English

کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور پیدا کرد، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری موج، داشتن تمکن مالی یکی از ضروری‌ترین پیش‌نیازهای مهاجرت تحصیلی و زندگی در یک کشور خارجی است. شما باید برای تحصیل و زندگی در یک کشور دیگر، هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه، تهیه مسکن و مایحتاج روزانه، رفت‌وآمد و... را در نظر بگیرید. یکی از راه‌های تأمین مخارج تحصیل در خارج از کشور، مشغول شدن به کار در حین تحصیل است. انجام کار حین تحصیل می‌تواند به عنوان رزومه‌ای برای ورود به بازار کار هم در نظر گرفته شود. معمولاً انجام کار حین تحصیل، به صورت پاره وقت است. برای مثال در کشور انگلیس، هر دانشجو تنها می‌تواند ۲۰ ساعت در هفته کار کند. اما در کشوری مانند کانادا می‌توانید حین تحصیل، به صورت تمام وقت هم کار کنید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور پیدا کرد، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

مزایای کار حین تحصیل

کار کردن حین تحصیل، علاوه بر این که به شما در تأمین مخارج تحصیل و زندگی کمک می‌کند، مزایای دیگری هم دارد.

 

آشنایی با فرهنگ کشوری که در آن تحصیل می‌کنید

کار کردن حین تحصیل، امکان تعامل با شهروندان کشوری که در آن تحصیل می‌کنید را فراهم می‌کند. حین تعامل با افراد مختلف، با فرهنگ، رسوم، عادات و اخلاق آن‌ها آشنا خواهید شد. آشنایی با فرهنگ کشوری که در آن تحصیل می‌کنید، به جا افتادن شما در آن کشور کمک زیادی خواهد کرد.

 

تقویت زبان

برای تعامل با همکاران و مشتریان، باید زبان خود را تقویت کنید. همچنین تعامل با افراد بومی کمک می‌کند تا با اصطلاحات رایج مردم آشنا شوید و در آینده، بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

تقویت رزومه کاری

کار کردن در حین تحصیل، رزومه کاری شما را تقویت می‌کند و بعداً می‌توانید از این رزومه برای ورود راحت‌تر به بازار کار استفاده کنید.

 

آشنایی با افراد جدید و گسترش ارتباطات

کار کردن در حین تحصیل، امکان آشنایی با افراد جدید را فراهم می‌کند. این افراد می‌توانند تجربیات کاری خود را در اختیار شما قرار دهند. همچنین ممکن است بعد از فارغ‌التحصیلی نیز به شما در ورود به بازار کار کمک کنند.

 

قانون کار حین تحصیل در کشورهای مختلف به چه صورت است؟

 

برای این که بتوانید کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور پیدا کنید، بهتر است ابتدا با قوانین کشورهای مختلف در زمینه کار حین تحصیل آشنا شوید.

  •         در کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و ایتالیا، امکان انجام کار حین تحصیل به ۲۰ ساعت در هفته محدود شده است.
  •         در کشور هلند هر دانشجو می‌تواند ۱۶ ساعت در هفته کار کند.
  •         در کشور لهستان، امکان انجام کار به صورت تمام وقت در آخر هفته‌ها برای دانشجویان فراهم است.
  •         کار حین تحصیل برای دانشجویان رشته زبان در کشورهایی مانند آمریکا و آلمان، ممنوع است.
  •         در کشور اتریش، امکان انجام کار حین تحصیل برای دانشجویانی که نیمه اول دوره کارشناسی را طی می‌کنند، به ۱۰ ساعت و برای دانشجویانی که نیمه دوم مقطع کارشناسی را سپری می‌کنند به ۲۰ ساعت در هفته محدود شده است.

همانطور که می‌بینید، کشورهای مختلف، سیاست متفاوتی را در قبال انجام کار حین تحصیل در پیش گرفته‌اند. این سیاست‌ها بسته به مقطع و رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، متفاوت است. اما آیا امکان انجام کار فول تایم حین تحصیل در کشوری وجود دارد؟

 

در چه کشورهایی امکان انجام کار فول تایم حین تحصیل وجود دارد؟

کانادا کشوری است که به تازگی امکان انجام کار حین تحصیل را به صورت فول تایم فراهم کرده است. طبق قوانین جدید کانادا، دانشجویانی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده باشند، اجازه دارند تا بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. بنابراین احتمال پیدا کردن کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور، در کانادا بیشتر است.

 

آیا امکان کار کردن در خارج، پس از فارغ‌التحصیلی هم وجود دارد؟

بسیاری از دانشجویان علاقه دارند تا پس از فارغ‌التحصیلی، در کشور محل تحصیل خود بمانند و مشغول به کار شوند. کانادا در این زمینه هم قوانین بسیار خوبی دارد. با تحصیل در کانادا می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی، درخواست اخذ مجوز کار بدهید و تا سه سال در این کشور مشغول به کار شوید.

 

قبل از مهاجرت تحصیلی، درباره شرایط کار دانشجویی در کشور مقصد مطالعه کنید

همانطور که گفتیم کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی درباره کار حین تحصیل دارند. با تحصیل در کانادا می‌توانید یک کار فول تایم دانشجویی با درآمد خوب در خارج از کشور پیدا کنید. بهترین راه کسب اطلاعات درباره کار حین تحصیل در خارج از کشور، مشاوره گرفتن از موسسات مهاجرت تحصیلی است. موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر، بیش از دو هزار پرونده موفق مهاجرت تحصیلی را در کارنامه خود دارد و آماده است تا اطلاعات جامع و به‌روز خود درباره قوانین کار حین تحصیل در کانادا یا سایر کشورها را در اختیار شما قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه