English

نخستین ثمره سفر عون به قاهره / سوریه به اتحادیه عرب باز گردد

سرویس بین الملل - سفر 2 روزه رئیس جمهور لبنان به قاهره روزنه های تازه ای را در روابط مصر و سوریه باز کرده است و آن تمایل صاحبان اهرام ثلاثه به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.

نخستین ثمره سفر عون به قاهره / سوریه به اتحادیه عرب باز گردد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از شبکه عربی 21، پارلمان مصر در موضعی قابل توجه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را خواستار شد.

بنابر این گزارش، کمیسیون امور عربی پارلمان مصر ضمن  درخواست بازگشت سوریه به جایگاه خود در شورای اتحادیه عرب اعلام کرد، ادامه خالی ماندن کرسی سوریه دیگر قابل قبول نیست.

ناظران و کارشناسان این درخواست را تمایل آشکار مصر به بازگشت بشار اسد به پر کردن کرسی کشورش در اتحادیه عرب دانسته اند.

این درخواست کمیته پارلمانی مصر و صدور بیانیه آن در این خصوص در آستانه برگزاری نشست آینده سران اتحادیه عرب مطرح شده است که قرار است در 29 مارس آینده در اردن برگزار شود.

موضع این کمیته پارلمانی مصر در راستای موضع نظام حاکم مصر به رهبری عبدالفتاح السیسی در حمایت از نظام بشار اسد قرار دارد.

در این بیانیه ضمن اشاره به آخرین تحولات بحران سوریه بر اساس نتایج به دست آمده از نشست آستانه، بر ضرورت حفظ موسسات و نهادهای دولتی سوریه تاکید شده است.

بر اساس بیانیه مزبور، روابط راهبردی و مبارزات مشترک مصر و سوریه در طول تاریخ به اضافه رهبری مصر در جهان عرب ایجاب می کند که این کشور در پرونده سوریه دخالت مثبت داشته باشد زیرا نداشتن نقش اتحادیه عرب و به طور خاص کشورهای عربی در بحران سوریه آن هم در شرایطی که کرسی این کشور خالی مانده است، دیگر قابل قبول نیست

این کمیته پارلمانی مصر به ریاست سعد الجمال ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال سوریه، اعلام کرد: مردم سوریه حق دارند که آینده کشور خود را از طریق انتخابات و با در نظر گرفتن منافع کشورشان رقم بزنند.

این بیانیه ضمن اشاره به روابط راهبردی سوریه و مصر، عدم نقش آفرینی کشورهای عربی از جمله مصر در نشست آستانه برای حل بحران سوریه را محکوم کرد و هشدار داد فروپاشی یا تقسیم شدن سوریه به چند منطقه خطری برای سراسر منطقه از جمله مصر به شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه