English

رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد؛

بانک سینا باید در قرض الحسنه سرآمد و الگوی نظام بانکی شود

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ضرورت هدایت منابع بانک سینا به سمت قرض‌الحسنه گفت: بانک سینا باید سرآمد و الگوی نظام بانکی در توجه به قرض‌الحسنه و بانک تراز انقلاب اسلامی باشد.

بانک سینا باید در قرض الحسنه سرآمد و الگوی نظام بانکی شود

به گزارش خبرگزاری موج پرویز فتاح  رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک سینا با اشاره به جایگاه قابل قبول بانک سینا در نظام بانکی و جامعه افزود: بانک سینا در موقعیت خوبی قرار دارد، اما این جایگاه می‌تواند هرچه بیشتر ارتقا یابد.

وی به اهمیت قرض‌الحسنه در قرآن و آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین شاخص برای ارتقای نظام بانکی، مردمی عمل کردن است و بانک سینا برای رسیدن به این هدف باید قرض‌الحسنه را تقویت کند.

رئیس بنیاد مستضعفان بر لزوم حمایت شبکه بانکی از تولید داخلی تاکید کرد و ادامه داد: اعتقاد راسخ دارم که اگر نظام بانکی به جای حضور در معاملات کلان که دامنگیر بانک‌ها شده است، بر روی قرض‌الحسنه سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند نقش موثری در ارتقای تولید داخلی داشته باشد و شرایط بانک‌ها نیز بهتر می‌شود.

فتاح با اشاره به اینکه وام‌های پرداختی به محرومان حتما باید در قالب قرض‌الحسنه باشد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بانک سینا در خدمت محرومان جامعه باشد و بنیاد مستضعفان کمک می‌کند تا بانک سینا در پرداخت قرض‌الحسنه سرآمد بانک‌های کشور باشد.

فتاح گفت: اگر منابع بانکی را به سمت قرض‌الحسنه سوق دهیم به طور قطع طبق وعده الهی بانک سینا به صورت چشمگیری ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به برخی تلاش‌ها به منظور حاشیه‌سازی برای بانک سینا طی چند ماه اخیر، گفت: بانک سینا در نظام بانکی کشور بسیار خوشنام است و تلاش‌های اخیر برخی جریانات خاص برای مخدوش کردن این بانک، بی‌نتیجه است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه بانک سینا باید به بانک نمونه و تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با ترویج سنت قرض‌الحسنه بانک سینا را بیش از پیش ارتقا دهیم، به یک الگو در کشور تبدیل می‌شود و زمینه تحول در نظام بانکی و حرکت به سمت معیار‌های مدنظر انقلاب اسلامی فراهم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه