English

مسکو: روسیه با مهار جنگ داخلی، مانع فروپاشی دولت سوریه شد

سرگئی شولگو، وزیر دفاع روسیه از عملکرد نیروهای ارتش کشورش در سوریه تقدیر کرد و گفت:‌ در جنگ سوریه سلاح‌های جدید روسیه ارزشمندی خود را ثابت کردند.

مسکو: روسیه با مهار جنگ داخلی، مانع فروپاشی دولت سوریه شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: ارتش روسیه 162 نوع سلاح را در سوریه آزمایش کرده است و تنها 10 مورد از این سلاح‌ها انتظارات را برآورده نکردند.

وی همچنین گفت: خلبان‌های روسی 1760 ماموریت پروازی در سوریه از زمان آغاز کمپین هوایی روسیه در سپتامبر 2015 در این کشور انجام داده و بیش از 3100 شبه نظامی شامل 26 فرمانده آنها را به هلاکت رساندند.

وی ادامه داد: روسیه به جلوگیری از فروپاشی دولت سوریه کمک کرد.

شویگو خاطر نشان کرد که حدود 90 درصد همه خلبان‌های ارتش روسیه در آسمان‌های سوریه تجربه رزمی به دست آوردند.

به گفته وزیر دفاع روسیه نیروهای ویژه ارتش این کشور در جنگ سوریه عملکرد خوبی نشان دادند و رهبران شبه‌نظامیان را هدف قرار داده و به گرادهی به حملات هوایی کمک کردند.

شویگو تاکید کرد: نیروی هوایی روسیه 5682 حمله‌هایی علیه زیرساخت‌های تروریست‌ها انجام داد. در نتیجه این کمپین 40 اردوگاه آموزشی، 475 پست فرماندهی، 45 انبار مهمات از بین رفت و 3119 شبه نظامی نیز کشته شدند.

وی تصریح کرد: فروپاشی دولت سوریه اکنون کاملا جلوگیری شده و جنگ داخلی در سوریه نیز عملا متوقف شده است.

وزیر دفاع روسیه در سخنرانی در مجلس سفلی پارلمان روسیه گفت: واحدهای نیروهای عملیات ویژه روسیه تاثیر بالای خود را نشان دادند. آنها نقش کلیدی در از بین بردن تروریست‌ها و نابود کردن اهداف حیاتی دشمن و تنظیم حملات هوایی ما ایفا کردند.

به گفته وزیر دفاع روسیه همچنین ۵۸.۳ درصد نیروهای مسلح روسیه اکنون با سلاح‌های جدید مواجه شدند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶، 62 درصد نیروهای موشکی روسیه سلاح‌های مدرن دریافت کردند و سلاح‌های هسته‌ای راهبردی روسیه نیز در سال گذشته میلادی به میزان 60 درصد تسلیحات مدرن دریافت کردند.

شولگو افزود: نیروی دریایی روسیه نیز به یژمیزان 74 درصد و یگان‌های هوابرد روسیه نیز به میزان 47 درصد با سلاح‌های مدرن تجهیز شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه