English

فناوری اطلاعات درهای جدیدی را به روی مشتریان بانک پارسیان گشود

فناوری اطلاعات در بانک پارسیان درهای جدیدی را بر روی بازارهای مرتبط با مشتریان، خدمات و محصولات جدید در این صنعت گشوده است.

فناوری اطلاعات درهای جدیدی را به روی مشتریان بانک پارسیان گشود

به گزارش خبرگزاری موج، فناوری اطلاعات، راه خود را در بانکداری جدید باز کرده است، به صورتی که امروزه می توان گفت بدون در نظر گرفتن فناوری اطلاعات، امکان اقدامات معمول بانکی برای مشتریانی که هر روز با خدمات بانکها سرو کار دارند مقدور نیست.

در این بین، بانک پارسیان با استفاده از به روز ترین فناوری های موجود در حوزه بانکداری، تسهیلاتی را در اختیار مشتریان قرار داده است که هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته امکان بهره مندی از خدمات بانکی مورد نظر خود را داشته باشند.

فناوری اطلاعات در بانک پارسیان درهای جدیدی را بر روی بازارهای مرتبط با مشتریان، خدمات و محصولات جدید در این صنعت گشوده است، بانکداری آنلاین الکترونیک، بانکداری تلفن همراه و بانکداری اینترنتی تنها چند نمونه هستند.انقلاب IT عرصه را برای افزایش بی سابقه در فعالیت های مالی در بانک پارسیان گشوده به طوری که شبکه های گسترده بانکداری مبتنی بر فناوری اطلاعات در بانک پارسیان، به طور قابل ملاحظه ای هزینه نقل و انتقالات وجوه را برای مشتریان کاهش داده است.

جلوه های مختلف فناوری اطلاعات در بانک پارسیان، این نهاد پولی و مالی را قادر ساخته است که انتظارات بیشتری از مشتریان را شناسایی و رفع کند، برای مثال مشتریان می توانند تسهیلات بانکی را در سریع ترین زمان ممکن بررسی کرده و انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشند، آنها در هر زمان و در هر لحظه می توانند درخواست انتقال وجوه یا خدماتی مانند آن را داشته باشند که در زیر به صورت خلاصه اشاره ای به خدمات مختلف بانک پارسیان در زمینه فناوری اطلاعات می شود.

عملیات بانکی معمول با همراه بانک پارسیان من

مشتریان بانک پارسیان قادرند با استفاده از فناوری اطلاعات معروف به "همراه من بانک پارسیان" عملیات معمول بانکی خود را تنها با یک تلفن همراه انجام دهند.

در راستای بهنگام سازی و چالاکی همراه من بانک پارسیان، نسخه جدید همراه بانک پارسیان با نام پارسیان من برای انجام امور بانکی روزمره مشتریان حقیقی طراحی و پیاده سازی شده است.

در این تکنولوژی، اشخاص حقیقی حتی اگر مشتری بانک پارسیان هم نباشند می توانند از طریق گوشیهای هوشمند اندروید و iOS از خدمات پارسیان من بهره‌مند شوند.

کلیه عملیات بانکی معمول از جمله انواع انتقال وجه شتابی، بانکی و بین بانکی، پرداخت قبض و خرید شارژ با کارتهای عضو شبکه شتاب، امکان اشتراک رسید تراکنش‌ها و صورتحساب از طریق برنامه‌های جانبی‌ گوشی تلفن همراه، مدیریت چک و تسهیلات، امکان ورود با اثر انگشت و مسیر یابی نزدیکترین شعبه از روی نقشه از امکانات ارائه شده در پارسیان من است.

سامانه حسابهای کیلید

به دلیل استفاده برخی مشتریان که دارای شخصیت های حقوقی و چند امضایی هستند، نوع دیگری از فناوری اطلاعات در بانک پارسیان برای آنها عرضه شده است که به نام سامانه مدیریت حسابهای حقوقی و چند امضایی (کیلید) شناخته می شود.

این سامانه به منظور انجام امور بانکی شرکتها و مشتریانی که دارای حساب مشترک یا چند امضایی هستند ارائه شده است. دسترسی به این سامانه از طریق وب و گوشیهای هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و iOS میسر شده است. صدور دستور پرداخت بانکی و بین بانکی( پایا و ساتنا) با امکان تعیین اولویت امضاداران، مشاهده و پرداخت تسهیلات، مشاهده دسته چک و ارائه صورتحساب از جمله امکانات ارائه شده در این سامانه است.

استفاده از این سامانه برای شرکتها، نهادها و شخصیتهای حقوقی که باید برای هر یک از عملیات بانکی خود، عملیات حسابداری و مستندسازی انجام دهند، بهترین گزینه و پیشنهادی است که در بانکداری مبتنی بر فناوری اطلاعات بانک پارسیان قابل عرضه است.

سامانه تحسین شده خانه پارسیان

مشتریان بانک پارسیان می توانند بدون مراجعه به بانکها، همه عملیات مورد نیاز خود را با استفاده از تلفن همراه انجام دهند. حتی دریافت رمز یکبار مصرف پیامکی یا غیرفعال سازی این امکان برای حسابهای موجود در بانک هم فراهم شده است و همه این تسهیلات با استفاده از سامانه تحسین شدن خانه پارسیان مقدور شده است.

سامانه خانه پارسیان، سامانه فعال سازی و غیر فعال سازی خدمات غیر حضوری بانک می باشد که مشتری بانک بدون نیاز به مراجعه به شعبه می تواند از طریق این سامانه رمز اول و دوم اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و رمز یکبار مصرف پیامکی را برای خود فعال و یا غیر فعال نماید. شایان ذکر است که سامانه فوق در دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایران در سال 96، از میان شانزده محصول برتر ایرانی معرفی شده، مورد تقدیر کمیته ارزیابی تخصصی قرار گرفت.

خدمات ویژه برای مشتریان ویژه

علاوه بر خدمات معمولی که بانک پارسیان برای گروه های مختلفی از مراجعان و مشتریان خود در نظر گرفته است گونه ای سرویس جدید هم برای برخی مشتریان ویژه در نظر گرفته شده که بر بستر فناوری اطلاعات ارائه می شود.

در این راستا سامانه خدمات ویژه با هدف ارائه سرویس هایی نوینی که در سامانه های دیگر بانک ارائه نمی شود، در بانک پارسیان راه اندازی و به کارگیری شده است. خدمات ویژه در این سامانه می تواند بسیار متعدد باشد و تاکنون در فاز اول غنی سازی این سرویس تاکنون سه خدمت، صورتحساب سپرده، گزارش مسدودی سپرده و خدمات پرداخت مستقیم قبوض (direct debit) در این سامانه فراهم شده است که در ادامه هر یک از این خدمات به صورت جداگانه شرح داده می شود. گفتنی است در شرایط پیشرفت و نیازهای روزافزون مشتریان، امکان افزودن خدمات ویژه به این سرویس، وجود دارد و با به روز رسانی های آینده این سامانه، انتظارات حتی بیان نشده مشتریان هم در نظر گرفته می شود.

صورتحساب سپرده را آنلاین ببینید

قطعا برخی مشتریان بانکها جهت دریافت صورتحساب خود به باجه های فیزیکی برخی از بانکها مراجعه کرده اند و با بهانه هایی مانند وقت نداریم، هزینه بر است، سیستم قطعی دارد یا نظایر آن، کار مورد نیاز مشتریان، به بعد موکول شده است.

واحد فناوری اطلاعات بانک پارسیان با در نظر گرفتن نیاز مشتریان و لزوم پاسخگویی سریع به این نیازها، این امکان را فراهم کرده است که مشتری قادر به دریافت صورتحساب سپرده خود در قالب های مختلف رایانه ای از جمله excel و pdf باشد. دو مزیت این سرویس نسبت به اینترنت بانک، نداشتن محدودیت تعداد رکورد (قابل تنظیم برای هر مشتری) و نیز شرح سند و بند سند به صورت شکیل در هر رکورد است. حق انتخاب مشتریان برای کنترل صورتحسابهای سپرده محترم شده شده و امکاناتی مانند قابلیت حذف و اضافه فیلدهای صورتحساب و انتخاب بازه زمانی در آن وجود دارد.

این امکان از لحاظ مستندسازی مالی در شرکتها و شخصیتهای حقوقی بسیار راهگشاست و در تسریع کارهای مربوط به این گروه از مشتریان مورد توجه ویژه است.

البته باید در نظر داشت در مراحل بعدی و تکامل نحوه ارائه این خدمت، امکانات زیاد دیگری هم پیش بینی شده است که پس از کنترلهای نهایی و اخذ مجوزهای لازم در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

گزارش عملیات قانونی

برخی مشتریان به دلایلی نیاز دارند تا گزارش عملیات قانونی از جمله مسدودی سپرده را در لحظه داشته باشند. بانک پارسیان در بستر فناوری اطلاعات امکان ارائه گزارش مسدودی سپرده را برای این گروه از مشتریان خاص در نظر گرفته است. باید در نظر داشت این خدمت فقط در سامانه خدمات ویژه به مشتریان ارائه می شود و مشتری خاص بانک پارسیان می تواند گزارش عملیات مسدودی و رفع مسدودی صورت گرفته روی حساب خود را مشاهده کند.

پرداخت مستقیم قبوض (direct debit) 

به طور معمول یکی از عملیات های بانکی عادی در سراسر کشور پرداخت هزینه خدمات عمومی مانند آب و برق و گاز و نظایر آنهاست. بانک پارسیان این امکان را فراهم کرده است که مشتری این بانک شماره های تلفن ثابت خود در هر نقطه از ایران زیبایی که وجود دارد به همراه شماره تلفن همراه اول خود جهت پرداخت قبض، به همراه یک شماره حساب در سامانه ثبت کند.

با معرفی شماره تلفن ثابت و موبایل به این سامانه، بانک پارسیان امکان می یابد از طریق این سامانه در بازه های زمانی مشخص شده از سوی مشتری یا هر زمانی که قبض برای تلفن های ثابت و همراه اعلام شد، اقدام به استعلام از مخابرات و پرداخت قبض از حساب معرفی شده کند.

البته با توجه به مسایلی که ممکن است بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات به وجود بیاید، مشتری اختیار این را خواهد داشت در سامانه پرداخت مستقیم قبوض، سقف ریالی هم برای پرداخت بدهی قبوض خود در نظر بگیرد تا احیانا در صورتی که نیاز به بازنگری در قبوض مورد اعتراض مشتری وجود داشت، این مسئله مقدور شود. همچنین با توجه به اینکه مشتریان بعضا در بازه های معین یا غیرمعین تمایل دارند میزان مصرف خود را ارزیابی کنند این امکان در سامانه فراهم شده است تا گزارش عملیات صورت گرفته توسط مشتری گرفته شده و در سامانه قابل مشاهده است.

باشگاه مشتریان

همه مشتریان وفادار و با انگیزه بانک پارسیان دعوت شده اند تا در باشگاهی گرد هم آمده و ضمن استفاده از خدمات ویژه بانک پارسیان، گونه ای تعامل اجتماعی را هم تجربه کنند. به همین دلیل بانک پارسیان دست به ایجاد سامانه باشگاه مشتریان زده است.

سامانه باشگاه مشتریان که حدود دو سال است که از زمان رونمایی آن و ارائه در نمایشگاه های بانکی می گذرد، توسط معاونت طرح و برنامه طراحی و سیاست گذاری می شود. بخش فنی آن توسط این اداره و توسط پیمانکار انجام میشود. باشگاه مشتریان سامانه ای متمرکز بر افزایش انگیزه و وفاداری مشتری می باشد که با ارائه طرح های امتیازی مختلف و ارائه پاداش های متنوع سعی بر استفاده بیشتر از خدمات بانکی و تجمیع منابع ارزان قیمت می کند.

سامانه های مالی و سرمایه ای بانک پارسیان

بانک پارسیان با توجه به شناختی که از مشتریان خاص خود دارد، اقدام به راه اندازی برخی از سامانه های مالی و سرمایه ای کرده است تا مدیریت حسابهای سرمایه ای مشتریان مقدور شود. این سامانه ها عبارتند از:

سامانه پارس

ارائه خدمات به مشتریان ویژه بانک پارسیان از جمله دستاوردهای سامانه پارس است. این سامانه امکان ارائه خدماتی مانند صورتحساب، پرداخت سود سهامداران، پرداخت قبوض، تولید و گزارش شناسه های واریز، امکان تعیین سطوح دسترسی متفاوت به کاربران سازمان، گزارش های چک های واگذار شده، صورتحساب آفلاین را فراهم می سازد.

بازارسرمایه

در این سامانه ارائه سرویس جهت انجام معاملات آنلاین بورس اوراق بهادر و ارائه خدمات جهت انجام معاملات نقدی و آتی بورس کالا انجام می شود.

تلفن بانک

تلفن بانک وظیفهارائه خدمات غیر حضوری مانند صورتحساب و گزارش گیری، انتقال وجه و... را بر عهده دارد.

سامانه نوبت دهی پیامکیکه متصل به برنامه موبایل بانک پارسیان است یکی از دستاوردهای حوزه فناوری های نوین است که پروژه آن در اداره پشتیبانی فنی راه اندازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه