English

رئیس کل بیمه مرکزی در نشست مشترک با اتاق تعاون خبر داد:

تشکیل کمیته مشترک بیمه و اتاق تعاون

صبح امروز با هدف رفع مشکلات بیمه ای اتحادیه های اتاق تعاون، جلسه مشترکی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی کشور برگزار شد.

تشکیل کمیته مشترک بیمه و اتاق تعاون

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک گفت: اتحادیه های تعاونی فعال در کشور از ظرفیت خوبی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور برخوردار هستند و می توانند در حوزه نرخ گذاری صحیح به کارشناسان بیمه کمک کنند.

وی افزود: ماهیت بیمه جدا از ریسک پذیری به نوعی مشابه تعاونی عمل می کند و با جمع آوری پول های خرد، خسارات بزرگ را پوشش می دهد. با نگاهی به وضعیت پرتفوی ۶۰ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال گذشته، حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بیمه گذاران بزرگ مانند نفت و گاز و... بوده و بقیه آن را بخش های SME ها(بنگاه های کوچک و متوسط) شامل بیمه خودرو ها، کارگاه ها و کارخانجات و ... بوده است که این نشان دهنده نقش موثر تعاونی ها در صنعت بیمه است. همچنین کشور ضمن نیاز به صنایع مادر، به صنایع کوچک نظیر SME  ها برای ایجاد و گسترش اشتغال نیازمند است که مصداق بارز SME  ها تعاونی ها هستند.

دکتر سلیمانی با تاکید برسهم ۸درصدی تعاونی ها از GDP کشور گفت: تعاونی ها با توجه به گستره فعالیتشان در حوزه تولید و صادرات می توانند به توانمند سازی صنعت بیمه کمک کنند که این مهم مستلزم اجرای طرح تحقیقاتی جدی در خصوص زمینه های همکاری بیمه مرکزی با اتاق تعاون است.

رئیس شورای عالی بیمه افزود: نقش بیمه به صورتی است که می تواند تولید، صادرات، ساختمان، خدمات و… را بیمه کرده و از سوی دیگرخود نیز در بازارسرمایه، بازار پولی و تولید نیز فعالیت کند به صورتی که در حال حاضر ۱۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط صنعت بیمه انجام شده است.

وی با اشاره به طراحی بیمه نامه هایی برای حمایت از تولید ملی گفت: بیمه نامه های اعتباری، تضمین کیفیت محصول و ضمانت نامه های بیمه ای از جمله اقدامات صنعت بیمه در جهت جهش تولید بوده که امسال در راستای فرمایش مقام معظم رهبری عملیاتی شد و می تواند کمک شایانی به افزایش تولید کشور کند.

رئیس کل بیمه مرکزی، همچنین از اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای تحت پوشش قرار دادن صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: پرتفوی این صندوق حدودا ۲ درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه است، در جهان محصولات کشاورزی زیر نظر بیمه های جنرال(تجاری و عمومی) فعالیت می کنند و با توجه به ریسک بالای خدمات و محصولات کشاورزی، بهتر است توزیع ریسک در قالب یک نهاد بزرگتر و محصولات بیشتری نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

شایان ذکر است در این نشست، مدیران عامل اتحادیه های مختلف سوالات و درخواست های خود را مطرح کردند و مقرر شد کمیته ای مشترک جهت تداوم همکاری صنعت بیمه و اتاق تعاون تشکیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی