English

دهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس آغاز شد

دهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس ۲۰۲۳) امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش کار خود را آغاز کرد.

دهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، این رویداد مالی که با مشارکت و حمایت گسترده نهادهای دولتی و فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود، فضایی برای حضور و تبادل نظر نخبگان مالی و اقتصادی، شناسایی ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور فراهم آورده و به دلیل گستردگی محتوایی، مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان نهادهای دولتی قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های این دوره نمایشگاه، حضور نمایندگان خارجی به دلیل گسترش تعاملات بین‌المللی کشور است. به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه، امسال به دلیل عضویت ایران در گروه بریکس، این نمایشگاه از اهمیت دوچندان برخوردار است تا جایی که رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفته بود: کشورهای ترکیه، روسیه و سفرای بریکس در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و این فرصت بسیار مغتنمی برای کشور است. بر این اساس، یک پاویون خاص برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت مالی در نظر گرفته‌ایم که با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری این اقدام را انجام داده‌ایم. وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در چهار حوزه و چهار صنعت تمرکز کرده‌، تاکید کرده بود: ابتدا صنعت گردشگری، دوم صنعت ارتباطات، سوم حوزه مهندسی صنعت پتروشیمی و چهارم نیز صنعت مالی است که یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

آریا حمیدیان، برگزارکننده رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ نیز در این باره گفت: تلاش شده نمایشگاه امسال با گستردگی و عمق بیشتری در هر دو بخش نمایشگاهی و محتوایی برگزار شود. اکیش اینوکس در تلاش است تا به یک رویداد آینده‌نگر و تحلیلگر و به بیان دیگر، داووس منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

لازم به یادآوری است، بر اساس اعلام مسئولان برگزاری کیش اینوکس، در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان حدود ۳۰ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف بازار سهام، بازار ارز، بانکداری، بیمه، مسکن، تجارت آزاد و مناطق آزاد تجاری، سرمایه‌گذاری، روش‌های نوین تامین مالی، انتشار اوراق بدهی، خصوصی‌سازی و... در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس، عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ،دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی، رییس سازمان خصوصی سازی ، رییس بیمه مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استاندار هرمزگانو دبیر شورایعالی مناطق آزاد به ایراد سخنرانی پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه