English

فرمول مهر ایران برای پیشبرد اهداف هموطنان:

حمایت از اشتغال و کسب و کار با اعطای تسهیلات بدون سود

بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آموزش، تأمین اشتغال‌های کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و ... از طریق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود.

حمایت از اشتغال و کسب و کار با اعطای تسهیلات بدون سود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  بانک قرض الحسنه مهر ایران ، با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکار و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می‌خورد. همان طور که می دانیم یکی از ارکان و لازمه‌های شروع یک کسب وکار موفق، تأمین سرمایه مالی مورد نیاز آن است. در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار مستقل هستند، توان لازم برای تأمین مبلغ سرمایه گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تأمین سرمایه کسب وکار خود از سایر روش‌های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند.

بر این اساس، بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف تأمین مالی برای ایجاد و بهره برداری از موقعیت و فرصت‌های خود اشتغالی، کارآفرینی و معیشت، با همکاری بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ، اقدام به اعطای تسهیلات به هموطنان کرده است.

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه این تفاهمنامه تا کنون در مناطق محروم و کمتر برخوردار برخی از استان های کشور اجرا شده و نیازمندان دارای شرایط در حوزه‌های گوسفند پرواری، قالی بافی، کارگاه خیاطی و پارچه بافی از این تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شده‌اند خاطرنشان ساخت: این بانک، در راستای تحقق سیاست‌های کلی اشتغال و با هدف تقویت زمینه‌های کسب و کارهای روستایی برای مقابله با رکود و بیکاری در اقتصاد کشور، طی مذاکراتی با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال به روستاییان تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌کند.

 اکبری افزود: در تفاهم نامه میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، امکان پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ الی ۴ درصد برای نیازمندان مناطق محروم فراهم شده است و هریک از افراد که توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بر اساس مفاد، شرایط و ضوابط مندرج در تفاهم نامه به شعب این بانک معرفی می شوند، می توانند تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با اقساط ۴۸ ماهه دریافت کنند.

بر طبق این تفاهم، بانک قرض الحسنه مهر ایران، با هدف رشد و گسترش چشم گیر کارآفرینی و اشتغال زایی، ایجاد فرصت‌های شغلی میان روستاییان و کمک به تأمین مایحتاج ضروری جامعه ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به دامپروران استان خوزستان اختصاص داده است.

بر این اساس، ۳۱ شهرستان استان خوزستان از تسهیلات قرض الحسنه دویست میلیون ریالی این بانک برای استفاده در زمینه‌های دامپروری استفاده می‌نمایند. این تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد برای رونق کسب و کار در مناطق محروم اعطاء می‌شود.

همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف تقویت خیر جمعی ویژه محرومین و کمک به بهبود وضعیت اشتغال در شهرستان راور استان کرمان به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در زمینه مشاغل خانگی، احداث پنل خورشیدی، قالیبافی، پرورش شترمرغ و دامپروری مبادرت کرده و تا کنون نزدیک به ۷۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۸۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

این بانک تاکنون نزدیک به ۳۸۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۸۰ میلیون ریالی در زمینه قالیبافی، ۱۴۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی در حوزه گوسفند داری و دامپروری، ۸۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی برای ایجاد مشاغل خانگی و بیش از ۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریالی برای پرورش شترمرغ و احداث پنل خورشیدی در شهرستان روار استان کرمان پرداخت کرده است.

 

مهر ایران

 

 

 

 

 

از سویی دیگر، بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور بهبود وضعیت اشتغال در روستاهای شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان استان لرستان، نسبت به پرداخت ۱۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه اقدام کرده است که در این راستا، به هر یک از متقاضیان که توسط بنیاد برکت معرفی شده‌اند، تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی برای پرورش دام سبک، گوسفند داری و زنبور داری پرداخت می‌شود.

همچنین، بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تحقق سیاست‌های کلی اشتغال و با هدف تقویت زمینه‌های کسب و کارهای روستایی بالغ بر ۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی ۳۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد به دامپروران شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی پرداخت خواهد کرد

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه