English

استقلال مالی زنان خانه دار با بیمه عمر و زندگی

آینده مالی برای زنانی که شاغل نیستند و به نوعی خانه دار محسوب می شوند، یکی از دغدغه های همیشگی آنها بوده و علاقه مند هستند که در آینده بتوانند برای خود درآمد یا سرمایه مستقلی داشته باشند.

استقلال مالی زنان خانه دار با بیمه عمر و زندگی

به گزارش خبرگزاری موج، آینده مالی برای زنانی که شاغل نیستند و به نوعی خانه دار محسوب می شوند، یکی از دغدغه های همیشگی آنها بوده و علاقه مند هستند که در آینده بتوانند برای خود درآمد یا سرمایه مستقلی داشته باشند. با توجه به فرهنگ غالب در ایران هم که معمولاً مردان در خانواده مسئول درآمد و مخارج زندگی هستند، به این موضوع بیش از پیش دامن زده شده و باعث می شود که زنان خانه دار حس خوبی از این شرایط نداشته باشند.

در این حالت گزینه مطلوب این است که سرپرست خانواده از مبلغ درآمد ماهیانه مبلغی را برای پس انداز برای همسر خانه دار خود اختصاص داده و بتواند با این موضوع، هم استقلال مالی بیشتری به او داده و هم احساس بهتری در زندگی ایجاد نماید. یکی از گزینه های مطلوب برای این کار خرید بیمه عمر و پس انداز است.

در بیمه عمر و زندگی شما می توانید با پرداخت سالیانه مبلغی که به آن حق بیمه گفته می شود، بعد از مدتی مثلاً بیست سال، سرمایه یا مستمری برای خانم خانه دار ایجاد کنید. بیمه عمر برای زنان خانه دار ایجاد سرمایه می کند و یا اینکه شخص می تواند در پایان بیمه حتی درخواست مستمری برای دوران میانسالی خود نماید.

از طرفی داشتن پوشش بیمه ای مناسب برای زمانی که خدای نکرده شخصی دچار بیماری سختی شد یا اینکه به علت حادثه یا هر علت دیگر دچار از کارافتادگی شود، می تواند به او اطمینان خاطر دهد که از نظر مالی دچار مشکلات عدیده نخواهد شد.

عملاً بیمه عمر و تشکیل سرمایه برای زنانی که شاغل نیستند و عمدتاً از فرزندان نگهداری میکنند، یک سپاسگزاری از سوی همسر و سرپرست مالی خانواده هست. حتی هستند زنانی که از مبلغی که همسرشان به عنوان ماهیانه در اختیار آن ها قرار می دهند، پس انداز کرده و بیمه عمر و تشکیل سرمایه را برای خودشان تهیه می کنند.

از کجا شروع کنیم؟

ابتدا باید یک شرکت بیمه که بیمه عمر و زندگی را با شرایط مناسبی ارائه می دهد پیدا کنید. در میان شرکت های بیمه ای که در زمینه بیمه عمر فعال هستند می توان از بیمه پاسارگاد، بیمه سامان، بیمه کارآفرین و بیمه پارسیان نام برد. شما می توانید با یک نمایندگی بیمه عمر از هر یک از این شرکت ها ارتباط برقرار کرده و درخواست جدول محاسبه بیمه عمر برای مدت زمان مثلاً بیست سال بر اساس پرداختی مد نظر خود داشته باشید و البته به میزان پوشش های بیمه ای که آن شرکت به شما ارائه می دهد و هزینه های مربوط به پوشش ها هم توجه داشته باشید. به طور کلی برای انتخاب شرکت بیمه می توانید به میانگین سود پرداختی به بیمه عمر در طی سالیان گذشته به همراه شاخص توانگری مالی که توسط بیمه مرکزی اعلام می شود هم توجه کرده و بررسی کنید. شرکتی که طی سالهای قبل عملکرد خوبی از خود ارائه داده به دور از هر گونه تبلیغات می تواند به شما به صورت نسبی اطمینان دهد که در سالهای بعد هم عملکرد خوبی از خود به جا خواهد گذاشت.

بعد از انتخاب بهترین بیمه عمر، می توانید از نمایندگی درخواست پرسشنامه نموده و بعد از چند روز بیمه نامه خود را تحویل بگیرید. نکته بسیار مهم در این گونه بیمه نامه ها پرداختی منظم طی سالهای بعد هست که برنامه سرمایه گذاری را به صورت منظم پیش ببرد. بنابراین برای پس انداز های خود طی بیست سال آینده برنامه مشخصی داشته باشید تا در آینده بتوانید مبلغ بسیار خوبی هم دریافت کنید.

در نهایت اینکه این بیمه نه تنها برای زنان خانه دار مفید هست، برای فرزندان شما هم می تواند آینده خوبی رقم بزند. با توجه به اینکه این بیمه نامه ها محدودیت سنی ندارند، خرید بیمه عمر برای فرزندتان هم می تواند آینده خوبی را از نظر استقلال مالی برایش رقم بزند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • هادی نیک

    میگم خیلی خوبه که به فکر بیمه برای زنان خانه دار هستید و آینده شون مهمه. اما حالا مگه چند تا زن خانه دار مونده؟ همه میرن سر کار و شاغل هستن. به نظر من باید در مورد زنان شاغل بیشتر بگید تا زنان خانه دار و سرپرست خانوار.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه