English

آشنایی با وکیل ملکی و حوزه کاری آن

وکیل ملکی به وکیلی گفته می‌شود که در امور ملکی، قراردادهای ملکی و اختلافات مربوط به املاک و حل آن‌ها تخصص و تجربه دارد.

آشنایی با وکیل ملکی و حوزه کاری آن
به گزارش خبرگزاری موج بازار

، از آن‌جایی که دعاوی ملکی و اختلافات میان افراد درباره این موضوع به طور روزافزون در حال افزایش است بسیاری از وکلا تصمیم می‌گیرند حوزه کاری خود را به دعاوی ملکی محدود کنند، البته این امکان برای این دسته از وکلا وجود دارد تا هر زمان که بخواهند، بتوانند هر پرونده و دعوی دیگری نیز انجام دهند. به عنوان یک مورد پذیرفته شود. در این میان ممکن است بسیاری از افراد با این مشکل رو به رو شوند که حوزه کاری و تخصص وکلای ملکی چیست و آن‌ها به طور تخصصی روی چه نوع از دعاوی حقوقی و ملکی کار می‌‌کنند. در این پاسخ به این سوال باید گفت وکلای ملکی بسته به تجربه و نیاز موکلان خود در زمینه‌های مختلفی همچون دعاوی خلع ید، تصرف عدوانی ملک، دعاوی مربوط به ملک مشاع و ... فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید در صورت مواجه شده و بروز هر یک از این مشکلات به برجسته‌ترین وکیل مشهد یعنی علیرضا قدیری مراجعه کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند و در موارد مختلفی از دعاوی ملکی شما را یاری کنند.

چرا باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم

همانطور که می‌دانید پرونده‌های ملکی نیز مانند سایر دعاوی حقوقی دارای حساسیت و پیچیدگی‌های بسیاری هستند بنابراین وجود یک وکیل دعاوی ملکی مشهد که حاذق و با تجربه باشد، در پرونده‌های حقوقی مربوط به اموال غیرمنقول ضروری است، به جریان انداختن پرونده‌های قضایی و حقوقی به دلیل روند مخصوص از دانش و حوصله موکل خارج است به همین خاطر برای رخ ندادن مشکلات احتمالی در دعوای ملکی و به پایان رسیدن بهتر پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهتر است از یک وکیل ملکی خوب و با تجربه همچون علیرضا قدیری کمک گرفت.

وکیل ملکی

حوزه کاری وکیل ملکی چیست؟

آشنایی با وکیل ملکی و حوزه کاری آن‌ها یکی از مواردی است که هر فردی باید قبل از مراجعه به دفاتر حقوقی باید به آن توجه داشته باشد. وکیل ملکی پایه یک دادگستری به آن دسته از وکلایی گفته می‌شود که در تمامی دعاوی ملکی دارای تخصص و تخصص باشند. این دسته از وکلا در تمام زمینه‌های مربوط به دعاوی ملکی متخصص است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مسائل مربوط به ملک و املاک دعاوی بسیار گسترده‌ای دارند و شما در صورت رو به رو شدن با مشکلات حقوقی ملکی مرتبط با این گونه مسائل می‌توانید با یک وکیل ملکی در این زمینه مشورت کنید. حتی در برخی موارد می‌توانید از تجربیات و دانش وکیل کیفری در مشهد نیز بهره‌مند شوید. مهم‌ترین پرونده‌هایی که یک وکیل ملکی می‌تواند به آن ورود پیدا کند و در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرند بر طبق موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • دعاوی تخلیه
  • دعاوی خلع ید
  • دعاوی فروش ملک مشاع
  • پرونده‌های کمیسیون ماده 100 
  • تنظیم سند رسمی
  • اخذ گواهی پایان کار
  • تصرف عدوانی و ایجاد مزاحمت و ممانعت در حق 

وظایف وکیل ملکی چیست؟

شناخت وکیل ملکی و وظایف آن امری کاملا واجب محسوب می‌شود. هر وکیلی مطابق با مهارت و تخصصی که در زمینه‌های متفاوت حقوقی و ملکی دارد، وظایفی را نیز مطابق با همان موضوع بر گردن خواهد داشت. علیرضا قدیری به عنوان بهترین وکیل ملکی در مشهد نیز از این قانون مستثنی نبوده و دارای وظایفی است. یک وکیل ملکی باید از دانش کافی و لازم در رابطه با مسائل و موضوعات ملکی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی پرونده‌های مربوطه را به نتیجه رساند؛ بنابراین کسب تسلط و تبحر در موارد مربوطه را می‌توان به‌عنوان اولین وظایف وکیل ملکی به‌حساب آورد. یکی از مهم‌ترین وظایف وکیل ملکی، اقدام به‌موقع در موضوعات پرونده‌های دعاوی ملکی است. چراکه در دعاوی ملکی و مسائل مربوط به آن، زمان اقدامات قانونی از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه شروع اقدامات در فرصت‌های مناسب نباشد، امکان بروز نتایج زیان‌بار و جبران‌ناپذیر وجود خواهد داشت؛ بنابراین یک وکیل ملکی متخصص و حاذق در مشهد وظیفه دارد که اقدامات لازم را در زمان‌های مناسب انجام دهد تا ضرری به موکلش وارد نشود.

وکیل ملکی حرفه‌ای

 

آشنایی با ویژگی‌های وکیل ملکی حرفه‌ای

وکالت از آن دسته از مشاغلی است که نیازمند ویژگی‌ها و مهارت‌های بسیاری است. برای مثال یک وکیل ملکی مناسب، وکیلی است که از قانون مدنی و آیین دادرسی و حتی به قانون تجارت آگاه باشد تا بتواند از موکل خود در برابر قانون دفاع کند و در عین حال با امانت‌داری از اسرار موکل خود، از ضرر دیدن به موکل خود جلوگیری کند. وی باید او باید در امر نگارش دادخواست خلاقیت بالا و متبحر باشد. ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب با تجربه بودن است، وکیل ملکی باتجربه همچون علیرضا قدیری می‌تواند در حل پرونده مورد نظر تاثیر گذار باشد. آشنا بودن وکیل ملکی به روند دادگاه باعث می‌شود که به راحتی پرونده‌های ملکی را بدون حتی وقفه‌ای به پایان برساند. اولین اقدامی که وکلا در برخورد با پرونده جدید انجام می‌دهند، مدارک و اسناد و اطلاعات لازم در مورد پرونده را جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانند به راحتی تصمیم درست را گرفته و بهترین اقدام قانونی در برابر موکل خود را داشته باشد. از دیگر مسائلی که یک وکیل ملکی باید به آن توجه کند، حفظ آرامش و خونسردی خود در برابر مشکلات قضایی است. همچنین برخی از وکلای موفق در حوزه ملکی با تیم‌های حرفه‌ای همکاری می‌کنند. این تیم‌ها ممکن است از وکلای دیگر، کارشناسان ملکی و مشاوران حقوقی تشکیل شده باشند. داشتن پشتوانه تیمی قوی می‌تواند به وکیل کمک کند تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

هزینه وکیل ملکی

 

هزینه وکیل ملکی در پرونده‌های ملکی چگونه است؟

همانطور که اشاره شد وجود وکیل متخصص در این حوزه باعث می‌شود که بسیاری از هزینه‌ها و خسارت‌های مالی جبران ناپذیر جلوگیری شود پس وجود یک وکیل خبره در پرونده یک امر ضروری است. این در حالتی است که بعضی از افراد نگران هزینه‌های بسیار زیاد و حق الوکاله سنگین وکیل ملکی هستند و به همین دلیل از کمک گرفتن وکیل ملکی خودداری می‌کنند و در نتیجه به دلیل آگاه نبودن از روند دادگاه و دانش وکالت باعث ضرر و زیان های بسیاری می‌شوند به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام کاری با یک وکیل متخصص درباره مشکل پیش آماده صحبت کنید و از مشاوره‌های او بهترین استفاده را ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه