English

جاهای دیدنی چابهار در زمستان؛ معرفی ۱۲ مکان بی نظیر

جاهای دیدنی چابهار در زمستان کجاست؟ همه ما می‌دانیم که چابهار یکی از زیباترین بنادر ایران است. به همین علت توصیه می‌کنیم در صورت شرکت در تور چابهار، حتما از جاهای دیدنی آن در زمستان دیدن کنید.

جاهای دیدنی چابهار در زمستان؛ معرفی 12 مکان بی نظیر
به گزارش خبرگزاری موج

، جاهای دیدنی چابهار در زمستان کجاست؟ همه ما می‌دانیم که چابهار یکی از زیباترین بنادر ایران است. به همین علت توصیه می‌کنیم در صورت شرکت در تور چابهار، حتما از جاهای دیدنی آن در زمستان دیدن کنید. این شهر سرشار از جاذبه‌های دیدنی و زیبا است و همچنین هتل و رستوران‌های زیادی هم در آن وجود دارد. شهر بندری چابهار در جنوب غربی سیستان و بلوچستان در نزدیکی ساحل دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم با جاذبه‌های گردشگری چابهار در فصل زمستان آشنا شویم.

 

جاذبه‌های گردشگری چابهار در زمستان کجاست؟

چابهار

همانطور که گفتیم این شهر زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار است که برخی از آن‌ها در زمستان جذابیت بالایی دارند که در ادامه قصد معرفی آن‌ها را داریم:

  • ساحل بریس

  • گل افشان‌های چابهار

  • کوه‌های مینیاتوری یا مریخی

  • روستای درک

  • تالاب لیپار

  • جنگل حرا

  • ساحل نورانی چابهار

  • قلعه پرتغالی ها

  • آرامگاه سید غلام رسول

  • موزه محلی چابهار

  • ساحل صخره‌ای چابهار (ساحل دریا بزرگ)

  • درخت مکرزن (انجیر معابد)

  • و...

ساحل بریس؛ زیبا و در عین حال خطرناک

ساحل بریس یکی از جاهای دیدنی چابهار در زمستان است. این ساحل بخشی از سواحل مکران است که در مجاورت دریای عمان قرار گرفته است. این ساحل به ساحل صیادان محلی معروف است که توصیه می‌کنیم با تور چابهار از این ساحل نیز دیدن نمایید. این ساحل زیبا محل صید انواع ماهی و شاه‌میگو است. در صورتی که قصد سفر به این ساحل را دارید حتما مراقبت باشید چرا که صخره‌های مرجانی آن امنیت کافی را ندارد و خطرآفرین است.

گل افشان‌های چابهار؛ آتشفشانی زیبا

گل افشان‌های چابهار از دیگر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی چابهار در زمستان است که در 10 کیلومتری چابهار قرار گرفته است. این تپه‌ها بین دشت کهیر و تنگ و در 20 کیلومتری روستای کهیر قرار گرفته است و شامل سه تپه کوچگ گل افشان به ارتفاع 10 تا 20 متر است. دو تپه غیرفعال است و یی از آن‌ها فعال بوده و هر چند دقیقه یک بار گل سرد طوسی از آن خارج می‌شود.

با سرچ عبارت «بهترین زمان سفر به چابهار لحظه آخر» در گوگل، و کلیک روی سایت لحظه آخر، می‌توانید اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کنید.

کوه‌های مینیاتوری یا مریخی؛ جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در چابهار

کوه‌های مینیاتوری

از دیگر زیبایی‌های چابهار در زمستان کوه‌های مینیاتوری یا مریخی هستند که ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارند. این کوه‌ها در فاصله 40 تا 50 کیلومتری بعد از چابهار به سمت بند گواتر قرار گرفته‌اند. علت زیبایی این کوه‌ها هم ظاهر آن‌هاست و هم قرار گرفتن دریا مقابل آن. با نگاه کردن به این کوه ها، انگار به یک تابلوی نقاشی خیره شده‌اید. این کوه‌ها رسوبی است و گیاهی روی آن‌ها دیده نمی‌شود. رنگ قرمز و ظاهری مخروطی از شگفتی‌های آن است.

روستای درک؛ ملاقات کویر و دریا

روستای درک، روستایی زیبا است که ترکیبی از کویر و دریاست. در میان جاهای دیدنی چابهار در زمستان، روستای درک را فراموش نکنید. این روستا دارای کویری زیباست که درست در وسط کویر شاهد دریایی زیسبا هستیم. برای دیدن این روستای زیبا به سمت غرب چابهار بروید و نرسیده به استان هرمزگان، در منطقه زرآباد آن را پیدا کنید.

تالاب لیپار؛ تالابی صورتی و زیبا

اگر از کوه‌های مینیاتوری دیدن کردید، پس از آن به سراغ تالاب لیپار بروید. این تالاب بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است که دریایی صورتی رنگ دارد. این تالاب زیبا در فاصله 15 کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته است و در مسیر ساحلی چابهار-گواتر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. ناگفته نماند این تالاب 14 کیلومتر است و پرنده‌های زیبایی از جمله فلامینگو، حواصیل، طاووسکن، تیهو، عقاب دشتی و... در آن زندگی می‌کنند.

جنگل حرا؛ طبیعت زیبای چابهار در زمستان

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی چابهار در زمستان، جنگل حرا است. توصیه می‌کنیم در هر فصلی که به چابهار سفر کردید، بازدید از جنگل زیبای حرا را فراموش نکنید. در این جنگل شاهد رودخانه‌ای زیبا با درختان سرسبز بلند هستیم. در کنار همه این‌ها این محل، محیط زندگی پرندگان بومی است.

ساحل نورانی چابهار؛ درخششی زیبا و بی‌نظیر

یکی از زیباترین و جالب‌ترین جاهای دیدنی چابهار، ساحل نورانی آن است که در شب بسیار زیباست. وقتی در شب به این ساحل می‌روید گویی الماس‌هایی در ساحل می‌درخشند. این درخشش به دلیل وجود فیتوپلانگون‌هایی است که در فصل پاییز و زمستان در ساحل هستند. این موجودات نورانی عمر کمی دارند و با جمع کردن آن‌ها نمی‌توانید از درخششی که دارند استفاده کنید.

قلعه پرتغالی‌ها؛ قلعه‌ای تاریخی و قدیمی در چابهار

 

قلعه پرتغالی‌ها

اگر در تور چابهار شرکت کردید، بازدید از قلعه پرتغالی‌ها را فراموش نکنید. این قلعه زیبا زمانی محل اقامت سربازان پرتغالی بوده است که با 4 برج احاطه شده است. این قلعه که به قلعه تیس نیز معروف است، جاذبه‌ای دیدنی و زیبا در چابهار است که توصیه می‌کنیم دیدن آن را فراموش نکنید.

باغ گیاه‌شناسی چابهار؛ سفری به دل طبیعت

از دیگر جاذبه‌های دیدنی چابهار در زمستان می‌توان باغ گیاه‌شناسی آن اشاره کرد. این باغ در روستای تیس قرار گرفته است و باغی بزرگ با 4000 گونه گیاه متفاوت است. در بین این گیاهان، گیاه‌های نادر و کمیاب نیز دیده می‌شوند که همین مسئله بر زیبایی و شگفتی این باغ افزوده است.

برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر عبارت «جاهای دیدنی چابهار لحظه آخر» را در گوگل سرچ نمایید و روی سایت لحظه آخر کلیک کنید.

در زمستان به کجای چابهار سفر کنیم؟

به طور کلی اگر در فصل زمستان با تور چابهار به این بندر سفر کنید، ضرر نکرده‌اید. چابهار دارای زمستان‌هایی خوش آب و هوا، زیبا و خلوت است. بنابراین بهترین فصل سفر به این بندر زمستان است. در مطالب گفته شده نیز جاهای دیدنی چابهار در زمستان را معرفی کردیم. اگر قصد سفر به چابهار را دارید، در سایت لحظه آخر می‌توانید قیمت تور چابهار را مشاهده نمایید و همچنین اقدام به رزرو آنلاین هتل در چابهار نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه