English

انتخاب بانک ملت به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت اقتصاد

جلسه هم اندیشی مسوولان مدیریت امور بازرسی و نظارت با مدیرکل دفتر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه سامانه های نظارتی بانک ملت در قالب صبحانه کاری برگزار شد.

انتخاب بانک ملت به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت اقتصاد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، به پیاده سازی سامانه هوشمند در وزارت اقتصاد و 18 زیر مجموعه آن اشاره کرد و با قدردانی از مدیرعامل بانک ملت، این بانک را به عنوان مشاور پروژه معرفی کرد.

وی افزود: با توجه به توانایی ها و پیشرفت های مدیریت امور بازرسی و نظارت  بانک ملت در استفاده از فناوری و تکنولوژی های نوین برای پیاده سازی سامانه های نظارتی، این بانک به عنوان مشاور پروژه سامانه هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب شده است .

دکتر عبدالهی با اشاره به بحث نظام کنترل های داخلی دستگاه ها تاکید کرد: در سال 2018 در کشور انگلستان و 125 کشور دنیا، اصلی ترین موضوع نداشتن   یا ضعف  سیستم کنترل های داخلی بوده است .

به گفته وی، در این دوره دکتر دژپسند مبحث خانواده هوشمند از قبیل  خزانه داری الکترونیک، سامانه هوشمند  نظام جامع بانکداری، سامانه حوزه بیمه و ... را مطرح کرد و در این راستا وزارت اقتصاد با تاکید بر نظارت سیستمی و سامانه ای، از این فرصت برای طراحی سامانه ای هوشمند در این مرکز استفاده کرد تا سامانه ای جامع را جهت نظارت بر کل 18 زیرمجموعه مالیاتی، گمرک، بورس و بیمه راه اندازی کند.

این مقام مسوول در وزارت اقتصاد ادامه داد: در بررسی سامانه های طراحی شده ازسوی دستگاه ها و ارگان های مربوطه ، سامانه های نظارتی بانک ملت به عنوان یکی از بهترین و جامع ترین برنامه های نظارتی ازسوی وزارت امور اقتصاد و دارایی انتخاب شده است.

علیرضا حمیدی، مدیرامور بازرسی و نظارت بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به سند چشم انداز و برنامه راهبردی 1404 کل کشور  و همچنین قدردانی از حمایت ها و توجه ویژه مدیرعامل بانک به توسعه بازرسی سیستمی و در لحظه، گفت: از الزامات تحقق اهداف، داشتن زیرساخت های بسیار کارآمد و قوی در فضای مجازی است که در این زمینه، بانک ملت درحوزه های مختلف به ویژه حوزه بازرسی و نظارت، اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داده است .

به گفته وی، در این راستا مدیریت امور بازرسی و نظارت بانک ملت، لزوم مهاجرت از بازرسی سنتی به سمت بازرسی مستمر با اتکا به  بستر فناوری اطلاعات را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و نسبت به ایجاد سامانه های نظارتی اقدام کرده است. ضمن این که قابل ذکر است که در شیوه بازرسی مستمر، بیش از 75 درصد  از عملکرد شعب، به صورت مداوم و هدفمند مورد بازرسی قرار می گیرد.

در این جلسه که دکتر عبدالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اموراقتصادی و دارایی، دکتر احمد گرجی، مسوول نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور، سرهنگ حمیدی و سرهنگ بهرامی از پلیس امنیت ناجا، نمایندگان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمیدی مدیر امور ، غلامی قائم مقام و معاونان مدیریت امور بازرسی و نظارت در آن حضور داشتند، سامانه های نظارتی بانک ملت از سوی مسوولان واحدهای نظارت بر سامانه های بانکی و بهبود مستمر ابزارهای نظارتی، معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی