English

طلاق از طرف مرد و هر آن‌چه که باید درباره آن بدانید

برای درخواست طلاق از طرف مرد، وی بایستی مدارکی را تهیه کرده، شرایطی را داشته باشید و مراحلی را برای به نتیجه رسیدن آن طی کنید. از این رو ما در تیم دادنیک یکی از موسسه‌های حقوقی برتر کشور با در اختیار داشتن بهترین وکلای طلاق و سال‌ها تجربه در این امر می‌خواهیم در ادامه، مطالبی را در رابطه با طلاق از طرف مرد و هر آن‌چه که باید درباره آن بدانید، برای شما بیان کنیم.

طلاق از طرف مرد و هر آن‌چه که باید درباره آن بدانید

به گزارش خبرگزاری موج، بسیاری از آقایان پس از پشت سر گذاشتن یک زندگی مشترک ناموفق، برای این‌که بتوانند از آن رهایی پیدا کنند، به فکر طلاق خواهند بود. طلاق معمولا به 3 روش توافقی، از طرف مرد و از طرف زن صورت می‌گیرد که طلاق از طرف مرد یکی از شایع‌ترین انواع آن است. در واقع دلیل آن هم این است که طبق ماده 1133 قانون مدنی کشور ما حق طلاق به مرد داده شده است.

برای درخواست طلاق از طرف مرد، وی بایستی مدارکی را تهیه کرده، شرایطی را داشته باشید و مراحلی را برای به نتیجه رسیدن آن طی کنید. از این رو ما در تیم دادنیک یکی از موسسه‌های حقوقی برتر کشور با در اختیار داشتن بهترین وکلای طلاق و سال‌ها تجربه در این امر می‌خواهیم در ادامه، مطالبی را در رابطه با طلاق از طرف مرد و هر آن‌چه که باید درباره آن بدانید، برای شما بیان کنیم.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد

برای این‌که مرد بتواند درخواست طلاق را ثبت کند بایستی مدارکی را در اختیار داشته باشد. از این رو در ادامه به مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد اشاره شده است.

  • اصل شناسنامه مرد

  • اصل کارت ملی مرد

  • اصل سند ازدواج (عقدنامه محضری)

لازم به ذکر است که اگر نسخه اصلی شناسنامه و یا کارت ملی در دسترس نباشد، بایستی حتما المثنی آن‌را ارائه کنید. در عین حال اگر سند ازدواج به هر دلیلی در دسترس نبوده و یا مفقود شده باشد، بایستی رونوشتی از آن را تهیه کنید.

شرایط طلاق از طرف مرد

برای این‌که مرد بتواند همسرش را طلاق بدهد بایستی شرایطی را نیز داشته باشد. از این رو در ادامه به شرایط طلاق از طرف مرد اشاره شده است.

  • در صورتی که زوجه رفتاری داشته باشد که سبب سوء ظن شود، مرد می‌تواند با توجه به آن همسرش را طلاق دهد.

  • اگر زوجه در طول زندگی مشترک تمکین نکند، به مرد این امکان داده می‌شود که از همسرش جدا شود.

  • در صورتی که زن دارای محکومیت و حبس باشد، مرد می‌تواند به استناد این موضوع زوجه را طلاق دهد.

  • بیمار یا عقیم بودن زن یکی دیگر از شرایطی است که مرد می‌تواند با توجه به آن از همسرش جدا شود.

  • در صورتی که زن برای مدت زمانی زندگی مشترک را بدون دلیل ترک کند، مرد می‌تواند زوجه را طلاق دهد.

مراحل طلاق از طرف مرد

هر زمان که مرد تصمیم به جدایی از همسرش بگیرد، بایستی مراحلی را برای آن طی کند. از این رو در ادامه به مراحل طلاق از طرف مرد اشاره شده است.

ازدواج 1

 

  • اولین کاری که مرد بایستی انجام دهد، این است که به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواستی را به ثبت برساند تا بتواند گواهی عدم امکان سازش را دریافت کند.

  • زمانی‌که دادخواست مرد مورد بررسی قرار گرفت، به دادگاه خانواده ارسال خواهد شد و بعد از آن زوجین به دادگاه فرا خوانده می‌شوند.

  • پس از این‌که زوجین در زمان تعیین شده به دادگاه مراجعه کردند، قاضی شرایط را بررسی خواهد کرد و در نهایت گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کند.

  • در مرحله بعد، مرد بایستی تمامی حق و حقوق مالی زن که شامل مهریه، نفقه و ... است را به او پرداخت کند.

  • در نهایت با مراجعه به یکی از دفاتر طلاق و جاری شدن خطبه طلاق، مرد می‌تواند از همسرش جدا شود.

طلاق از طرف مرد چقدر طول می‌کشد؟

در نگاه اول شاید به دلیل این‌که طبق قانون، حق طلاق به مرد داده شده است، همه افراد تصور می‌کنند که جدایی برای او راحت و سریع اتفاق می‌افتد. اما در واقع این‌گونه نیست و برای به نتیجه رسیدن پروسه طلاق از طرف مرد نیز ممکن است نیاز باشد که زمان زیادی را صرف کنید. در این حالت سوالی که ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند، این است که طلاق از طرف مرد چقدر طول می‌کشد؟

در واقع در جواب این سوال باید بگوییم که برای رسیدگی به درخواست طلاق از طرف مرد و به نتیجه رسیدن آن، معمولا ۴ الی ۶ ماه زمان نیاز است.در عین حال باید اشاره کنیم که پروسه طلاق در صورتی که زوجه به رای نهایی اعتراض داشته باشد، می‌تواند طولانی‌تر شود.

البته با در اختیار داشتن یک وکیل متخصص در این زمینه می‌توانید پروسه طلاق و طی کردن مراحل آن را به وی بسپارید تا در مدت زمانی نسبتا کوتاه، بتواند نتیجه مد نظر شما را حاصل کند.

طلاق در دوران عقد از طرف مرد

طلاق در دوران عقد از طرف مرد مراحلی هم‌چون طلاق از طرف مرد دارد و نیازمند تهیه مدارکی است که به کمک آن‌ها می‌توانید پروسه طلاق خود را سریعا پیش ببرید. در ادامه به مدارکی که باید برای انجام این‌کار در اختیار داشته باشید، اشاره شده است.

 

طلاق

  • اصل یا کپی برابر با اصل شناسنامه خانم

  • اصل یا کپی برابر با اصل سند ازدواج

  • گواهی بکارت زوجه (در صورتی که زن باکره باشد)

  • گواهی عدم امکان سازش

  • گواهی نشان دهنده پرداخت مهریه به زن

پس از ارائه مدارک ذکر شده، نوبت به مدت زمان مورد نیاز برای طلاق در دوران عقد می‌رسد که باید بگوییم در صورت عدم فرجام خواهی زوجه در جلسات دادگاه، زمانی نسبتا کوتاهی را نیاز است که صرف این موضوع کنید.

کلام آخر ...

طلاق از طرف مرد از جمله رایج‌ترین انواع طلاق می‌باشد که در آن با ارائه مدارکی و تحت شرایطی می‌توانید پس از گذراندن مراحل آن از همسر خود جدا شوید. از این رو ما در دادنیک سعی بر این داشتیم که مطالبی را در مورد طلاق از طرف مرد و هر آن‌چه که باید در مورد آن بدانید برای شما عزیزان بیان کنیم.

در عین حال شما می‌توانید از طریق شماره تماس موجود در سایت دادنیک با مشاورین ما برای در اختیار داشتن وکلای مجرب پایه یک دادگستری در ارتباط باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه