English

تحلیل سیر تغییر قیمت پروفیل استیل در سال ۱۴۰۱

هفته های گذشته قیمت پروفیل استیل بالاترین قیمت‌های خود از سال گذشته را تجربه کرده است. افت و خیز قیمت ناگهانی دلایل بسیار متعددی دارد که بررسی آن‌ها تحلیل دقیق‌تری از شرایط کلی بازار استیل و به دست خواهد داد

تحلیل سیر تغییر قیمت پروفیل استیل در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج، هفته های گذشته قیمت پروفیل استیل بالاترین قیمت‌های خود از سال گذشته را تجربه کرده است. افت و خیز قیمت ناگهانی دلایل بسیار متعددی دارد که بررسی آن‌ها تحلیل دقیق‌تری از شرایط کلی بازار استیل و به دست خواهد داد؛ عواملی چون تغییرات فصلی بازار، سیاست خارجی مربوط به صادرات و واردات و قوانین داخلی مربوط به تولید. در اینجا اما بیشتر به دو متغیر اصلی که در نگاهی کلی‌تر به صورت جهانی بر قیمت پروفیل استیل تاثیر گذار است و دیگری به صورت خاص در اقتصاد ایران تاثیر عمده‌تری نسبت به دیگر نقاط جهان دارد.

 

کاهش قدرت خرید

سیر دائمی افزایش قیمت‌های جهانی استیل، هرچند تولیدکنندگان را به تولید بیشتر ترغیب می‌کرد اما قدرت خرید خریداران را به صورت روزافزون کاهش داده بود. قیمت استیل از سال 2015 تا امروز هر سال نسبت به سال قبل رکورد قیمت بالاتری داشته حتی امسال نیز با این که در آستانه سال 1401 افت قیمت شدیدی برای فرآورده‌های استیل مانند پروفیل استیل به وجود آمد، باز در ما‌های پایانی سال رکورد قیمت استیل شکسته شد. اما متاسفانه خریداران ایرانی با مقوله نوسان و افزایش قیمت ارز نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. تغییر روزانه قیمت ارز از طریق دشوار کردن تصمیم سازی برای خرید میل به خرید را در بازار کاهش می‌دهد. متاسفانه چند قیمتی بودن ارز نیز به این نوسانات دامن می‌زند.

با گذشت 6 ماه از سال 1401، سیر افولی قیمت فلزات به سکون رسیده و به تدریج با افزایش نیاز بازار و اندکی ثبات در قیمت ارز سیر صعودی پیدا کرده بود به طوری که قیمت استیل امروز در بالاترین حالت خود به سر می‌برد. اما مانند هر کالای دیگری فرآورده‌های استیل مانند لوله و ورق استیل، نرده استیل، یراق و پیچ و مهره نیز بازار سیالی دارند و مختصات بازار به صورت روزانه در حال تغییر است و حتی روند‌های کلی بازار نیز به صورت ماهانه و سالانه دچار افت و خیز می‌شوند. تاریخچه فولاد و پروفیل ضد زنگ نشان می‌دهد که قدرت خریداران در طول زمان تغییر کرده و روند ثابتی نداشته است. اما برای خریداران ایرانی، قدرت خرید انواع استیل و پروفیل، به فاکتوری مثل نوسانات قیمت ارز هم گره خورده است. 

 

پروفیل

اشتیاق تولید کنندگان پروفیل استیل به تولید و توزیع بیشتر

روند صعودی قیمت‌ انواع پروفیل استیل در بازارهای جهانی در سال‌های گذشته نظر بسیاری از تولیدکنندگان را به خود جلب کرده بود و سیاست‌های تولیدی آن‌ها را به سمت تولید بیشتر سوق می‌داد. از سوی دیگر لزوم روزافزون استفاده از استیل در صنایع مختلف ساختمانی، صنعتی، پزشکی حتی امروزه در طراحی شهری و بسیاری دیگر بازخورد مثبت به این میزان از تولید نشان می‌داد. اما از اواسط سال ۱۴۰۰، اختلاف معناداری میان رشد قیمت‌ها و رشد نیاز جهانی به فرآورده‌های استیل مانند پروفیل استیل ایجاد شده بود. این روند تا پایان سال 1400 ادامه داشت که همانطور که انتظار می‌رفت به ریزش قیمت در بازار جهانی و داخلی، در 6 ماه اول و دوم سال 1401 انجامید.

 

تحلیل روند قیمت پروفیل در بازار

بررسی دقیق‌تر قیمت پروفیل استیل و میزان فروش جهانی آن نشان می‌دهد که بعد از حدود 6 ماه از سال 1401، رشد مثبت بازار و قیمت استیل دوباره میزان رشد بازار کاهش پیدا کرده و در مواردی از محصولات استیل حتی شاهد کاهش کمی در قیمت هستیم. این نشانگر این است که احتمالا استیل برای امسال از کانال حداکثری خود خارج شده است و دوره سکون را سپری خواهد کرد. طبیعی خواهد بود کسانی که در این دوره قصد خرید فرآورده‌های استیل مانند نرده استیل و پروفیل استیل را دارند با کنترل بازار ممکن است در هفته‌های آینده موقعیت‌های خرید بهتری بیابند.

کنترل هر روزه قیمت‌ انواع پروفیل استیل به صورت روزانه و تحلیل دقیق‌تر شرایط مسلط بر بازار می‌تواند در مجموع به خرید بهینه‌تر از این بازار کمک کند.

 

استیل1

 

خرید آنلاین نرده استیل و انواع پروفیل‌ استیل

نوسانات بسیار زیاد بازار و همچنین گستردگی خدمات و محصولات استیل امکان خرید و سفارش حضوری را در این بازار رقابتی بسیار مشکل می‌کند. خرید آنلاین پروفیل استیل یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به شما در خرید آسان و به صرفه کمک شایانی کند. همکاران ما در استیل رخ به صورت روزانه پاسخگوی سوالات شما در زمینه قیمت روز و رقابتی کالاهای استیل صنعتی و دکوراتیو بوده و همچنین با مراجعه به وبسایت ما می‌توانید با بررسی روزانه و دقیق عوامل موثر بر قیمت فرآورده‌های استیل از خرید خود اطمینان بیشتری حاصل کنید.

استیل رخ توزیع کننده انواع محصولات استیل مانند لوله و ورق استیل، نرده و یراق استیل، پروفیل استیل صنعتی و پروفیل استیل دکوراتیو است و همچنین در سال‌های گذشته به دلیل نیاز مشتریان و اعتماد آن‌ها به مجموعه خدمات بسیاری نیز در زمینه مشاوره ساخت، جوش‌کاری، برش‌کاری، ریخته‌گری و غیره به لیست محصولات و خدمات این شرکت افزوده شده است.

پس اگر قصد خرید آگاهانه پروفیل و نرده استیل دارید همین امروز با مشاوران ما تماس بگیرید یا از طریق وبسایت ما به بررسی بازار روز استیل بپردازید. سایت مجموعه استیل رخ به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت سفارشات شما خواهد بود تا با کمترین زمان و گسترده‌ترین خدمات در اختیار شما مشتریان عزیز قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه