English

ویزای ICT یا انتقال درون شرکتی کانادا چیست و چگونه می‌توان با آن مهاجرت کرد؟

ویزای ICT کانادا برای شرکت‌های بین‌المللی و کارمندان متخصص آن‌ها که قصد فعالیت در بازار کار کانادا را دارند، یک گزینه فوق‌العاده و مناسب به شمار می‌رود. در واقع این ویزا یک فرصت عالی برای شرکت‌هایی است که قصد دارند دانش و مهارت خود را به شعبه کاری خود در کانادا منتقل کنند.

ویزای ICT یا انتقال درون شرکتی کانادا چیست و چگونه می‌توان با آن مهاجرت کرد؟
به گزارش خبرگزاری موج

، کانادا به دلیل جذب مدیران متخصص و نیروهای مجرب و حرفه‌ای، جزو یکی از کشورهای پیشرو به شمار می‌آید. در واقع این کشور به دلیل برخورداری از سیستم بهداشتی و آموزشی بی‌نظیر، امنیت بسیار بالا، فرصت‌های شغلی بسیار متعدد، تنوع فرهنگی و... مقصدی محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت است. برای مهاجرت به کانادا روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر یک دارای شرایط و الزامات خاصی هستند.

برنامه انتقال درون شرکتی یا همان ICT یکی از این روش‌ها به‌حساب می‌آید که این امکان را برای شرکت‌های بین‌المللی فراهم می‌سازد تا کارمندان خود را به‌صورت موقت به کانادا انتقال دهند. به‌طورکلی کارمندان توسط این برنامه از مزایای متعددی مانند آشنایی با زبان و فرهنگ کانادا، افزایش تحصیلات خود، کسب تجارب جدید و... بهره‌مند می‌شوند.

ویزای ICT

 

 ویزای ICT کانادا چیست؟

 ویزای ICT کانادا یک نوع ویزای موقت است که با نام برنامه انتقال درون شرکتی نیز شناخته می‌شود. این ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و کار در این کشور را دارند، بسیار مناسب است. این روزها شرکت‌های بین‌المللی که در کشور کانادا دارای شعبه هستند، بر اساس ویزای ICT می‌توانند عملیات انتقال کارمندان متخصص و رده بالای خود را به شعبه شرکت‌های موجود در کانادا انجام دهند.

 برای اینکه متقاضی بتواند به‌راحتی ویزای ICT کانادا را دریافت کند، بایستی در اولین گام اقدامات لازم را برای ثبت شرکت خود در کانادا انجام دهد. سپس به‌عنوان مدیر شرکت جهت اخذ ویزای کار برای خود و یا سایر کارمندان، اقداماتی که لازم است را انجام دهد. با وجود اینکه ویزای ICT کانادا، نوعی ویزای موقت محسوب می‌شود، اما می‌توان پس از طی‌کردن مراحل ثبت شعبه، اقامت دائم این کشور را توسط برنامه‌های دیگر دریافت کرد.

 اخذ ویزای ICT تنها برای سه دسته از افراد امکان‌پذیر است و بر اساس آن سه نوع ویزای انتقال درون شرکتی کانادا وجود دارد. هر سه نوع ویزای ICT موقت هستند و فرایند دریافت هرکدام از آن‌ها کاملاً مشابه به یکدیگر است. این ویزاهای عبارت‌اند از:

  1. ویزای کار مدیران ارشد
  2. ویزای کار نیروهای متخصص
  3. ویزای کار مدیران اجرایی

 مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با ویزای انتقال درون شرکتی

 فرد متقاضی برای اخذ ویزای ICT کانادا، باید یک سری مدارک بسیار مهم را ارائه دهد. از جمله این مدارک می‌توان به ترجمه مدارک تحصیلی، ارائه مدارک شناسایی، سند املاک و دارایی، مدارک تمکن مالی، بیزینس پلن، مدارک ثبت شرکت، گواهی‌های مالیاتی، لیست بیمه کارمندان شرکت، ترجمه سابقه بیمه فرد، صورت‌حساب‌های بانکی و غیره اشاره کرد.

مدارک تخصصی لازم برای اخذ ویزای ICT کانادا

علاوه بر مدارکی که در بخش قبل بیان کردیم، برای اخذ ویزای انتقال درون شرکتی کانادا، باید یک‌سری مدارک تخصصی نیز ارائه شوند که عبارت‌اند از:

  1. ارائه مدارکی که اثبات کند فرد متقاضی در یک شرکت استخدام شده است و تمایل دارد در یک شعبه، شرکت تابعه، زیر مجموعه و... مشغول شود.
  2. ارائه مدارکی که ثابت کند فرد متقاضی در چند سال گذشته یعنی پیش از تاریخ اپلای، در شرکت مادر به‌عنوان مدیر ارشد، به مدت‌زمان حداقل یک سال کار کرده است.
  3. متقاضی باید مدارک معتبری را ارائه دهد که نشان‌دهنده ارتباط بین شرکت کانادا و شرکت مادر باشد.
  4. متقاضی بایستی از سوابق کاری خود مدارک معتبری را ارائه دهد که ثابت کند در شرکت مادر در بخش مدیریت ارشد و یا مدیریت اجرایی فعالیت داشته است. علاوه بر این می‌تواند با ارائه مدارکی خاص نشان دهد که یک کارمند مجرب است و تخصص بسیار بالایی دارد.
  5. در شرایطی که متقاضی قصد داشته باشد به شرکت وابسته در کانادا به‌عنوان یک کارمند مجرب و حرفه‌ای منتقل شود، بایستی با ارائه مدارک معتبر نشان دهد که از چنین مهارت و تخصصی برخوردار است و کانادا نیز به چنین دانش و مهارتی نیاز دارد.
  6. همچنین بایستی به طور مختصر اطلاعاتی را دررابطه‌با وضعیت و شرایط شغلی خود در بخش‌های اجرایی و مدیریتی ارائه دهد. (به‌عنوان‌مثال شرح وظایف، پوزیشن، جایگاه در سازمان، عنوان شغلی و...)

 

ویزای ICT کانادا

 

مزایا و معایب ویزای ICT کانادا

مزایا

دریافت این ویزا مزایایی دارد که اطلاع از آن‌ها احتمالاً شما را برای دریافت آن، ترغیب می‌کند. از جمله مزایای این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه با سایر روش‌های کار در کانادا، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.
  • علاوه بر عدم محدودیت سنی و عدم نیاز به LMIA، به مدرک زبان نیز نیاز ندارد.
  • انتخاب استان توسط موکل و عدم تعیین حداقل سرمایه از دیگر مزایای ویزای ICT است.
  • ویزای ICT کانادا را می‌توان به‌راحتی تمدید کرد و اقدامات لازم را برای تبدیل آن به اقامت دائم انجام داد.
  • امکان همراهی سایر اعضای خانواده (دقت داشته باشید که در این روش تنها مهاجرت همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال امکان‌پذیر است)
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس کانادا به‌صورت رایگان
  • از دیگر مزایای ویزای ICT می‌توان به فعالیت بین‌المللی شرکت، بهره‌مندشدن از مزایای اقتصادی آن و انتقال سرمایه به کشوری با ثبات اقتصادی و سیاسی اشاره کرد.

 معایب

 اما این ویزا نیز مانند سایز ویزاها در کنار مزیت‌های متعددش، معایبی نیز دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ارائه بیزینس پلن الزامی است.
  • پرونده در آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • داشتن مالکیت کسب‌وکار یا سابقه مدیریت الزامی است.
  • برای اخذ اقامت دائم به آیلتس ۶ نیاز است.

 دلایل ریجکتی ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

 گاهی ممکن است به دلایل مختلف، ویزای انتقال درون شرکتی کانادا ریجکت شود و فرد نتواند با این ویزا مهاجرت کاری به کانادا را با موفقیت انجام دهد. در موارد زیر به این دلایل اشاره می‌کنیم:

  1. دلایل بسیار ضعیف برای بازگشت به ایران
  2. عدم داشتن پیشینه سفر
  3. انتخاب شهرهایی که جمعیت زیادی دارند؛ مانند تورنتو و ونکوور
  4. گردش مالی بسیار پایین شرکت متقاضی در ایران
  5. نداشتن تمکن مالی جهت ثبت شعبه شرکت در کشور کانادا
  6. وجود ریجکتی در پرونده فرد متقاضی
  7. ارائه بیزینس پلن ناقص

 

مهاجرت

سخن پایانی

ویزای ICT کانادا برای شرکت‌های بین‌المللی و کارمندان متخصص آن‌ها که قصد فعالیت در بازار کار کانادا را دارند، یک گزینه فوق‌العاده و مناسب به شمار می‌رود. در واقع این ویزا یک فرصت عالی برای شرکت‌هایی است که قصد دارند دانش و مهارت خود را به شعبه کاری خود در کانادا منتقل کنند. به طور کلی اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا را دارید و به دنبال اخذ ویزای ICT هستید، می‌توانید به سازمان مهاجرتی نگار مراجعه کنید. سازمان مهاجرتی نگار با مدیریت نگار پورعالی (با شماره رسمی R712360 عضو فعال انجمن مهاجرت کانادا ICCRC) با بهره‌مندی از بهترین مشاوران حقوقی و مهاجرتی در حوزه مشاوره امور مهاجرت کاری کانادا فعال است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت آن ها به نشانی https://negarimmigration.com/ مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه