English

وزیر اقتصاد در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی بابلسر و فریدونکنار:

اقتصاد آب پیشران تحول مناطق شمالی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی بابلسر و فریدونکنار در دیدار با فعالان اقتصادی بابلسر و فریدونکنار اظهار داشت: مناطق شمالی باید به قطب آی تی کشور تبدیل شوند.

اقتصاد آب پیشران تحول مناطق شمالی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ،  فرهاد دژپسند در نشست با فعالان اقتصادی بابلسر و فریدونکنار، با بیان اینکه سه سال پیش آمریکایی ها وعده داده بودند که سه ماهه حکومت ایران عوض می شود،‌ گفت: از آن زمان سه سال گذشت و آن رژیم آمریکا دیگر نیست.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: با وجود اینکه درآمد نفتی به کمترین مقدار رسیده ولی بودجه، بدون نیاز به استقراض از بانک مرکزی بسته شد.

به گفته وی، در ۱۰‌ ماهه امسال به اندازه کل سال گذشته تسهیلات بانکی پرداخت شد، در واقع در سالی که دشمن‌ خواست با فشار حداکثری میان مردم و دولت فشار ایجاد کند این موفقیت ها حاصل شد.  

وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرایط سخت کشور در تامین ضروریات در ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای کرونا برای تامین ضروری ترین موارد،  کشور به کشور جستجو می کردیم و  به عنوان نمونه رفتار کره جنوبی علنی شد که حاضر نشد با پول خودمان واکسن تهیه کند، اما در حال حاضر به نقطه ای رسیدیم که به دولت اعلام کردیم که برخی تجهیزات کرونایی امکان صادرات دارد .

وی افزود: این دستاوردها ناشی از تقویت بنیان های اقتصادی در طول عمر جمهوری اسلامی است.

دکتر دژپسند با بیان اینکه بابلسر مهد علم است و دانشکده اقتصاد دانشگاه بابلسر در کشور شاخص است،‌ تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که با فعالیت های ضد اقتصادی و فرهنگی چهره علمی این شهرستان خدشه‌دار شود. در واقع بابلسر بخشی از شمال کشور است که اگر توسعه یابد می تواند بسیاری از نیازهای کشور را تامین کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به خودکفایی در گندم به عنوان یک‌ کالای استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت: عبور تعداد شرکت های دانش بنیان از ۵ هزار عدد و موفقیت آنان در تولید واکسن کرونا، از توانایی های جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه، این جلسات منطقه ای به شناسایی مشکلات کمک‌ می‌کند،‌ افزود: بخش خصوصی فکر نکند که در یک طرف و بخش دولتی یک طرف دیگر قرار دارد، همه برای اقتصاد و بهبود رفاه مردم تلاش می کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه اظهار داشت: ما برای خودمان تکلیف می دانیم که حامی بخش خصوصی باشیم. بخش خصوصی یار دوازدهم نیست بلکه بازیگر اصلی اقتصاد کشور است و در دوران تحریم بخش خصوصی بازیگر اصلی رفع تحریم ها به شمار می رود. 

دژپسند در ادامه بر اهمیت مسئولیت بانک ها در صیانت از دارایی سپرده گذاران تاکید کرد و در این خصوص گفت: بانک ها باید از سپرده های مردم صیانت کنند و برخی سخت گیری ها برای حمایت از سپرده مردم است. 

دکتر دژپسند با تاکید بر اینکه ورود منابع بانکی به تولید موجب رونق کشور می شود، اظهار داشت: مدل روابط متقابل در سرلوحه فعالیت ها قرار دارد و بر همین اساس کشاورزی مازندران باید مدرن شود .

وی بهسازی اراضی کشاورزی برای این استان را ضروری دانست و اظهار داشت: آب شیرین از نعمت های‌ شمال کشور است و نباید به هدر برود و مدیریت آن مهم است. 

وی با تاکید بر اینکه انتخاب صنعت سبز برای مازندران مهم است،خاطرنشان کرد: صنعت ای تی برای مازندران می تواند سرنوشت ساز باشد و صنایع تکمیلی نیز در کنار آن موجب توسعه شمال کشور می شود. 

درپسند با اشاره به اینکه شمال کشور اگر توسعه یابد می‌تواند در خیلی از حوزه ها منشا خودکفایی کشور شود، افزود: باید به شمال کشور کمک شود زیرا سه استان شمالی می توانند با روابط متقابل موجب توسعه شوند.

در ادامه این نشست مشکلات اقتصادی دو شهرستان از سوی فرمانداران بابلسر و‌ فریدونکنار مطرح شد و مشکلات یک‌ واحد تولیدی شکر، یک واحد گردشگری جهت دریافت تسهیلات سرمایه‌ درگردش و استمهال تسهیلات اخذ شده، مشکلات بندر امیرآباد، طرح سرمایه گذاری استحصال روغن از کاه، احداث فرودگاه در بابلسر، احداث ساختمان فرهنگی آموزشی در ساختمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بهسازی ساختمان میراثی شهربانی سابق مورد بررسی فرار گرفت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی