English

گلتاش بر فراز قله توسعه و پیشرفت

شرکت گلتاش به عنوان یکی شرکت های برتر تولید کننده انواع محصولات شوینده و بهداشتی و پذیرفته شده سازمان بورس و اوراق بهادار است. در این گزارش پای صحبت های توفیق افشار نژاد نشستیم و در خصوص فعالیت این شرکت و عملکرد آن در سالی که گذشت سوالاتی را جویا شدیم.

گلتاش بر فراز قله توسعه و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت گلتاش به عنوان یکی شرکت های برتر تولید کننده انواع محصولات شوینده و بهداشتی و پذیرفته شده سازمان بورس و اوراق بهادار در زمینه تولید انواع محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی در پنج گروه شامل: انواع خمیردندان ( با برندهای دنتامکس، پونه و نسیم )، انواع شامپو ( با برندهای آرومکس ، شبنم و سیو )، صابون ( با برندهای آرومکس، گلبو و گلنار )، مایع دستشویی ( با برندهای آرومکس ، گلبو و سیو ) کرم ( با برند آرومکس و مری پن ) فعالیت دارد و در کنار تولید محصولات نهایی در راستای افزایش قدرت رقابت، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و بهره وری اقدام به ظرفیت سازی در بخش تولید ادوات بسته بندی مانند تیوب های خمیردندان، انواع بطری، پریفرم و همچنین در بخش تولید مواد اولیه صنعتی مانند بتائین، کوکونات، تگزاپون صدفی و کرود گلیسرین نموده و دائماً در حال ایجاد ظرفیت های جدید و بهسازی خطوط تولید بوده است . مطالب پیش روی حاصل پاسخ توفیق افشار نژاد، مدیرعامل پرتلاش و توانمند این شرکت است.

نظر به اینکه فصل پاییز ، فصل پایانی سال مالی شرکت بوده عملکرد فصل فوق نسبت به سایر فصول چگونه بوده است؟

عملکرد سه ماهه پایانی سال مالی :

مبلغ فروش و سود خالص: مبلغ فروش سه ماهه پایانی سال مالی بالغ بر ۴۴۲ر۲ میلیارد ریال بوده که معادل ۳۰ درصد فروش سال مالی می باشد و نسبت به سه ماهه قبل ( تابستان ۱۳۹۹ ) ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد و نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل بیش از ۵۸ درصد رشد داشته و از طرفی ۳۲ درصد سود خالص سال مالی را سه ماهه چهارم به خود اختصاص داده است.

مقدار فروش محصولات نهایی: مقدار فروش انواع محصولات شوینده که در سبد تولیدات شرکت می باشند در این مدت ۶۰۰ر۱۴ تن بوده که معادل ۵/۲۵ درصد فروش سال می باشد و نسبت به سه ماهه ماقبل خود ۵/۴ درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵/۱۱ درصدی برخوردار بوده.

مقدار تولید محصولات نهایی: مقدار تولیدات انواع محصولات نهایی در سه ماهه چهارم نزدیک به ۱۵ هزار تن بوده که ۲۷ درصد تولید کل سال مالی را به خود اختصاص داده و نسبت به سه ماهه قبل معادل ۷/۱۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۶/۱۴ درصد رشد داشته است.

شرکت گلتاش1

با توجه به اینکه پایان سال مالی شرکت ۳۰ آذرماه می باشد، عملکرد مقداری سال مالی را چگونه ارزیابی می کنید؟

عملکرد مقداری تولید و فروش در بخش محصولات نهایی با مقدار ۶۰۶۰۰ تن نسبت به سال مالی گذشته نزدیک به ۱۴ درصد رشد داشته که با توجه به شرایط تحریم و ارز بری مواد اولیه، تولید محصولات شوینده از وضعیت بسیار مناسبی برخودار بوده و در آذرماه سال مالی فوق و عملکرد سالیانه شرکت شاهد شکست تمام رکوردهای عملکردی خود بوده. با توجه به اینکه شرکت در بخش تولید انواع ادوات بسته بندی و مواد اولیه پر تیراژ مورد نیاز خود هم فعال بوده و دائماً در حال ظرفیت سازی و بهسازی خطوط تولید می باشد، در این بخش هم شاهد رشدهای قابل توجه در جهت افزایش توان رقابتی و بهره وری شرکت بوده.

عملکرد مالی شرکت در سال مالی مذکور را چکونه ارزیابی می کنید؟

طی سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ با توجه به قوت گرفتن تحریم های ظالمانه، اقتصاد ایران با چالش ها و مشکلات زیادی موجهه بوده به خصوص در بخش نرخ ارز ، تامین ارز وارداتی و ابر تورم حاکم در همه بخش ها و از طرفی با توجه به اینکه مصرف کننده محصولات شرکت عامه مردم هستند و قدرت خرید مردم نیز دارای افت شدیدی بوده و امکان افزایش نرخ محصولات متناسب با نرخ تورم در بخش تامین مواد و ملزومات تولید نبوده، شرکت عملکرد مقداری قابل قبولی داشته و در بخش مالی نیز علیرغم همه مشکلات با رشد حدود ۱۳ درصدی در سود خالص روبرو می باشد که امید در سال مالی آتی با تمهیدات اندیشیده شده در بخش های مختلف از جمله توسعه محصولات، برندها، بازارهای هدف، ظرفیت سازی در تولید محصولات نهایی و ادوات بسته بندی و مواد اولیه مورد نیاز ، بهبود چشم گیری خواهد داشت .

دلایل بهبود حاشیه سود شرکت در چند سال اخیر چیست؟ شرکت همواره سعی کرده تامین مواد اولیه و ملزومات بسته بندی خود را در اولویت قرارداده تا مشکلی در روند تولید و فروش به وجود نیاید و استفاده از نیروی انسانی متعهد و متخصص در شرکت ، استفاده مناسب از منابع و تجهیزات و ظرفیت های ایجاد شده در شرکت بگونه ای که شرکت توانست بعنوان برترین شرکت از لحاظ بهره وری در کشور شود و رتبه نخست را کسب کنند.

شرکت گلتاش2

میزان تولید و فروش محصولات را بهمراه جایگاه این شرکت در صنعت را بیان نمایید؟

تولید محصولات نهایی در سال مالی ۱۳۹۷ به میزان ۳۸۶۰۰ تن ، در سال مالی ۱۳۹۸ به میزان ۵۲۰۱۹ تن و در سال مالی ۱۳۹۹ به میزان ۵۷۲۰۰ تن بوده که هر سال با رشد روبرو بوده و در سال مالی ۱۳۹۹نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰درصدی داشته است . برخی از مواد اولیه و ادوات بسته بندی مورد نیاز جهت تولید محصولات نهایی شامل تگزاپون صدفی ، کوکونات و بتائین ، انواع ظروف بسته بندی (درب و بطری ) و تیوپ خمیر دندان درشرکت تولید و مصرف می گردد که علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده مناسبی برای شرکت دارد.

در خصوص مقادیر فروش محصولات در سال مالی ۱۳۹۷ توانستیم مقدار ۳۹۸۹۹ تن ، در سال مالی ۱۳۹۸ مقدار ۵۰۶۹۶ تن و در سال مالی ۱۳۹۹ مقدار ۵۷۶۰۰ تن محصول روانه بازار کنیم که در سال مالی ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل مقادیر فروش محصولات نهایی نزدیک به ۱۴درصد رشد داشته است.

مبلغ ریالی فروش در سال مالی ۱۳۹۷ ، ۵۸۳ر۲ میلیارد ریال، طی سال مالی ۱۳۹۸ مبلغ ۶۶۶ر۵ میلیارد ریال و طی سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ فروش از ۰۰۰ر۸ میلیارد ریال گذشته که در سال مالی ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹درصدی داشته است .

نظر به اینکه آمار تولید محصولات نزدیک به ظرفیت های اسمی می باشد و از طرفی شرکت در مسیر صعودی خود می باشد ، چه تمهیداتی در بخش ظرفیت تولید انجام شده است؟

ظرفیت اسمی تولید محصولات نهایی ۵۶ هزار تن در سال می باشد که محاسبه فوق بر اساس دو شیفت کاری می باشد و با فعال نمودن شیفت کاری سوم طرفیت عملی شرکت از ظرفیت اسمی فراتر می باشد و با توجه به روند صعودی شرکت در بخش های عملکردی مختلف و اضافه شدن تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به سبد محصولات و از طرفی برنامه های توسعه ای شرکت در بخش ایجاد تنوع و برندهای جدید، ظرفیت سازی تولید از مسایل اجتناب ناپذیر گلتاش می باشد و در راستای ایجاد بهره وری، افزایش کیفیت محصولات و افزایش قدرت رقابت ، سرمایه گذاری در بخش تولید ادوات بسته بندی و مواد اولیه نیز بسیار ضروری می باشد. در سه ماهه پایانی سال مالی اقدام به خرید تجهیزات تولید و بسته بندی خمیردندان شده و در بخش تولید مواد اولیه پروژه تولید و توسعه مواد اولیه صنعتی فعال گردیده ، برای سال مالی ۱۴۰۰ نیز بودجه سرمایه ای لازم برای همه بخش های تولیدی و پشتیبانی جهت افزایش ظرفیت ها ، بهسازی و نوسازی خطوط تولید دیده شده و پروژه های مربوطه در حال برنامه ریزی و ورود به فاز اجرایی می باشند .

شرکت گلتاش3

گلتاش صنعت شوینده کشور از چه جایگاهی برخوردار است؟

شرکت گلتاش بعنوان بزرگترین تولید کننده محصولات شوینده در غرب کشور بوده و یکی از شرکت های پویا در امر تولید این نوع محصولات محسوب می شود و جایگاه مناسبی در صنعت شوینده دارد. در تولید خمیردندان در کشور دارای رتبه اول می باشد و در با همراه شرکت پاکسان در تولید صابون رتبه دوم و در تولید محصولات شامپو و مایع دستشویی رتبه سوم را دارا می باشد .

آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد؟

افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال به ریال به مبلغ ۶۰۰ر۲ میلیارد ریال به میزان ۶۰۰ر۱ میلیارد ریال، معادل ۱۶۰درصد سرمایه کنونی شامل ۹۰ درصد از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران و ۷۰ درصد از محل سود انباشته مورد تصویب هیات مدیره و تایید حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرار گرفته و جهت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام شده . سعی بر این هست که به همراه مجمع عمومی عادی سالیانه در بهمن ماه ، مجمع فوق العاده جهت افزایش سرمایه نیر برگزار و مصوب شود.

شرکت گلتاش4

با توجه به رقابتی بودن بازار شوینده این شرکت چه طرح های توسعه‌ای در دست دارد؟

شرکت به دنبال توسعه محصولات ، برندها ، بازارهای هدف و همچنین بالا بردن کیفیت محصولات خود بوده و در این زمینه کمیته های تخصصی به صورت هفتگی برنامه ها و اهداف خود را در این زمینه دنبال می کنند و به دنبال تولید محصولاتی هستیم ضمن افزایش سهم بازار با محصولات با کیفیت ، برای شرکت ارزش افزوده مناسبی ایجاد کنند و گروه محصولات آرایشی و بهداشتی مانند انواع کرم ها با برندهای جدید به تولید نهایی رسیده و در شرف ورود به بازار می باشند .

شرکت گلتاش5

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه