English

ویپ چیست؟ با ویپ‌ها و پاد سیستم‌ها آشنا شوید

ویپ چیست ؟ چرا ویپ از سیگار سالم تر است و چقدر می تواند در ترک سیگار مفید باشد ؟

ویپ چیست؟ با ویپ‌ها و پاد سیستم‌ها آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری موج، همه ما می‌دانیم که سیگار برای بدن بسیار مضر است؛ اما بااین‌حال، روزبه‌روز به تعداد افراد سیگاری در جامعه اضافه می‌شود. جالب است بدانید بسیاری از افراد، از روی عادت این کار را انجام می‌دهند و ترک آن برایشان، کار بسیار دشواری است. امروزه روش‌های مختلفی در دنیا برای ترک سیگار، به وجود آمده، تا به ساده‌ترین شکل ممکن، بتوان این عادت مضر را ترک کرد. در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین آن‌ها، یعنی ویپ را به شما معرفی کرده و به سؤالاتی مانند "ویپ چیست؟ " و غیره پاسخ دهیم.

ویپ

 

ویپ چیست؟

ویپ وسیله‌ای است، که با ایجاد حرارت، جویس موجود در دستگاه را به بخار مایع تبدیل می‌کند و موجب می‌شود تا افراد حسی همانند کشیدن سیگار یا قلیان را تجربه کنند. این وسیله از سال 2004 به‌صورت گسترده در دسترس عموم قرار گرفت. در واقع افراد سیگاری، با استفاده از پاد می‌توانند، بدون واردکردن دود و خاکستر سیگار به ریه‌های خود، نیکوتین موردنیاز بدنشان را تأمین کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم، که امروزه تعداد زیادی از افراد برای سرگرمی و به شکل تفریحی از این دستگاه استفاده می‌کنند.

ویپ، سیگار یا قلیان کدام بهتر است؟

بعد از پاسخ به سؤال ویپ چیست، حالا نوبت به مقایسه پاد، سیگار و قلیان می‌رسد، تا متوجه شویم ضرر این دستگاه کمتر است یا خیر؛ قطعاً می‌توان گفت، ضرر این وسیله بسیار کمتر است؛ زیرا در هنگام مصرف، دود و خاکستری وارد بدن نمی‌شود و شما صرفاً بخاری بی‌ضرر را وارد ریه‌های خود می‌کنید. در نتیجه می‌توان گفت، خطر کمتری دارد. بسیاری از افراد، از این وسیله استفاده می‌کنند، تا به‌مرور زمان، مصرف قلیان و سیگار را کاهش داده و در نهایت بدون ایجاد عارضه‌ای خاص، آن‌ها را ترک کنند.

مایع ویپ چیست؟

جویس یا همان مایع ویپ از دو ماده گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیگول (PG) تشکیل‌شده است، که هر دو آن‌ها مجوز بی‌خطر بودن از سازمان غذا و دارو آمریکا را، دریافت کرده‌اند. بهتر است بدانید، که PG در خیلی از مواد خوراکی دیگر، که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم نیز وجود دارد.

  • هزینه‌های استفاده از این وسیله، بسیار کمتر از سیگار است؛ زیرا شما می‌توانید با خرید یک دستگاه، بارها از آن استفاده کنید. فقط کافی است هرچند وقت یک‌بار، یک سالت نیکوتین تهیه کرده و دستگاه را به‌وسیله آن شارژ کنید. پس به شما توصیه می‌کنیم، اگر قصد کاهش هزینه و ترک سیگار را دارید، حتماً یکی از این دستگاه‌ها را تهیه کنید.

دلیل محبوب بودن ویپ چیست؟

شاید برای خیلی از افرادآ این سؤال ایجاد شود که دلیل محبوب بودن ویپ چیست؟ در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

ویپ1

 

  1. بسیاری از افراد، از این وسیله به‌عنوان جایگزینی برای سیگار و ترک آن استفاده می‌کنند.

  2. در این دستگاه با استفاده از گرما، مایع، تبدیل به بخار شده و وارد دهان می‌شود. به همین دلیل، بوی بد سیگار و خاکستر، مصرف‌کننده سیگار و اطرافیانش را اذیت نمی‌کند.

  3. یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد و برای بسیاری از افراد جذاب است، امکان ایجاد توده‌های ابری شکل به‌وسیله بخار ایجاد‌شده، توسط این دستگاه است. به همین دلیل، اغلب مردم به‌عنوان نوعی وسیله بازی و سرگرمی، به آن نگاه می‌کنند.

توجه داشته باشید که سالت نیکوتین، طعم‌های مختلفی دارد، که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما تنوع طعم سیگارها بسیار کم است و در نهایت همه آن‌ها ته‌مزه تلخ دارند. محبوب‌ترین طعم‌های جویس، میوه‌ای، دسری، یخی و تنباکویی است. البته طعم‌های دیگری نیز وجود دارد و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده ویپ چیست؟

این وسیله اجزای مختلفی دارد، که در شکل زیر به‌طور‌کامل به آن‌ها اشاره‌شده است. در ادامه، تک‌تک قطعاتی که، در ساخت این دستگاه جذاب از آن‌ها استفاده‌شده، را به شما معرفی می‌کنیم:

  • درِ بالا
  • دریپ تپ

  • اتومایز

  • محفظه شیشه‌ای

  • کویل

  • پایه پایین

  • محفظه

  • دکمه آتش

  • صفحه‌نمایش

  • دکمه عملکرد

  • پورت یواس‌بی

البته ممکن است در دستگاهی که شما قصد خرید آن را دارید، همه این قطعات وجود نداشته باشد؛ زیرا بعضی از آن‌ها بسیار ساده طراحی شده‌اند.

انواع دستگاه‌های ویپ

نوبت به معرفی انواع این وسیله، به‌عنوان جایگزین مناسبی برای سیگار می‌رسد. هدف ما این است، که شما با شناخت کافی بهترین محصول را انتخاب کنید.

سیگار الکترونیکی

ساده‌ترین و کوچک‌ترین نوع این وسیله، سیگار الکتریکی است. سیگار الکتریکی برای استفاده در طول مسافرت، گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا بی بو است و برای استفاده از آن، نیاز به هیچ وسیله خاصی نیست. بهتر است بدانید برای تولید این سیگارها، از تانک یک‌بارمصرف استفاده می‌شود، که قابلیت شارژ مجدد یا تعویض را ندارد.

ویپ قلمی

ویپ قلمی، ورژنی پیشرفته‌تر از الکترو اسموک است؛ با این تفاوت که می‌توان این دستگاه را شارژ کرد. به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت‌تر، دود تولید‌شده با این وسیله، بسیار بیشتر از روش گفته‌شده قبلی است.

پاد ویپ

 

ویپ2

پاد وسیله‌ای دوتکه است. در یک بخش آن باتری و در بخشی دیگر غلاف شارژی سالت نیکوتین، قرارگرفته است. قیمت این دستگاه به دلیل توان خروجی کمتر، به‌صرفه‌تر از انواع معرفی‌شده دیگر آن است. جالب است بدانید، پادها به شکلی کاملاً تخصصی برای استفاده سالت نیکوتین طراحی‌شده است.

ماد ویپ

استفاده از این دستگاه، تجربه‌ای متفاوت از ویپینگ را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ زیرا این مدل بسیار قوی‌تر از انواع موجود در بازار است. ماد ویپ به دلیل باتری بهتر و قوی‌تر، طول عمر بیشتری دارد و جز پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ها به‌حساب می‌آید.

  • شما می‌توانید دما و میزان بخار خارج شده از این دستگاه را به‌راحتی تنظیم کنید.

ویپ اسکونک

نوعی پیشرفته که از یک روش منحصربه‌فرد و خاص برای تغذیه اتومایز، استفاده می‌کند. در این دستگاه، یک مخزن بزرگ تعبیه‌شده است، که به‌وسیله آن، جویس به اتومایز فرستاده می‌شود. قطعات و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در اسکونک، موجب می‌شود تا اندازه آن بسیار بزرگ‌تر از سایر دستگاه‌های موجود در بازار باشد.

جمع‌بندی

ویپ می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیگار و قلیان باشد؛ زیرا به‌جای دود و خاکستر، این بخار است، که وارد ریه می‌شود و آسیب کمتری به بدن می‌رساند.در این مقاله،  انواع این دستگاه را به شما معرفی کردیم، تا باتوجه‌ به بودجه و نیاز خود، بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه