English

رئیس سازمان بورس خبر داد:

تصمیم جدید برای فروش سهام عدالت

رئیس سازمان بورس با اعلام تصمیم جدید برای فروش سهام عدالت و چند اقدام حمایتی دیگر به سهامداران توصیه کرد با صبر در بلند مدت سود مناسبی شناسایی کنند.

تصمیم جدید برای فروش سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران ، حسن قالیباف اصل درباره وضعیت بازار سهام که طی دو هفته اخیر با ریزش پی در پی قیمت ها و شاخص و نگرانی فعالان همراه شده به روزنامه ایران گفت: متغیر‌های بازار سهام نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده و به سهامداران توصیه می شود صبر پیشه کنند تا در بلند مدت سود مناسبی شناسایی کنند.

وی ادامه داد: بازار بر اساس عرضه و تقاضا است و قیمت سهم، تابع عرضه روز است و سهامداران نباید انتظار داشته باشند هر روز سهام رشد کند. قیمت سهم را باید با متغیر‌های بنیادی و اخبار مرتبط بررسی کرد. سرمایه‌گذاری که وارد بورس شده باید بداند در این بازار هم سود و هم ضرر است .

این مقام مسئول درباره تصمیمات جدید و حمایتی شورای عالی بورس توضیح داد: مجوز پذیره نویسی صندوق دارا دوم از طریق درگاه‌های بانکی و شامل سهام چهار پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس ، تهران و تبریز تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کد ملی صادر شده و انتظار می رود به موقع انجام شود.

قالیباف اصل ادامه داد: در شورای عالی بورس راهکارهای مثبتی برای عرضه و فروش سهام عدالت مطرح و با توجه به اینکه یکی از دلایل افت هفته های اخیر شاخص ، فروش سهام عدالت بود ، مقرر شد از این به بعد عرضه نشود و نهاد‌های مالی برخلاف گذشته قادر به خرید بلوکی این نوع سهم باشند .

وی افزود: اقدام دیگر برای حمایت از بازار ، افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت به ۱۵ درصد بود. طبق بررسی‌ها این نوع صندوق‌ها در زمان افت و رشد بازار ، فروشنده نبودند. به همین دلیل این امکان فراهم شد تا در صف خرید قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی