English

به بهانه آتش‌سوزی اتوبوس قشم؛ بررسی ۶ اشتباه دردسرساز در تور قشم

توصیه ما به شما این است که در صورت پیدا نشدن بلیط پرواز به جزیره، حتی از مبدا تهران، باز هم به صورت جاده‌ای به قشم سفر نکنید. در این شرایط بایستی به دنبال رزرو تور قشم لحظه آخری از تهران باشید. چرا؟ با ما همراه باشید.

به بهانه آتش‌سوزی اتوبوس قشم؛ بررسی 6 اشتباه دردسرساز در تور قشم
به گزارش خبرگزاری موج

، همین چند روز پیش بود که اتوبوس مسافران تور قشم از مبدا یاسوج گرفتار حادثه حریق شدند. شاید می‌توان گفت که انتخاب مسیر جاده‌ای نه تنها برای سفر به این جزیره، بلکه برای حرکت به هر شهری در ایران خطرناک است! برای همین توصیه ما به شما این است که در صورت پیدا نشدن بلیط پرواز به جزیره، حتی از مبدا تهران، باز هم به صورت جاده‌ای به قشم سفر نکنید. در این شرایط بایستی به دنبال رزرو تور قشم لحظه آخری از تهران باشید. به‌این‌ترتیب از خطرات مسیر زمینی جلوگیری کرده و مسیر 20 ساعته را در دو ساعت می‌پیمایید. البته در سفر زمینی به قشم همه خطرات به مسیر جاده‌ای تا بندر شهید حقانی خلاصه نمی‌شود؛ زیرا در صورت بی‌دقتی مسیر دریایی هم خطرناک است.

مسیر دریایی قشم

  1. مسیر دریایی قشم؛ متشنج و خطرناک در برخی ایام

درست مانند برخی از روزهای نوروز 1403 که خلیج فارس برای سفر به کیش خطرساز بود، سفر دریایی به قشم نیز چنین ریسک‌هایی دارد. در برخی ایام و با وقوع طوفان‌های مونسون یعنی در تابستان، مسیر دریایی قشم ممکن است حادثه ساز شود. به همین دلیل هم بایستی حتما قبل از آغاز سفر، شرایط جوی مسیر دریایی تا قشم را بررسی کرده باشید.

  1. بی‌تجربه‌ها رانندگی آفرود انجام ندهند!

برخی از مناطق قشم به خصوص جزیره ناز این شهر برای رانندگی آفرود مناسب است. به همین دلیل هم این تفریح پرهیجان در جزیره طرفداران بسیاری دارد. برخی از افراد با تصور اینکه رانندگی خودروهای آفرود با سواری‌ها تفاوتی ندارد، اقدام به اجاره این دست از ماشین‌ها کرده و ساعاتی را به این صورت سپری می‌کنند. اما باید در نظر داشته باشید که رانندگی با این خودروها برای افراد بی‌تجربه احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد. بهتر است برای استفاده از این تفریح به خصوص در کنار خانواده از یک راننده‌ی باتجربه‌ی آفرود کمک بگیرید. برخی از مراکز اجاره این خودروها در قشم، ماشین را به همراه راننده به مسافران اجاره می‌دهد.

  1. صخره‌نوردی در قشم کار هرکسی نیست

دره ستارگان، کوه‌ها و صخره‌های قشم مسافران بسیاری را به انجام صخره‌نوردی در جزیره ترغیب می‌کند. اما انجام این کار می‌تواند به شدت برای مسافران حادثه‌ساز باشد. دلیل آن هم خاص بودن صخره‌های این شهر است. حتی افرادی که کمی تجربه‌ی بیشتری هم دارند، احتمال وقوع حادثه برای آن‌ها وجود دارد. پس پیشنهاد ما به شما این است که فقط افرادی با تجربه‌ی بالا اقدام به صخره‌نوردی در جزیره کنند. در غیر این صورت با وقوع کوچک‌ترین حادثه‌ای ایام اقامت‌تان در شهر به کام شما تلخ می‌شود.

کوه

  1. با شنا در مناطق ناامن سر سفره کوسه‌ها بنشینید!

شنا در سواحل قشم ممکن است منجر به هم‌نشینی با کوسه‌ها شود! درست خرداد سال گذشته (1402) بود که کوسه‌های خلیج فارس تا حد زیادی به سواحل جزیره نزدیک شده بودند. از آن موقع تا الان و با تماشای چنین وضعیتی، شنا در برخی از سواحل قشم می‌تواند برای شهروندان و مسافران خطرساز باشد. البته فقط کوسه‌ها نیستند که برای شنای مسافران خطرناکند! بلکه برخی از بخش‌های خلیج فارس پتانسیل غرق کردن مردم را دارد. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم در سواحل این شهر شنا نکنید. البته اگر سواحل توصیه شده و دارای غریق نجات را انتخاب کنید، امکان شنا برای شما وجود دارد.

  1. خوراکی و آب؛ چالشی که در قشم خواهید داشت

به دلیل نزدیکی قشم به چابهار، آب این جزیره نیز ممکن است برای آشامیدن مناسب نباشد. برخی از هتل‌های قشم برای حل این مشکل به سراغ تصویه‌ی آب خانگی رفته‌اند. اما این مشکل در حالت دیگری هم قابل رفع است. بهتر است در طول سفر از آب معدنی‌هایی با برندهای معتبر استفاده کنید. به غیر از موضوع آب آشامیدنی، باید به بحث خورد و خوراک در جزیره نیز اشاره کرد. توصیه می‌کنیم که فقط غذاخوری‌ها و رستوران‌های معتبر و پیشنهادی بومی‌های جزیره را برای خوردن غذا انتخاب کنید؛ زیرا درست مانند هر شهر دیگری در ایران، ممکن است برخی افراد غذاها را به صورت غیر بهداشتی برای مردم طبخ کنند.

  1. بدون کرم ضد آفتاب در چله‌ی تابستان به قشم نروید!

به طور کلی رزرو تور قشم در چله‌ی تابستان (مرداد ماه) به مسافران پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر قصد سفر به جزیره در این زمان را دارید، بایستی به همراه داشتن کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. نداشتن این وسیله برای سفر می‌تواند باعث آفتاب سوختگی شما و بروز مشکلات پوستی شود.

چگونه از بروز اشتباهات دیگر در قشم جلوگیری کنیم؟

برخی از آژانس‌های مسافرتی، در زمان رزرو تور قشم، توصیه‌هایی دلسوزانه را به شما ارائه می‌دهند. وجود تور لیدر نیز در طی گشت‌های شهری می‌تواند از بروز اشتباهات در سفر به این جزیره جلوگیری کند. برای همین هم پیشنهاد می‌کنیم، تور جزیره قشم را از هر آژانسی رزرو نکنید. با اننخاب آژانس‌های مسافرتی معتبر و دلسوز، امکان استفاده از مشاوره‌ی رایگان را قبل از سفرتان خواهید داشت. حتی می‌توانید از تجارب تورلیدرهای کاربلد در جزیره نیز استفاده کنید. اما آژانس‌های مسافرتی معتبر را چگونه پیدا کنیم؟

 

غذا

 

لحظه آخر، مرجع آژانس‌های مسافرتی معتبر

لحظه آخر به عنوان یک سایت مرجع برای آژانس‌های مسافرتی شناخته می‌شود که در آن امکان ارائه‌ی پکیج‌های مسافرتی مقاصد مختلف وجود دارد. شرکت‌های گردشگری همکار با لحظه آخر اقدام به ارائه‌ی پکیج‌های مسافرتی قشم به صورت نقد و اقساط می‌کنند. شما می‌توانید با ثبت درخواست رزرو تور از هر شهری به کمک لحظه آخر راهی قشم شوید. حتی می‌توانید تور قشم از مشهد، کرمان، تبریز و هر شهر دیگری را بدون مراجعه حضوری و به صورت تلفنی خریداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه