English

بانک ها و نقش حمایتگری از شرکت های دانش بنیان؛

دستاوردهای برترین بانک خصوصی کشور در حوزه شرکت های دانش بنیان

در سرفصل فعالیت های دانش بنیان این بانک به طور کلی دو گونه فعالیت متعلق به گروه "بیمه پارسیان" و "صندوق جسورانه رویش لوتوس" قابل احصا است که عملیات آنها بر روند حمایت از شرکت های دانش بنیان با رویکرد استارت آپ ها، استوار است.

دستاوردهای برترین بانک خصوصی کشور در حوزه شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، فعالیت های بانک پارسیان در حوزه شرکت های دانش بنیان بر مشارکت و تعامل با استارت آپ ها استوار است و بر این اساس در سه حوزه گروه شرکت های داده پردازی، گروه شرکت های مالی و گروه شرکت های سرمایه گذاری متمرکز شده است.

در سرفصل فعالیت های دانش بنیان این بانک به طور کلی دو گونه فعالیت متعلق به گروه "بیمه پارسیان" و "صندوق جسورانه رویش لوتوس" قابل احصا است که عملیات آنها بر روند حمایت از شرکت های دانش بنیان با رویکرد استارت آپ ها، استوار است.

شرکت های اصلی گروه داده پردازی

بانک پارسیان با ایجاد شرکت های مختلفی سعی در حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان کرده است. از جمله شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که دارای مجوز دانش بنیان است، با خدماتی نظیر تامین، نصب و پشتیبانی از دستگاه های کارتخوان و خودپرداز، خدمات بانکی الکترونیک را با تکیه بر فناوری روز، تسهیل می کند.

همچنین شرکت های تجارت الکترونیک پارسیان کیش و تامین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین، زمینه ساز فعالیت و حمایت از شرکتهای دانش بنیان استارت آپی است. میزان سرمایه گذاری نهایی برآورد شده در این حوزه ها 5هزار و 960 میلیارد ریال است که تاکنون یکهزار و یکصد میلیارد ریال آن اختصاص یافته است. این میزان سرمایه گذاری توان ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده و متخصص و جوان جامعه به تعداد یکهزار و 640 شغل پایدار را دارد که تاکنون در شرکتهای استارت آپی تحت حمایت بانک پارسیان، 370 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

در بین شرکت های نوپای گروه داده پردازی بانک پارسیان، می توان از شرکت های تابان آتی پرداز، آتی شهر هوشمند ایرانیان، توسعه فناوری همراه پیگیر، تجارت الکترونیک آیریک پارسیان، سامانه درخواست سوخت آنلاین پیدو، گسترش تجارت الکترونیکی کالای کیش که دارای مجوز دانش بنیان است، فناوران کادونا، زنجیره بلوک پارس، کنسرسیوم زنجیره بلوک ققنوس، سامانه پرداخت های نوین در آزادراه ها (سپندار)، پرداخت بیمه پارس و پارسیان همراه لوتوس نام برد که در عرصه های مختلف از جمله ایجاد اپراتور جدید خطوط تلفن همراه تا عرضه خدمات نوین بانکی مانند صدور کارتهای هدیه و تجهیز جایگاه های توزیع سوخت به سامانه هوشمند و پرداخت الکترونیک فعال هستند.

پیش بینی می شود با استقرار کامل شرکت ها و جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود، در حوزه شرکت های نوپا، بانک پارسیان شرایط اشتغال پایدار برای 1500 نفر را مهیا کند که در شرایط کنونی این میزان تا 300 نفر محقق شده است. همچنین کل سرمایه گذاری مورد نیاز در این بخش، یکهزار و 400 میلیارد ریال است که تاکنون 760 میلیارد ریال آن، تخصیص داده شده است.

صندوق رویش لوتوس

عرصه سرمایه گذاری جسورانه و با ریسک بالا در بانک پارسیان، در اختیار شرکت صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس است.

این صندوق تاکنون با تامین سرمایه 8 شرکت دانش بنیان استارت آپی توانسته است جایگاه سرمایه گذاری جسورانه در بین بانکهای کشور را ارتقا دهد. تامین سرمایه شرکتهای دانش بنیانی همانند دراپز، بیمه بازار، شیپور، ایران رنتر، رویین تن سلول، رویان بن سلول، رویان بینا سل و رویش ژن آساطب به روشنی مشخص می کند جهت گیری این صندوق به سمت و سوی شرکتهای مبتنی بر دانش در حوزه های مختلف علوم از ژنتیک و پزشکی گرفته تا صنعت بیمه و فروش آنلاین به صورت نقد و اقساط میل کرده است.

برخی از این شرکتها توانسته در بازار هدف خود، سهم قابل توجهی از عرضه و تقاضا را به خود اختصاص دهد که اپلیکیشن شیپور نمونه موفقی از این شرکتهای تحت حمایت بانک پارسیان است.

سرجمع فعالیت های شش ماه گذشته بانک پارسیان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، کارنامه قابل توجهی است. در این کارنامه ۲۲ شرکت به بانک معرفی شده‌اند که ۱۰ مورد به پرداخت تسهیلات حمایتگرانه منجر شده است و بیش از یکهزار و 440 میلیارد ریال حمایتهای مالی به آنها پرداخت شده است.

گزارش عملکرد بانک پارسیان نشان می دهد در حوزه شرکت‌های کوچک و متوسط، تا ۲۱ مهر ۹۷، یکهزار و 259 درخواست در ۱۹ منطقه کشور بالغ بر 7 هزار و 250 میلیارد ریال پرداخته شده است که ۵۶۰ میلیارد ریال آن در حوزه روستاها بوده است. همچنین ۷۵۰ طرح در حال رسیدگی در شعب مختلف بانک پارسیان هستند که در صورت تایید به آنها نیز پرداخت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید:

شرکت های استارت آپی به افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک می کنند

معافیت های مالیاتی و گمرکی برای نخبگان علمی/ لزوم ارتباط اقتصاد دانش بنیان با زندگی مردم

زیرساخت های مناسبی در حوزه دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است

گیلان استانی پیشتاز در بخش فناوری و دانش نوین است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی