English

بهترین رشته های تحصیلی در چین

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین رشته های تحصیلی در علوم مختلف در چین پرداختیم و برخی از بهترین دانشگاه ها را در این رشته ها معرفی کردیم.

بهترین رشته های تحصیلی در چین

به گزارش خبرگزاری موج، علارغم اینکه چین یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است، به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی دانشگاهی صدرنشین است. این کشور در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان به شمار می رود. طبق گزارش QS World University Rankings 2023 ، ۲۶ دانشگاه چینی در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.

علاوه بر این، چین به عنوان یکی از کشورهایی که در آموزش و پژوهش بیشترین سرمایه گذاری را انجام می دهد، شهرت دارد. بنابراین، می توان گفت که چین در سطح بسیار بالایی در زمینه آموزش و پرورش استعدادهای جوان قرار دارد.

لذا در این مقاله بهترین رشته های تحصیلی در چین را به شما معرفی می کنیم. دوستانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند می توانند اطلاعات دقیق بورسیه دانشگاه های چین در رشته هایی مختلف را از مشاوران موسسه های مهاجرتی معتبر از جمله: اکسیر اپلای، ملک پور، go2tr و ... به صورت رایگان دریافت کنند.

 

پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در چین (از نظر دانشجویان بین المللی)

تعدادی از شاخه های پرطرفدار علوم مختلف را در زیر مشاهده میکنید:

رشته های مربوط به علوم پزشکی و بهداشتی

  • پزشکی

  • دندانپزشکی

  • پرستاری

  • داروسازی

  • بهداشت عمومی

  • طب سوزنی

رشته های مربوط به علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

  • رشته هایی مانند مهندسی نرم افزار

  • توسعه وب

  • شبکه

  • امنیت اطلاعات

رشته های مربوط به علوم مهندسی

  • مهندسی برق

  • مهندسی مکانیک

  • مهندسی عمران

  • خودرو و هوا فضا

  • مهندسی معماری

رشته های مربوط به علوم مالی و اقتصادی

  • حسابداری

  • بانکداری

  • مدیریت

  • مدیریت مالی

در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته ها در علوم نام برده شده در بالا می پردازیم:

 

چین

تحصیل در رشته پزشکی در چین

رشته پزشکی در چین، یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در این کشور محسوب می‌شود. در چین، دانشگاه‌های بسیاری وجود دارند که امکانات آموزشی عالی و برنامه‌های تحصیلی متنوعی در زمینه پزشکی ارائه می‌دهند.

همچنین این دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی متنوعی را با پوشش هزینه های بالا برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. از جمله دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در رشته پزشکی در چین می‌توان به دانشگاه چاینا مدیکال، دانشگاه کپیتال مدیکال، دانشگاه هاست، دانشگاه جنجگو و دانشگاه دالیان اشاره کرد.

 

رشته داندانپزشکی در چین

رشته دندانپزشکی در چین نیز همانند رشته پزشکی، یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی با کیفیت آموزش بالا به حساب می آید. برنامه تحصیلی دندانپزشکی در چین شامل دروسی مانند علوم پایه دندانپزشکی، طراحی و ترمیم دندان، جراحی دندان، ارتودنسی، ایمپلنت‌های دندانی و سایر دروس مرتبط با حرفه دندانپزشکی است.

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان این رشته می‌توانند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی در چین و سراسر جهان به عنوان دندانپزشک فعالیت کنند.

"منبع: وب سایت اکسیر اپلای"

 

تحصیل داروسازی در چین

رشته داروسازی در چین یکی از رشته های محبوب و مهم در آموزش عالی است چرا که چین با داشتن جمعیت بسیار بالا و بازار دارویی بزرگ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو در جهان به شمار می رود. بطور مثال، چین بیش از 20 درصد از داروهای جهان را تولید می کند و در رده دوم بزرگترین بازار دارویی جهان قرار دارد.

بازار کار رشته داروسازی برای دانشجویانی که از دانشگاه های چین فارغ التحصیل شده اند بسیار زیاد و متنوع است. پیشنهاد میکنیم در خصوص بورسیه ها و فاندهای جذابی که دانشگاه های چین در رشته داروسازی ارائه می دهند بیشتر تحقیق کنید. همچنین یکی از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در داروسازی دانشگاه فارمسوتیکال می باشد که رنکینگ جهانی بالایی نیز دارد. 

 

تحصیل طب سوزنی در چین:

طب سوزنی در چین با قدمت چندین هزار ساله به عنوان یکی از پرطرفدارین روش های درمانی در سطح جهان محسوب می شود. هر ساله دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف جهان الخصوص خاورمیانه و ایران برای تحصیل در رشته طب سوزنی در چین به این کشور مهاجرت میکنند.

دانشگاه های بسیار معتبری از جمله دانشگاه هاست در این زمینه برنامه های آموزشی متنوعی را ارائه می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در رشته طب سوزنی در چین را در گوگل سرچ کنید و بخوانید.

 

طب سنتی

تحصیل در رشته معماری در چین

چین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه معماری و شهرسازی، به دلیل تاریخچه بسیار قدیمی و برجسته خود در این زمینه، معماری جذاب و منحصر به فردی را در تمامی شهرهای خود پیاده کرده است. این رشته نیز جزو رشته های پرطرفدار برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های مهندسی در چین است.

در دانشگاه های چین، رشته معماری در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. برنامه های آموزشی این رشته شامل دروسی مانند طراحی معماری، شهرسازی، ساخت و ساز، تاریخ معماری، فناوری معماری، طراحی داخلی و خارجی، سازماندهی فضایی و غیره می شود.

 

تحصیل رشته مدیریت در چین

از انجا که چین با جمعیتی بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون نفر بیشترین سطح کیفی مدیریت را در جهان دارد، رشته تحصیلی مدیریت در این کشور بسیااااار جذاب و پربازده خواهد بود.

فارغ التحصیلان رشته مدیریت در چین به راحتی می توانند منسب های شغلی بسیار بالا در سطح جهانی را کسب کنند. یکی از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل در رشته مدیریت، دانشگاه سوچو چین است. برخی از موسسات مهاجرتی از جمله موسسه اکسیر اپلای در این دانشگاه نمایندگی دارند.

 

برخی از بهترین مزایای تحصیل در چین

هزینه‌های تحصیلی:

هزینه تحصیل در چین نسبتاً کمتر از کشورهای غربی است و بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در چین دارای شهریه مناسبی هستند.

شبکه بزرگ دانشگاه‌ها:

چین یکی از بزرگترین شبکه‌های دانشگاهی جهان است. این شبکه شامل بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی است که بسیاری از آن‌ها از رتبه‌بندی بسیار خوبی برخوردارند.

دوره‌های آموزشی بین‌المللی:

بسیاری از دانشگاه‌ها در چین دوره‌های آموزشی بین‌المللی را ارائه می‌دهند که امکان تجربه فرهنگ چین را به شما می‌دهد.

فرصت‌های شغلی:

با توجه به رشد سریع اقتصادی چین، فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار زیاد است. همچنین با داشتن مدرک تحصیلی در چین، می‌توانید به عنوان یک فارغ‌التحصیل بین‌المللی در بازار کار جهانی به دنبال فرصت‌های شغلی باشید.

فرهنگ و زبان: تحصیل در چین به شما فرصت می‌دهد که با فرهنگ و زبان چین آشنا شوید و این می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر شغلی خود بیشتر از این زبان استفاده کنید.

 

برنامه تحصیلی چین برای دانشجویان ایرانی

برنامه تحصیلی چین برای دانشجویان ایرانی بسیار متنوع است و شامل گزینه های مختلفی می شود که شامل تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. این برنامه ها به دانشجویان ایرانی اجازه می دهد تا در دانشگاه های معتبر چین تحصیل کنند و با یادگیری زبان چینی، فرهنگ و سیستم آموزشی چین، به دنیایی جدیدی وارد شوند.

برنامه تحصیلی چین برای دانشجویان ایرانی به صورت زیر می باشد:

مقاطع تحصیلی

مدت زمان دوره تحصیل

کارشناسی و کارشناسی ارشد

دوساله یا چهارساله

دکترا

چهار تا پنج سال

 

دانشجویان می توانند در زمینه ها و رشته های مختلفی که در بالا ذکر شد در این دوره ها شرکت کنند.

از آنجا که چین هزینه های تحصیلی بسیار پایینی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است خوب از به جدول هزینه های تحصیلی در این کشور نگاهی بیاندازید:

هزینه تحصیل در چین:

مقطع تحصیلی

هزینه در سال

کارشناسی

2000 تا8000دلار آمریکا

کارشناسی ارشد

2500تا 10،000 دلار آمریکا

دکترا

3000 تا 12،000 دلار آمریکا

لازم به ذکر است که هزینه های تحصیلی در چین در سال های اخیر افزایش یافته است. همچنین، هزینه های زندگی مانند مسکن، غذا و حمل و نقل نیز باید در نظر گرفته شود.

بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی با یک مشاور مهاجرتی خبره در این زمینه مشورت نمایید. چرا که شهری که در آن سکونت میکنید نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و در طولانی مدت در هزینه های شما تاثیر گذار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه