English

کسانی که علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) دارند این روغن را مصرف کنند!

در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت و تاثیر مصرف روغن نارگیل بر سلامت دستگاه گوارش را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

کسانی که علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) دارند این روغن را مصرف کنند!
به گزارش خبرگزاری موج

، تاثیر مصرف روغن نارگیل بر سلامت دستگاه گوارش و دیگر خواص این محصول باعث شده تا عده زیادی از مردم به سمت این ماده خوراکی محبوب روی آورند. این روغن که از میوه نارگیل به دست می‌آید و رنگ سفیدی هم دارد، در حال حاضر موارد مصرف فراوانی را به خود اختصاص داده است و خواص و فواید بیشماری برای بدن دارد. ویژگی‌های این محصول باعث شده تا برخی به این باور دست یابند که کسانی که علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) دارند این روغن را مصرف کنند تا شاهد کاهش علائم آن و بهبود بیماری باشند.

 

در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت و تاثیر مصرف روغن نارگیل بر سلامت دستگاه گوارش را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

خواص روغن نارگیل

در حال حاضر بسیاری از افراد از تاثیر مصرف روغن نارگیل بر سلامت دستگاه گوارش اطلاع کافی دارند اما ممکن است دیگر فواید و خواص این محصول را نشناسند. همان‌طور که می‌دانید این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده است که می‌توانند توسط بدن متابولیزه شده و به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرند.

با مصرف روغن نارگیل می‌توانید متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و از سوی دیگر از نقش قابل توجه آن در کاهش اشتها برخوردار شوید. به همین دلیل برخی بر این باورند که مصرف این روغن در کاهش وزن و دستیابی به لاغری بسیار تاثیرگذار است.

این ماده خوراکی از مقادیر قابل توجهی ویتامین e به وجود آمده و آنتی اکسیدان‌ های زیادی را در خود جای داده است. آنتی اکسیدان‌هایی که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون حفاظت کنند. علاوه بر این موارد مصرف روغن نارگیل خاصیت مهم دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

نقش روغن نارگیل در سلامت دستگاه گوارش؛ روده و معده

بدون شک یکی از مهمترین خواص روغن نارگیل نقش و تاثیر آن در سلامت دستگاه گوارش است. در واقع تاثیر مصرف روغن نارگیل بر سلامت دستگاه گوارش به ویژه کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر باعث شده تا عده زیادی از افراد از این روغن به دفعات استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید سندروم روده تحریک پذیر که به آن روده عصبی و یا IBS نیز گفته می‌شود یک بیماری گوارشی است که علائمی از قبیل گرفتگی عضلات، درد شکم، نفخ، اسهال، یبوست و.... دارد. این بیماری زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد و احتمال ابتلای به آن با افزایش سن کاهش می‌یابد.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد. اما شما می‌توانید با کمک راهکارهای طبیعی مانند مصرف روغن نارگیل برخی از علائم آن را کاهش دهید. این روغن این کار را از طریق هضم موثر غذا انجام می‌دهد. از سوی دیگر با استفاده از این محصول می‌توانید باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های مضر درون سیستم گوارش خود را از بین ببرید.

این عامل نیز خود به خود سلامت دستگاه گوارش را تضمین خواهد کرد. در واقع یکی از مهمترین خواص روغن نارگیل وجود مواد ضدعفونی کننده و ضد التهابی در آن است. این مواد نقش بسیار موثری در مقابله با التهاب‌ها و عفونت‌های معده و سیستم گوارش داشته و می‌توانند از تشدید زخم‌های معده نیز پیشگیری به عمل آورند. به طور کلی و با مصرف روغن نارگیل به صورت منظم دستگاه گوارش بسیار سالم‌تری خواهید داشت و احتمال بروز زخم‌های معده و تشدید شدن آن‌ها را کمتر خواهید کرد. این روغن ترکیباتی دارد که تاثیرات بسیار مثبتی بر فلور روده داشته و به سلامت کلی دستگاه و سیستم گوارش کمک می‌کنند.

اسیدهای چرب موجود در این روغن به ویژه اسید لوریک آن هم قادر است سیستم ایمنی بدن مصرف کننده را تقویت کرده و نقش بسیار موثری در حفاظت از بدن در برابر میکرو ارگانیزم‌های مضر داشته باشد. تاثیر مصرف روغن نارگیل بر سلامت دستگاه گوارش از طریق بهبود جذب مواد مغذی نیز تایید شده است. این ماده خوراکی نقش بسیار موثری در کاهش استرس اکسیداتیو دارد که خود به خود سلامت دستگاه گوارش را ارتقا بخشیده و کمک می‌کند کمتر دچار آسیب‌هایی از قبیل زخم معده شوید.

مواد مغذی موجود در روغن نارگیل در تقویت بافت‌های زخم معده نیز اثرگذار بوده و کمک می‌کنند تا معده و سیستم گوارش در برابر عوامل آسیب‌زا مقاومت بالاتری از خود نشان دهند. از مهمترین این مواد می‌توان به ویتامین c اشاره کرد و یا مواد معدنی مانند منیزیم و فسفر را نام برد.

منبع : عمده فروش مواد اولیه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه