English

نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی:

محمود عباس برای حفظ آبرو، راه‌حل «یک دولتی» را در پیش گرفته است

«کمال خطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی اعلام کرد دیدار «عبدالفتاح السیسی»، «عبدالله دوم» و «بنیامین نتانیاهو» در «العقبه» اردن، رازهای خطرناکی را درباره آینده قدس در دل خود دارد.

محمود عباس برای حفظ آبرو، راه‌حل «یک دولتی» را در پیش گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، «کمال خطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 1948 اعلام کرد دیدار «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در «العقبه» اردن، رازهای خطرناکی را درباره آینده قدس در دل خود دارد.

الخطیب به وبگاه «الرساله» گفت: وقاحت مسئولان اسرائیلی و صحبت‌های آنها درباره تمایل به تسلط کامل بر قدس و یهودی کردن کامل آن از سر شوخی گفته نمی‌شود و دیدار یاد شده در العقبه «چراغ سبز» را برای واگذاری قدس به یهودیان نشان داد؛ شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که قدس فقط پایتخت رژیم صهیونیستی است و هیچکدام از شرکت‌کنندگان سخنی مبنی بر اینکه یک وجب از آن برای مسلمانان و عرب‌ها باشد، سخنی به میان نیاوردند.

وی سپس تصریح کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به صورت عملی راه‌حل «یک دولت» را در پیش گرفته و این اقدام به خاطر شکست طرح «دو دولتی» و حفظ آبرویش انجام می‌شود. عباس کم‌کم این گزینه (راه‌حل یک دولت) را پذیرفته و به دیگران اتهام می زند که آنها راه‌حل تشکیل دولت فلسطین در سینا را پذیرفته‌اند تا اینگونه اتهامات را از خود دور نگه دارد.

الخطیب تأکید کرد: عباس درک کرده که راه‌حل دو دولتی دیگر تمام شده و از زمان توافق «اسلو» رسما از قدس شانه خالی کرد و آن را یک شکار در دست اسرائیل قرار داد تا زمینه برای واقعیت دموگرافی و جمعیتی آن آماده شود.

وی در ادامه به ممنوع‌الفعالیت شدن جنبش اسلامی فسلطین در اراضی اشغالی 1948 پرداخت و گفت: این اقدام با توافق امارات، اردن، اسرائیل و آمریکا با هدف پاکسازی قدس انجام شد و این شهر اکنون در برابر مرحله بسیار حساسی قرار دارد.

الخطیب گفت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس عقب ننشسته و سفر یک هیأت از کنگره آمریکا به قدس برای بررسی این موضوع و عملی کردن آن خواهد بود و این یک موضوع غیرمنتظره نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه