English

واکنش چین به افزایش بودجه نظامی آمریکا

چین نسبت به افزایش بودجه نظامی آمریکا واکنش نشان داده و ابراز امیدواری کرد که این اقدام به نفع حفظ صلح و ثبات جهانی باشد.

واکنش چین به افزایش بودجه نظامی آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پس از آنکه کاخ سفید از پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش 10 درصدی هزینه‌های نظامی خبر داد، وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن امیدوار است افزایش هزینه‌های دفاعی آمریکا به نفع برقراری صلح و ثبات در جهان باشد.

در حالی که بودجه پنتاگون هم اکنون به بیش از 603 میلیارد دلار رسیده است ترامپ پیشنهاد افزایش 54 میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را ارائه کرده و قصد دارد بودجه سایر بخش‌های غیر نظامی از جمله وزارت خارجه و سازمان حفاظت از محیط زیست را کاهش دهد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره تاکید کرد: ما امیدواریم که سیاست ها و تدابیر آمریکا بتواند به نفع صلح و ثبات جهانی باشد.

وی افزود: درباره دریای جنوبی چین، ما بارها اعلام کرده ایم که شرایط هم اکنون در یک مسیر مثبت و باثبات به خوبی پیش می رود، پکن امیدوار است که کشورهای بیرون از منطقه، به تلاش های چین و کشورهای جنوب شرق آسیا برای حفظ ثبات و صلح در دریای جنویی چین احترام بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی