English

لزوم ایجاد وحدت و همراهی منسجم در شبکه بانکی / شبکه بانکی همراه و همگام نظام اقتصادی است

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی: با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت شبکه بانکی همراه و همگام نظام اقتصادی است. ما خود را بدهکار مردم و موظف به خدمت می دانیم لذا نباید از سوی مراجع تصمیم گیری در خصوص بانک ها اجحاف شود.

لزوم ایجاد وحدت و همراهی منسجم در شبکه بانکی / شبکه بانکی همراه و همگام نظام اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج، رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان در جمع مدیران روابط عمومی بانک ها و موسسات اعتباری که حسین زاده، رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی، صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات، زاهدپور، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز در آن حضور داشتند، با تأکید بر متناسب ساختن انتظارات از شبکه بانکی گفت: بعضاً وجهه شبکه بانکی بین تصمیم گیران، برخی از مسئولین، نمایندگان محترم مجلس و بزرگان کشور به گونه ای مطرح شده که شبکه بانکی خلاف رشد اقتصادی حرکت و عمل می کند.

در حالیکه شبکه بانکی به عنوان اصلی ترین بخش تأمین مالی اقتصاد کشور، ارائه دهنده خدمات متنوع برای فعالین اقتصادی و مردم است، بانک ها علاوه بر تأمین پول، نقدینگی و تسهیلات، هم پای سایر بخش های اقتصادی تحت تأثیر فضای کسب و کار و سیاست ها و مقررات مختلف بوده و باید بصورت مکمل دیگر بخش ها برای کمک به تولید و سرمایه گذاری قرار گیرند که نتیجه آن رشد و رفاه بیشتر در جامعه باشد.

نتیجه برخی تصمیم گیری ها، بارمالی سنگین روی دوش بانک ها است

وی افزود: نتیجه این تفکر، تصمیم ها و تصویب برخی مقررات و قوانین در دولت، مجلس و سایر مراجع تصمیم گیری است که بارمالی سنگین روی دوش بانک ها می گذارد که واجد توجیه اقتصادی و اجتماعی لازم نبوده و هزینه این تصمیم گیری ها برای بانک ها، کشور، ذی نفعان و سهامداران و سپرده گذاران بانکی بالاست. به عنوان مثال مصوبه مالیات بر تسعیر ذخایر ارزی ذخایر کشور و اخذ مالیات از درآمدهای ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا، بند (و) اصلاح شده تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه از جمله نمونه های اخیری هستند که نفع مناسبی برای مردم و فعالان خوش حساب و مشتریان ارزنده بانک ها ندارند.

 پرویزیان تصریح کرد: مواردی از این دست، از یک سو در تضاد با فضای عمومی کسب و کار شبکه بانکی و نظم متعارف ساختاری آن بوده و از سوی دیگر فعالیت همکاران خدوم شبکه بانکی را مخدوش می نماید.

 مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به وضع تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران گفت: تحریم ها علیه استقلال کشور وضع شده و تحریم کنندگان به دنبال شکست مقاومت ملت ایران هستند. فشار اقتصادی و بالا رفتن هزینه ها و  محدودیت های  قابل اعمال در شبکه بانکی گام اصلی و اولیه تحریم کنندگان بوده که نماد آن در شبکه بانکی، قفل شدن منابع بانک ها و عدم امکان ارایه خدمت بین المللی و افزایش هزینه های مبادله و فشار بر شبکه بانکی کشور است و لذا نباید با برخی اقدامات و تصمیم گیری ها در داخل، توان بانکی کشور بیشتر تضعیف شود و هزینه بانک ها بیش از این افزایش یابد، انتظارات از سیستم بانکی باید مطابق با واقعیت ها و متناسب با توان و ظرفیت مالی بانک ها و کارکرد متعارف آن ها در نظام بین المللی باشد.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: در دوره کنونی باید همراهی و انسجام بیشتری در شبکه بانکی ایجاد شود. با اطلاع رسانی مناسب، آگاهی بیشتری به همه مردم در مورد نقش، فعالیت، مسئولیت اجتماعی و خدمات متنوع بانک ها ارائه شود تا مشخص شود که همکاران سیستم بانکی تا چه حد در گوشه و کنار کشور و همه بخش های اقتصادی در کنار مردم و دولت قرار دارند و به پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کمک می کنند. شبکه بانکی در بخش های قرض الحسنه، تأمین کالاهای اساسی و مصرفی، لیزینگ ها، کسب و کارهای کوچک و متوسط و حمایت از بنگاه های بزرگ، تأمین سرمایه در گردش، اجرای طرحهای توسعه، نقش موثری داشته که اعداد و ارقام نیز اقدامات اثرگذار بانک ها در این بخش ها را تأیید می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی