English

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به ممانعت آل خلیفه از برگزاری نماز جمعه

رژیم آل خلیفه باز هم از برگزاری بزرگترین نماز جمعه شیعیان این کشور جلوگیری کرد.

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به ممانعت آل خلیفه از برگزاری نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه‌های بحرینی، شهروندان بحرینی در اعتراض به ممانعت رژیم آل خلیفه از برگزاری بزرگترنی نماز جمعه شیعیان این کشور، تظاهرات کردند.

این سی و دومین هفته متوالی از زمان سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین (در روز 31 خرداد سال جاری) است که نظامیان آل خلیفه از برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز جلوگیری می‌کنند.

منطقه الدراز محل سکونت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگ شیعیان بحرین است که رژیم آل خلیفه تابعیت بحرینی وی را لغو کرده است و این منطقه از 8 ماه قبل تحت محاصره شدید نیروهای آل خلیفه است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنه خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز، آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور را خواستار شده‌اند.

بحرینی‌ها امسال در حالی به استقبال ششمین سالروز انقلابشان رفتند که اوضاع این کشور به‌دلیل اعدام 6 جوان به‌دست رژیم که اخیراً صورت گرفته است، به‌شدت متشنج شده و مناطق مختلف بحرین طی هفته‌ها و روزهای گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی‌ در اعتراض به این اقدام رژیم بود و این راهپیمایی‌ها همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که عبدالله العجوز جوان 21ساله بحرینی صبح روز دوشنبه در منطقه النویدرات هدف گلوله نیروهای رژیم آل خلیفه قرار گرفت و به شهادت رسید.

وزارت کشور بحرین بعد از اعدام وحشیانه 7 تن از جوانان این کشور در طول 38 روز گذشته، از بازداشت شمار زیادی از زنان و جوانان این کشور و پرونده‌سازی برای آن‌ها خبر داده است.

انقلاب بحرین که وارد ششمین سالروز خود شده است، نشان داد که گزینه‌های رژیم آل خلیفه در برخورد با اراده شهروندان شکست خورده است و وحشی‌گری رژیم و ادامه کشتارها، آن‌ها را از ادامه حرکت‌های اعتراضی در راستای پیگیری حقوقشان، بازنمی‌دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه