English

راهنمای خرید بهترین مغز گردو: انواع گردو کدامند؟

مغز گردو یکی از باارزش‌ترین مغزها در بین انواع آجیل‌ است که می‌توان از آن در فرایند تهیه غذاهای مختلف ایرانی استفاده کرد. اگر قصد خرید بهترین مغز گردو را دارید و می‌خواهید از آن به عنوان گردو خورشتی یا برای مصرف روزانه استفاده کنید، لازم است که انواع گردو را بشناسید.

راهنمای خرید بهترین مغز گردو: انواع گردو کدامند؟
به گزارش خبرگزاری موج

، مغز گردو یکی از باارزش‌ترین مغزها در بین انواع آجیل‌ است که می‌توان از آن در فرایند تهیه غذاهای مختلف ایرانی استفاده کرد. اگر قصد خرید بهترین مغز گردو را دارید و می‌خواهید از آن به عنوان گردو خورشتی یا برای مصرف روزانه استفاده کنید، لازم است که انواع گردو را بشناسید. مغز گردو به عنوان یکی از منابع مهم مواد غذایی حاوی اسید آلفا لینولنیک بوده که این ماده یک اسید چرب امگا 3 محسوب می‌شود و برای سلامت بدن انسان ضروری است؛ لذا در ادامه می‌خواهیم با معرفی انواع گردو، بهترین مغز گردو را بشناسیم.

 

گردو

 

خرید بهترین مغز گردو؛ معرفی انواع گردو

مغز گردو در بین انواع خشکبار بسیار پرطرفدار است؛ چرا که برای بدن ما بسیار مفید بوده و امگا 3 موجود در آن می‌تواند موجب عملکرد بهتر مغز شود. اگر می‌خواهید پروتئین، ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و... را به بدن خود برسانید، تنها کافی است که اقدام به خرید بهترین مغز گردو کرده و آن را مصرف کنید! انواع مغز گردو به شرح زیر است:

انواع مغز گردو از لحاظ رنگ و کیفیت

مغز گردو سفید

اولین نوع مغز گردو که باید بشناسید، مغز گردو سفید است. مغز گردو سفید به عنوان بهترین و محبوب‌ترین نوع مغز گردو شهرت دارد. همان‌طور که می‌توان از نام آن متوجه شد، رنگ سفید مایل به کرم داشته و ظاهر آن در مقایسه با سایر مغز گردوها یکدست‌تر و زیباتر است. علاوه بر این، میزان چربی که این نوع مغز گردو داشته بالاست. از دیگر ویژگی‌های این نوع مغز گردو می‌توان به طعمِ بهتر و خوش‌مزه‌تر آن نسبت به سایر مغز گردوها اشاره داشت؛ به تبع قیمت این مغز نیز در مقایسه با مابقی گردوهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بیش‌تر است. پس اگر قصد خرید بهترین مغز گردو را دارید، می‌توانید سفید بودن این مغز را معیاری برای تشخیص کیفیت آن بدانید؛ به این صورت که هر اندازه ظاهر مغز گردو روشن‌تر باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

مغز گردو معمولی

بعد از مغز گردو سفید، نوع دیگری از مغز گردوی رایج در بازار وجود دارد که آن را به نام مغز گردو معمولی می‌شناسند. معمولاً رنگ این مغز گردو مایل به قهوه‌ای روشن بوده و از لحاظ کیفیت و میزان چربی تفاوت چندانی با مغز گردوی سفید ندارد. طعم مغز گردوی معمولی همه‌پسند است. مزیتی که این نوع مغز گردو در مقایسه با نوع قبلی داشته، قیمت ارزان‌ترِ آن است. در حالت کلی، مغز گردویی که نه خیلی تیره (مثل مغز گردو خورشتی) و نه خیلی روشن (مثل مغز گردو سفید) باشد را در دسته مغز گردوهای معمولی قرار می‌دهند. اگر دنبال یک مغز گردوی خوش‌خوراک و با چربی مطلوب هستید، مغز گردو معمولی می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

مغز گردو خورشتی

نوع دیگری از مغز گردو که عمدتاً برای تهیه خورشت محبوب فسنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید قبل از خرید بهترین مغز گردو بشناسید، مغز گردو خورشتی است که رنگی متمایل به سیاه دارد. این نوع مغز گردو از نظر طعم و میزان چربی فرق چندانی با مغز گردو سفید و معمولی ندارند؛ تنها ظاهر تیره‌تر آن است که موجب می‌شود برای خورشت گزینه بهتری باشد و افراد علاقه چندانی برای تهیه و مصرف آن به صورت روزانه و خام نداشته باشند! از آن جایی که این نوع مغز گردو بیشتر برای تهیه خورشت استفاده می‌شود و بعنوان آجیل انتخاب نمیگردد؛ قیمت مغزگردو خورشتی نسبت به سایر مدل‌ها پایین بوده و می‌توان از آن برای تهیه غذاهای مختلف، شیرینی‌ها و دسرها هم استفاده کرد.

 

مغز گردو

 

انواع مغز گردو از لحاظ شکستگی

علاوه بر تقسیم‌بندی مغز گردو بر اساس رنگ و کیفیت، می‌توان این خشکبار پرطرفدار و ارزشمند را از نظر شکستگی نیز به انواع مختلفی دسته‌بندی کرد. زمانی که پوست چربی گردو را از آن جدا کنیم، مغز گردو یا به صورت سالم و یا در تکه‌های کوچک‌تر از آن خارج خواهد شد. بر همین اساس می‌توان مغز گردو را به انواع زیر تقسیم کرد:

مغز گردو چهار پر

مغز گردو چهار پر به عنوان بهترین مغز گردو در بازار شناخته می‌شود؛ اگر پس از شکستن و جدا نمودن پوست گردو، مغز آن به صورت کاملاً سالم و بدون این که خرد شده باشد از پوسته خارج شود، آن را تحت عنوان مغز گردو چهار پر می‌شناسند.

مغز گردو دو پر

منظور از مغز گردو دو پر این است که اکثر مغزها نصف یک مغز گردوی کامل باشند.

مغز گردو تک پر

مغز گردوهای تک پر به صورت 4/1 یک مغز گردوی کامل هستند.

مغز گردو دندانه‌ای

اگر قصد خرید بهترین مغز گردو برای انجام کیک‌پزی و شیرینی‌پزی دارید، این نوع مغز گردو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ چرا که عمده مغزها ریز و خرده شده هستند.

 

بهترین مغز گردو

 

بهترین مغز گردو کدام است؟

پس از آشنایی با انواع مغز گردو، می‌رسیم به پاسخ این سوال که بالاخره بهترین مغز گردو کدام است؟! بر اساس توضیحاتی که ارائه شد، هر یک از مغز گردوهای معرفی شده به نوع خود بهترین هستند؛ پس خرید بهترین مغز گردو از بین مدل‌های مختلف کاملاً به سلیقه و کاربردی که مغز داشته وابسته است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از گردو به عنوان آجیل استفاده کرده و آن را با نان و پنیر میل کنید، مغز گردو سفید به دلیل داشتن ظاهری سالم‌تر و درشت‌تر می‌تواند گزینه بهتری باشد.

در مقابل، اگر قصد شما از خرید گردو استفاده از آن در تهیه خوراکی‌های مختلف است، گردوی خورشتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت، اگر می‌خواهید گردویی را تهیه کنید که هم بتوان از آن به صورت خام و هم در تهیه مواد غذایی مختلف استفاده کرد، مغز گردو معمولی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

قیمت بهترین مغز گردو

قیمت مغز گردو تحت تأثیر عوامل مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بازار عرضه و تقاضا

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت محصولات موجود در بازار تأثیرگذار بوده، بازار عرضه و تقاضا است. چنانچه تقاضای یک محصول کم و میزان عرضه آن زیاد باشد، قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد. در مقابل، اگر تقاضا برای یک محصول بالا برود و میزان عرضه آن کم شود، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

فصل گردو

قیمت مغز گردو در فصول مختلف سال، متفاوت است. به عنوان مثال، قیمت گردو در اواخر شهریور به دلیل این که زمان برداشت گردوی تازه بوده افزایش پیدا خواهد کرد.

کیفیت مغز گردو

هر چقدر مغز گردو شیرین‌تر، تردتر، روشن‌تر و تازه‌تر باشد، قیمت آن بیش‌تر خواهد بود.

انتخاب معتبرترین فروشگاه برای خرید بهترین مغز گردو

اگر قصد خرید بهترین مغز گردو با قیمت منصفانه را دارید حتما باید از فروشگاهی معتبر اینکار را انجام دهید؛ زیرا با بالاتر رفتن قیمت انواع آجیل، تعداد افراد سودجو که گردو خوب و کهنه را باهم ترکیب و به قیمت گردو باکیفیت به فروش می رسانند زیاد شده است. ضمن بررسی و مقایسه قیمت لازم است که به کیفیت گردوها نیز توجه داشته باشید و دقت کنید که مغزگردوی مورد نظر شما یکدست و سالم باشد. برای مثال فروشگاه توانا یکی از مراکز خرید آجیل در رشت است که محصولات خود را با ضمانت کیفیت عرضه می‌کند. از مزایای این فروشگاه این است که اگر امکان خرید حضوری از آن را ندارید می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه توانا برای استعلام قیمت روز و خرید آجیل ها و مغزهای مورد نظر خود اقدام نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه