English

یک تجربه خاطره‌انگیز در میدان شهرداری رشت

برای کسانی‌که بلیط تهران رشت را خریداری می‌کنند و عازم این شهر زیبا هستند، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر همین میدان شهرداری است. امروز به شما خواهیم گفت که چطور یک تجربه خاطره‌انگیز در شهر رشت و میدان شهرداری داشته باشید.

یک تجربه خاطره‌انگیز در میدان شهرداری رشت
به گزارش خبرگزاری موج

، میدان شهرداری بی‌شک یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های شهر رشت است. معماری زیبایی که در دوران پهلوی و با سبک و سیاق معماری اروپای شرقی ساخته و در سال 1356 وارد لیست آثار ملی شد. برای کسانی‌که بلیط تهران رشت را خریداری می‌کنند و عازم این شهر زیبا هستند، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر همین میدان شهرداری است. امروز به شما خواهیم گفت که چطور یک تجربه خاطره‌انگیز در شهر رشت و میدان شهرداری داشته باشید.

میدان شهرداری رشت

 

چطور به میدان شهرداری رشت برسید؟

دسترسی به میدان شهرداری رشت بسیار ساده است. برای رسیدن به این میدان زیبا ابتدا خودتان را به یکی از خیابان‌های امام، خیابان شریعتی، علم‌الهدی یا سبزه‌میدان برسانید. میدان شهرداری جزو پیاده راه فرهنگی شهر رشت است. بنابراین، مسیر رسیدن به این میدان از چند صدمتری سنگ‌فرش شده و ورود به آن تنها به‌صورت پیاده امکان‌پذیر است. همچنین اگر قصد رسیدن به میدان از طریق خیابان سعدی را دارید، باید بدانید که در خیابان سعدی فقط تاکسی‌ها اجازه عبور‌و‌مرور دارند.

 

ضلع غربی میدان؛ ساختمان زیبای شهرداری و برج ساعت

بعد از اینکه از پیاده‌راه زیبا مرکز شهر به میدان شهرداری رسیدید، نوبت تماشای چندتا از بهترین آثار معماری شهر رشت است. آثار معماری زیبایی که شما را غرق در لذت می‌کنند. ابتدا در ضلع غربی میدان ساختمان زیبای شهرداری و برج ساعت نمادین آن را خواهید دید. اگر تابه‌حال به مسکو یا اروپای شرقی سفر کرده باشید، این ساختمان‌ها شما را به خاطرات آن سفرها خواهند برد. آرتم سردارف معمار آلمانی در 1286 ساخت عمارت شهرداری را به دستور اداره بلدیه شهر رشت آغاز کرد. انصافا هم سردارف این ساختمان را با هنرمندی تمام طراحی و اجرا کرد.

از 1305 که ساخت این بنا تمام شد تا همین امروز این ساختمان زیبا به شهرداری مرکزی شهر رشت اختصاص داشته است. سه سال بعد از اتمام ساخت بنا تصمیم گرفتند، ساعت امروزی را روی برج دیده‌بانی میدان نصب کنند. ساعتی که بعدها به نماد شهر رشت تبدیل شد. اگر خوش شانس باشید و به محض ورودتان به میدان با زنگ ساعت این برج مواجه شوید، لذت تمام و کمالی از تماشای این بنا و فضای تماشایی اطراف خواهید برد. به‌خصوص اگر نم بارانی هم ببارد و این فضای رویایی را تکمیل کند.

 

ضلع غربی میدان و در جوار ساختمان شهردار؛ بنای کتابخانه ملی رشت

اگر دوست دارید اولین کتابخانه ملی ایران را ببینید، باید به ضلع غربی میدان شهرداری نگاه کنید. ساخت این بنای زیبا از سال 1306 تا 1313 به‌طول انجامید. پروژه ساخت بنا بارها به‌دلیل مشکلات مالی متوقف شد اما در پایان یک بنای زیبا با معماری خیره‌کننده به ضلع غربی میدان شهرداری اضافه شد. بنایی که چشم هر بیننده‌ای را به‌خود خیره کرده و حواس را می‌دزدد. همین امروز هم تعداد بسیار زیادی از کتب و نسخ خطی در این کتابخانه زیبا نگهداری می‌شود. اگر علاقه دارید از داخل کتابخانه دیدن کنید هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر این امکان را دارید.

کتابخانه ملی رشت

 

ضلع شمالی میدان؛ هتل زیبای ایران

اگر از همین‌جا به ضلع شمالی میدان نگاه کنید، هتل زیبای ایران را خواهید دید که بین ساختمان پست و شهرداری محصور شده است. بنای زیبایی که ساخت آن از 1304 آغاز شد و ده سال بعد شاهکار زیبایی بود که در ضلع شمالی میدان می‌درخشید. حالا این هتل زیبا با آن معماری خیره‌کننده و دوست‌داشتنی هم بخشی از فهرست آثار ملی ایران هستند. اینجا بایستید و به داستان‌ها و خاطرات این هتل زیبا از مسافرانی که در آن اقامت داشته‌اند فکر کنید. با این هتل تاریخی زیبا که بارها بازسازی شده است عکس بگیرید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

ضلع شمالی میدان و در جوار هتل ایران؛ ساختمان پست

صد سال است که این عمارت سفیدرنگ و زیبا در کنار هتل ایران ایستاده و با آن معماری خیره‌کننده خودنمایی می‌کند. اگر به هنر و معماری علاقه دارید، از تماشای هیچ‌کدام از بناهای حاشیه این میدان سیر نخواهید شد. این بنای پهلوی زیبا هنوز هم متعلق به اداره پست شهر رشت و موزه آن است. همچنین بد نیست بدانید که عمارت زیبای پست رشت هم در فهرست آثار ملی قرار دارد.

در سفر به رشت علاوه‌بر اینکه در روز به این میدان زیبا سر می‌زنید، یادتان باشد که تماشای شب میدان هم با نورپردازی خاص و زیبای آن خالی از لطف نیست. روزهای تعطیل این میدان شلوغ‌تر از روزهای دیگر است و عموما امکان دیدن گروه‌های موسیقی خیابانی و هنرهای نمایشی را در آن دارید. بااین‌حال اگر ترجیح می‌دهید میدان را در روزهای خلوت ببینید، بهتر است وسط هفته‌ها به آن سر بزنید. یادتان باشد در این میدان زیبا و با این بناهای دوشت‌داشتنی عکس بگیرید و خاطرات زیبای گشت‌و‌گذار در میدان شهرداری رشت با عزیزانتان را برای همیشه ثبت کنید.

 

فلای تودی

 

با خرید بلیط تهران رشت از فلای تودی ارزان سفر کنید

فلای تودی یک وب سایت تخصصی خدمات مسافرتی با امکانات بی‌نظیر است که ارزان سفرکردن را برای شما میسر می‌کند. اما؛ ارزان سفرکردنی که به معنای کیفیت پایین نیست. در فلای تودی امکان خرید بلیط از بهترین شرکت‌های هواپیمایی را دارید. برای خرید بلیط وارد وب سایت فلای تودی شوید و بعد از ثبت ‌نام بلیط‌های موجود را برای تاریخ موردنظرتان جست‌و‌جو کنید. همین‌جا می‌توانید از فیلترها برای پیداکردن ارزان‌ترین بلیط، بلیط‌های لحظه آخری و پروازهای چارتر کمک بگیرید.

به‌علاوه در این وب سایت تقویمی وجود دارد که ارزان‌ترین بلیط‌ها برای تاریخ مورد نظر شما را نمایش می‌دهد. به‌علاوه فلای تودی امکاناتی مانند مقایسه کیفیت و قیمت‌ها، امکان استرداد بلیط، امکان رزرو هتل و سایر خدمات سفر را هم با بهترین قیمت‌ها به شما می‌دهد. برای یک گشت‌و‌گذار حسابی در شهر رشت و خصوصا میدان شهرداری همین حالا وارد فلای تودی شده و بلیط‌های سفر را خریداری کنید. با فلای تودی ارزان و با کیفیت به سفر بروید و خاطرات فراموش‌نشدنی بسازید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه