English

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر عنوان کرد:

هدف اصلی، حرکت به سمت پژوهش

مدیریت ریسک یکی از سرفصل‌های اصلی در بحث بیمه است که در سالیان گذشته مغفول مانده بود.

هدف اصلی، حرکت به سمت پژوهش

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر با بیان این جمله به دلایل برگزاری همایش مدیریت ریسک از سوی شرکت بیمه کوثر اشاره کرد و به نشریه «آرامش» گفت: همایش مدیریت ریسک و بیمه در سال ۱۳۹۳ با چهار هدف اصلی شکل گرفت که ایفای نقش در مسائل مهم و راهبردی صنعت بیمه، پیشبرد دانش و مهارت‌های فعالان این صنعت، ترویج پژوهش، انتقال و به‌کارگیری تجربیات موفق در رشته‌های فنی و غیرفنی در صنعت بیمه از اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌رود.

زینب حمیدی‌فر ادامه داد: یکی از اهداف مهم شرکت بیمه کوثر اثرگذاری در حوزه پژوهش است چرا که به نظر می‌رسد یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت بیمه در حوزه آموزش و پژوهش مغفول ماندن پژوهش است. از آنجایی که مدیران ارشد شرکت بیمه کوثر اهمیت زیادی به موضوع آموزش و پژوهش می‌دهند، توجه به این مساله را در صنعت بیمه در قالب برگزاری همایش تعریف کردند.

ساختار همایش مدیریت ریسک

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر با اشاره به ساختار همایش مدیریت ریسک و صنعت بیمه گفت: این همایش از سه کمیته علمی، اجرایی و داوری  تشکیل شده چرا که برگزاری همایشی در این سطح نیازمند یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق و مدون است. او درباره کمیته علمی همایش گفت: همکاران ما از ابتدای سال در این کمیته، با مرور مشکلات و دغدغه‌هایی که هر سال در صنعت بیمه، به نحوی با آن مواجهند، آنها را بررسی و به عنوان محور اصلی تعریف می‌کنند. به عبارتی کمیته علمی همایش، سیاست‌گذاری، رویکردها و محورهای همایش در هر دوره را تعریف و تعیین می‌کند. عنوان اصلی این همایش، مدیریت ریسک و بیمه است اما رویکردهایش با توجه به مشکلات و اتفاق‌های هر سال متفاوت می‌شود که با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در کمیته علمی رویکرد سال ۹۷، «بازار، چالش‌ها و دغدغه‌ها و راهکارها» انتخاب شد.

این مدیر بیمه‌ای همچنین درباره نحوه فعالیت کمیته اجرایی همایش گفت: این کمیته مراحل اجرایی اعم از فرآیند تهیه پوستر، اطلاع‌رسانی و ...

را تا دی ماه و پیش از برگزاری این همایش به عهده دارد. وی در ادامه بیان کرد: کمیته داوری نیز مقالاتی را که به دبیرخانه همایش ارسال می‌شود، قضاوت می‌کند که در این امر همکاران پژوهشکده بیمه و معاونت پژوهش بیمه مرکزی هم به شرکت کمک می‌کنند.

حمیدی‌فر در تشریح رویکرد همایش‌های برگزارشده توسط بیمه کوثر گفت: اولین همایش مدیریت ریسک و بیمه در سال ۱۳۹۳ با رویکرد دارایی‌های نامشهود برگزار شد. در سال ۱۳۹۴ با توجه به دغدغه‌هایی که در مورد بیمه‌های زندگی وجود داشت به این موضوع پرداختیم. وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ با توجه به تغییر آیین‌نامه بیمه شخص‌ثالث و با وجود مشکلاتی که به واسطه این تغییر پیش‌بینی می‌شد، همایش را به بیمه‌های اتومبیل اختصاص دادیم. در سال ۱۳۹۶ نیز با توجه به مسائل مطرح شده در حوزه حاکمیت شرکتی و مشکلاتی که در بخش شفافیت مالی صنعت بیمه وجود داشت، محور اصلی این همایش را ریسک مالی تعریف کردیم. او درباره همایش سال ۱۳۹۷ بیان کرد: در سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی، مساله تحریم‌ها و مسائل جانبی که در صنعت بیمه روی داد، عنوان بازار را انتخاب کردیم تا بتوانیم مشتری‌مداری، بازاریابی و مشکلات بدنه فروش صنعت بیمه را با عنوان زیرمحورهای آن پاسخ‌گو باشیم و بتوانیم با بهره‌گیری از خروجی مقاله‌های ارسال‌شده هم به شرکت خود و هم به صنعت بیمه کمک کرده باشیم.

ارسال ۷۰ مقاله به پنجمین همایش

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر با اشاره به تعداد زیاد مقاله‌های ارسال شده در پنجمین همایش مدیریت ریسک و صنعت بیمه، سطح حضور در این همایش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همایش سال گذشته با ۱۰ زیرمحور تعریف شد و در بخش مقالات دریافتی روند صعودی داشتیم و استقبال فعالان صنعت بیمه بسیار خوب بود. وی اضافه کرد: در همایش سال گذشته ۷۰ مقاله دریافتی داشتیم که در مرحله اول پایش و مقالاتی برای داوری به پژوهشکده بیمه ارسال شد. پس از داوری، سه مقاله برتر و پنج مقاله پوستری انتخاب شدند.

او با بیان اینکه مجموعه سخنرانی و مقالات این همایش به صورت یک کتاب مدون در اختیار تمام علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود: این اقدام هم باعث ثبت این دانش شده و هم انگیزه‌ای است برای همکارانی که مقاله ارسال می‌کنند تا بتوانیم در حوزه علمی و پژوهشی از این مقاله‌ها استفاده مناسبی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه