English

بررسی انواع روش های حمل و نقل بین المللی

برای آشنایی با ویژگی‌های هر یک از این روش‌ها فقط کافی است تا این مطلب را در کمتر از چهار دقیقه مطالعه کنید.

بررسی انواع روش های حمل و نقل بین المللی

به گزارش خبرگزاری موج،انواع محموله‌های وارداتی و صادراتی با چه روش‌های حمل‌ونقلی جابه‌جا می‌شوند؟ این سوال در ذهن بازرگان‌ها برای جابه‌جایی انواع محموله مواد غذایی، تجهیزات صنعتی و مواد شیمیایی خطرناک شکل می‌گیرد. برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است تا با انواع روش‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی آشنا شوید. در این مقاله انواع روش های حمل و نقل بین المللی را توضیح خواهیم داد. برای آشنایی با ویژگی‌های هر یک از این روش‌ها فقط کافی است تا این مطلب را در کمتر از چهار دقیقه مطالعه کنید. 

حمل‌و‌نقل هوایی؛ یکی از سریع‌ترین روش های حمل و نقل بین المللی

حمل‌ونقل هوایی یکی از روش‌های ایده‌آل برای ارسال سریع محموله‌ها به شمار می‌رود؛ سرعت در جابه‌جایی مواد در مواردی مثل خطرناک بودن محموله و امکان فاسد شدن بار اهمیت دارد؛ ازاین‌رو این روش جابه‌جایی بار برای انتقال مواد غذایی و مواد شیمیایی، دارو و اقلام گران‌قیمت بین دو مقصد با مسافت طولانی کاربرد دارد.

خوشبختانه خدمات حمل‌و‌نقل هوایی در اکثر نقاط جهان و توسط انواع شرکت حمل و نقل هوایی بین المللی ارائه می‌شوند. از آنجایی که اکثر کشورهای فعال در تجارت بین‌ااملل چندین باند فرودگاهی دارند.

 

حمل‌ونقل هوایی فقط برای ارسال مستقیم بار نیست و در روش انتقال چندوجهی کالا نیز کاربرد دارد. در انتقال چندوجهی احتمال آسیب دیدن محموله افزایش می‌یابد؛ به‌این‌ترتیب بسته‌بندی کالاها با حساسیت بیشتری انجام می‌شود. انواع بسته‌بندی‌های کانتینری، جعبه‌های چوبی و بسته‌بندی خاص برای مواد شیمیایی خطرناک در انتقال مواد با هواپیما انجام می‌شود تا امنیت و سلامت بار افزایش یابد. 

تحویل سریع و امنیت بالا؛ دو مزیت استفاده از حمل‌ونقل هوایی

روش حمل‌ونقل هوایی سریع‌ترین راه انتقال محموله‌ها به شمار می‌رود. البته این روش هزینه بالاتری برای بازرگان به‌همراه خواهد داشت؛ بااین‌حال کوتاه کردن فرایند انتقال کالا از مزیت‌های مهمی است که در کاهش زیان مالی بازرگان و از بین رفتن محموله موثر است. 

البته انتقال همه مواد شیمیایی خطرناک با استفاده از روش‌های هوایی امکان‌پذیر نیست و برای ارسال بعضی از کالاها لازم است تا با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای انتخاب روش حمل دیگر تماس بگیرید. برای مثال  می‌توانید از خدمات شرکت های حمل و نقل ریلی بین المللی برای کالاهای خود استفاده کنید؛ زیرا هزینه ارسال به‌وسیله هواپیما بیشتر خواهد بود. همچنین برای انتقال کالاهای خطرناک باید شرایط محتلفی را در انتقال هوایی در نظر بگیرید؛ زیرا احتمال انفجار و نشت مواد در هواپیما وجود دارد. ازاین‌رو شرایط ویژه‌ای مثل بسته‌بندی خاص و محدودیت‌هایی برای ارسال بعضی از مواد خطرناک با هواپیما وجود دارد. اگر قصد انتقال محموله به روش‌های هوایی را دارید، با هانزا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. 

 

هواپیما

 

حمل‌و‌نقل دریایی؛ یکی دیگر از راه‌های انتقال محموله به کشورهایی با بندرهای تجاری 

حمل‌و‌نقل آبی در زمانی که محموله سنگین باشد و مسافت بین دو کشور طولانی باشد، کاربردی خواهد بود. راه‌های آبی مسیر مناسبی برای جابه‌جایی بارهای فله‌ای مانند فلزات، محصولات کشاورزی، لوازم ساختمانی و موارد دیگر هستند.

توجه داشته باشید که همه کشورها به مسیرها و خطوط آبی دسترسی ندارند؛ ازاین‌رو ممکن است گزینه مناسبی برای حمل‌ونقل دریایی به شمار نروند. در چنین شرایطی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی از سایر روش‌های حمل نظیر حمل و نقل چند وجهی ریلی یا زمینی برای ارسال بار استفاده می‌کنند. 

انتقال بارهای حجیم با ایمنی بیشتر در روش حمل‌ونقل بین‌المللی آبی

کشتی‌ها امکان جابه‌جایی کالا با وزن بیشتر و تا هزاران تن را دارند؛ ازاین‌رو کشتی‌ها اغلب بهترین و گاهی فقط یک گزینه موجود برای انتقال کالاهای بزرگ یا مقادیر عمده‌ای هستند که باید جابه‌جا شوند. علاوه‌بر امکان جابه‌جایی بارهای سنگین، صادرات و واردات کالا به‌وسیله کشتی هزینه کمتری دارد؛ زیرا سوخت کشتی ارزان‌تر است. 

کشتی‌های باربری ایمنی روش های حمل و نقل کالا در تجارت بین الملل را افزایش می‌دهند. معمولا بار روی کشتی‌ها به‌وسیله کانتینر و بسته‌بندی‌های چوبی حمل می‌شود. علاوه‌بر این دو نوع بسته‌بندی، استفاده از بشکه‌های فولادی نیز در صادرات و واردات محموله از طریق راه‌های آبی کاربرد دارند.

حمل و نقل

 

حمل‌و‌نقل ریلی؛ روشی کم‌خطر برای انتقال کانتینرهای باری

در انتخاب حمل‌ونقل ریلی برای انتقال محموله باید زیرساخت‌های موجود در کشور مقصد برای استفاده از این روش حمل‌ونقل را بررسی کنید. به‌طورکلی ارسال بار از طریق روش‌های ریلی به شکل‌های زیر انجام می‌شود:

  • حمل‌و‌نقل کامل واگن: این نوع روش انتقال بار توسط قطار برای ارسال محموله‌‌های فله‌ای شامل زغال سنگ، فولاد، غلات، سوخت و مایعات، سنگ معدن و محصولات شیمیایی شامل می‌شود. در روش حمل‌ونقل کامل واگن، محموله به‌صورت فله‌ای در تانکر و مخازن ذخیره می‌شود. یک واگن باری استاندارد بین 50 تا 60 تن بار حمل  می‌کند که دو برابر بیشتر از حمل و نقل با کامیون است.

  • حمل‌و‌نقل کانتینری توسط واگن کفی: کانتینرها روی سکویی در قطار قرار می‌گیرند که با محموله پر شده‌اند. انواع کانتینر ساده و یخچالی با ظرفیت 20 و 40 فوت برای انتقال با این روش استفاده می‌شوند.

  • حمل و نقل گروپاژ: آخرین روش انتقال مواد از طریق خطوط ریلی گروپاژ نام دارد. در این روش محموله‌ها به‌صورت گروهی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. ممکن است همه محموله‌ها برای یک بازرگان نباشد. این روش به‌ویژه برای محموله‌های کم‌حجم و برای کاهش هزینه‌های انتقال کاربرد دارد.

انتقال محموله به روش ریلی یکی از روش‌های ایده‌آل انتقال کالا در تجارت بین‌الملل برای شرکت‌هایی است که به جابه‌جایی با هزینه پایین‌تر نیاز دارند؛ اگرچه مدت زمان حمل نسبت به حمل با کامیون بیشتر باشد.

ظرفیت بیشتر برای انتقال محموله؛ یکی از مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی

قطارها محموله‌های سنگین و فله‌ای مانند زغال سنگ را در مسافت‌های طولانی حمل می‌کنند. این نوع از روش‌های تجارت کالا به‌صورت بین‌المللی وزن بیشتری را نسبت به ترانزیت مواد با کامیون تحمل کنند. در برخی مواقع احتمال تاخیر انتقال کالا از مسیرهای ریلی کمتر است.

حمل‌و‌نقل جاده‌ای؛ یکی از انواع روش های حمل و نقل بین المللی

حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از انواع روش های حمل و نقل بین‌المللی بار برای صنایع مختلفی مثل قطعات کامپیوتری، ماشین‌آلات الکتریکی و وسایل نقلیه و قطعات یدکی نیز به‌وفور به روش‌های زمینی و جاده‌ای حمل می‌شوند. علاوه‌بر کالاهایی که نام بردیم، محصولات عمده و خرده فروشی در کشاورزی و ساخت‌وساز نیز با استفاده از کامیون‌های حمل بار جابه‌جا می‌شوند. 

بارگیری کانتینرها و انواع بسته‌بندی با پالت چوبی در کامیون با سرعت بیشتری انجام می‌شود. ازآنجایی که حجم انتقال محموله با کامیون بالا نیست، این روش معمولا سریع و بدون دردسر برای صادرات و واردات انواع کالاها کاربرد دارد. 

هزینه کمتر؛ یکی از مزیت‌های مهم برای انتقال محموله‌های کم حجم

حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه کمتری نسبت به حمل هوایی دارد؛ زیرا هزینه‌های تامین سوخت کامیون به‌مراتب ارزان‌تر از هواپیما است. اکثر شرکت‌های لجستیک دسترسی آسانی به سیستم‌های حمل‌ونقل بزرگراهی دارند؛ ازاین‌رو ردیابی فرآیند انتقال در روش جاده‌ای نیز به‌مراتب ساده‌تر خواهد بود.

خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی هانزا؛ روشی سریع و مطمئن برای تجارت کالا

در این مقاله به بررسی انواع روش های حمل و نقل بین المللی پرداختیم. هر یک از این روش‌ها برای انواع محموله با وزن متفاوت و خطرات احتمالی متنوع و طول مسافت و موقعیت جفرافیایی مبداء و مقصد کاربرد بیشتری دارند.

برای انتخاب بهترین روش جابه‌جایی محموله‌ها با شرکت‌های لجستیک مشورت کنید. هانزا یکی از مرجع‌های مناسب برای سپردن امور جابه‌جایی محمولات شناخته می‌شود. برای تماس با هانزا و استفاده از خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی این شرکت فقط کافی است تا نام «شرکت هنزا ناو دریا» را در گوگل جستجو کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه