English

استقبال اتحادیه صنف مشاوران املاک از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

رئیس و نایب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تاکید کردند که طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران می تواند علاوه بر شکستن انحصار در حوزه تسهیلات مسکن، رونق مناسبی نیز در بازار مسکن ایجاد کند.

استقبال اتحادیه صنف مشاوران املاک از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی قلی خسروی رئیس این اتحادیه در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که عملیاتی شدن طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران در بازار انحصاری کنونی بسیار قابل تقدیر است، گفت: سود تسهیلات مسکن بانک ملی ایران 17.5 درصد و پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است که همین می تواند جذابیتی برای طرح باشد.

وی اظهار کرد: نام و اعتبار بانک ملی ایران در میان مردم بسیار مورد توجه است و از این رو اجرای این طرح می تواند با استقبال بسیار مناسبی مواجه شود.

به گفته خسروی، آن چه در پرداخت تسهیلات مسکن مهم است، سرعت و روان بودن پرداخت آن است که خوشبختانه بانک ملی ایران در این زمینه اقدامات مناسبی اندیشیده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران نیز با تاکید بر این که طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد، گفت: نباید در زمان اجرای چنین طرحی، بلافاصله انتظار ایجاد تحولی بزرگ در بازار مسکن را داشت.

حسام عقبایی با بیان این که پرداخت تسهیلات خرید مسکن توسط بانک ملی ایران می تواند در میان مدت افراد زیادی را صاحب خانه کند، ادامه داد: طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران بسیار منعطف است و هر کس می تواند بنا به میزان درآمد خود مدت زمان دریافت این تسهیلات را مشخص کند.

به گفته وی، این طرح که به نوعی انحصارشکنی در بازار پرداخت تسهیلات مسکن است، می تواند توسط سایر بانک ها مورد بهره برداری قرار بگیرد تا مردم بتوانند در یک بازار رقابتی، از این تسهیلات استفاده کنند.

در طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران که به تازگی رونمایی شده، متقاضیان می توانند با سپرده گذاری هر182 میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان 10 درصد سود سالیانه تعلق می گیرد.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف این تسهیلات در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 100 میلیون ریال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه