English

مسکو: تدوین قانون اساسی، باید عامل وحدت در مذاکرات سوریه باشد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش آستانه را جایگزین مذاکرات ژنو نمی‌داند.

مسکو: تدوین قانون اساسی، باید عامل وحدت در مذاکرات سوریه باشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تدوین قانون  اساسی جدید سوریه باید عامل وحدت در مذاکرات سوریه باشد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو آستانه را جایگزین مذاکرات ژنو نمی‌داند.

وی با بیان اینکه اوضاع سوریه به شکل قابل لمسی، بهبود یافته است، تاکید کرد که مسکو از طریق همکاری با ترکیه و ایران، موفق شد آتش‌بس را در سوریه تقویت کند.

چهارمین دور مذاکرات ژنو درباره سوریه از شامگاه پنجشنبه (5 اسفند) با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان آغاز شده است.

مذاکرات ژنو درباره حل بحران سوریه در حالی ادامه دارد که هیئت عالی مذکرات برخاسته از کنفرانس معارضان سوریه در ریاض، در روند مذاکرات ژنو درباره سوریه کارشکنی می‌کنند.

در حالی که هیئت عالی مذاکرات معارضان برخاسته از کنفرانس ریاض، با قرار گرفتن مبارزه با تروریسم در دستور کار مذاکرات ژنو مخالف است، نمایندگان دولت سوریه تاکید دارند که گفتگو درباره مبارزه با تروریسم باید بخشی از دستور کار این مذاکرات باشد.

پیش از این سه دور مذاکره ژنو با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوری برگزار شد اما این مذاکرات در پی کارشکنی حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی تروریسم بی‌نتیجه ماند.

این در حالی است که در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

آتش‌بس فراگیر در سوریه نیز از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی