله برای تبدیل شدن شبه جزیره کره به منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای تلاش کند.

بر اساس این گزارش، طی تماس تلفنی که به درخواست طرف چینی انجام گرفت، پکن تاکید کرد که چین با قدرت، موضوع غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره را دنبال کرده و بی کم و کاست، تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را به اجرا خواهد گذاشت.

در ادامه گزارش وزارت خارجه کره جنوبی به نقل از نماینده ویژه چین در مسائل هسته ای شبه جزیره کره، آمده است: بسیار تاسف برانگیز خواهد بود اگر پکن به دلیل مخالفت با طرح سئول برای استقرار سامانه ضد موشک تاد در این کشور و برای اعمال فشار، مانع از سفر مردم چین به کره جنوبی شود.

در نهایت دو طرف بر ادامه همکاریها و حفظ روابط استراتژیک علیه آزمایشات اتمی کره شمالی و برگزاری نشست های دوجانبه بین مسئولان عالی رتبه هسته ای دو کشور در آینده ای نزدیک، به توافق رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه