English

هشدار پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری وکلای مهاجرتی

کلاهبرداری‌های وکلای مهاجرتی بسیار رایج شده است، به‌طوری که آن‌ها کاملا هنرمندانه افراد آسیب‌پذیری را که به دنبال کمک قانونی برای پرونده های مهاجرتی خود هستند، شکار می کنند.

هشدار پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری وکلای مهاجرتی

به گزارش خبرگزاری موج، کلاهبرداری‌های وکلای مهاجرتی بسیار رایج شده است، به‌طوری که آن‌ها کاملا هنرمندانه افراد آسیب‌پذیری را که به دنبال کمک قانونی برای پرونده های مهاجرتی خود هستند، شکار می کنند. این کلاهبرداری ها اغلب شامل وعده‌های دروغین است و وکلا تضمین می‌کنند که پرونده افراد متقاضی به سمت موفقیت خواهد رفت. همچنین این کلاهبرداری به سمتی می‌رود که از اسناد جعلی استفاده می‌کنند و هزینه‌های گزافی را بدون اینکه کار قانونی واقعی انجام دهند دریافت می‌کنند. مهم است که مراقب باشید و قبل از سپردن پرونده خود به آنها در مورد هر وکیل مهاجرتی یا خدمات آن‌ها تحقیق کنید.

همیشه خوب است که اعتبار و شهرت وکیل در این زمینه تأیید شود. همچنین باید آگاه باشید که اگر جملاتی مثل «تضمین نتایج خاص» یا «درخواست برای پرداخت‌های زیاد اولیه» را شنیدید، بدانید ممکن است کلاهبرداری‌ای در این امر نهفته باشد. بهتر است هشدارهای پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری وکلای مهاجرتی جدی بگیرید و با ما همراه باشید.

 

مهاجرت

 

اشکال مختلف کلاهبرداری وکلای مهاجرتی

کلاهبرداری وکیل مهاجرتی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، برخی از موارد رایج عبارت‌اند از:

  • اخذ هزینه‌های گزاف برای خدماتی که به‌صورت رایگان یا با هزینه کمتر از طریق سازمان‌های دیگر در دسترس هستند.
  • دادن وعده‌های دروغین در مورد شانس موفقیت برای یک پرونده مهاجرتی.
  • عدم ارائه خدمات حقوقی ضمن دریافت پول و دستمزد
  • اخذ وجه برای خدماتی که ارائه نشده یا تکمیل نشده است.
  • جعل اسناد یا ارائه اطلاعات نادرست در فرم های مهاجرتی
  • انجام مشاوره حقوقی خارج از حیطه تخصصی
  • عدم اطلاع مراجعین از وضعیت پرونده خود یا عدم پاسخگویی به تماس های تلفنی یا ایمیل
  • عدم ارائه کپی اسنادی که از طرف آنها بایگانی شده است
  • عدم اطلاع مشتریان از پیامدهای بالقوه اقدامات آنها

 

مهاجرت1

 

10 راهکار پارسی کانادا برای تشخیص کلاهبرداری وکلای مهاجرتی

 

پارسی کانادا 10 راهکار طلایی را که ممکن است نشان دهنده کلاهبرداری وکلای مهاجرتی باشد را معرفی می‌کند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. اعتبار وکلای مهاجرتی را بررسی کنید: بررسی کنید که وکیل دارای مجوز و وضعیت خوبی در کانون وکلا باشد.
  2. درباره وکیل تحقیق کنید: به دنبال نظرات یا شکایات درباره وکیل به صورت آنلاین یا با کانون وکلا باشید.
  3. مراقب ضمانت‌ها باشید: وکلای دادگستری نباید نتیجه یک پرونده را تضمین کنند یا چارچوب زمانی خاصی را برای رسیدگی وعده دهند.
  4. هزینه‌ها را بررسی کنید: در مورد هزینه های وکیل و هرگونه هزینه اضافی توضیح دقیق بخواهید.
  5. سوابق را نگه دارید: کپی از تمام اسناد، ایمیل ها، و رسید پرداخت مربوط به پرونده خود را نگه دارید.
  6. با فرایند مهاجرت آشنایی داشته باشید: فرآیند مهاجرت و الزامات خاص پرونده خود را بدانید، بنابراین می توانید هر رفتار و حرکتی را که ممکن است نشان دهنده تقلب باشد، تشخیص دهید.
  7. کلاهبرداری را گزارش کنید: اگر مشکوک به کلاهبرداری هستید، آن را به کانون وکلای ایالتی و سازمان دولتی مربوطه مانند وزارت دادگستری گزارش دهید.
  8. فرم خالی را امضا نکنید: مراقب وکلایی باشید که می خواهند فرم ها یا اسناد خالی را امضا کنید. قبل از امضای اسناد، همیشه باید آنها را بخوانید و درک کنید.
  9. آگاه به قوانین اخیر در مورد مهاجرت باشید: در جریان آخرین قوانین و مقررات مربوط به مهاجرت باشید. این موضوع برای درک بهتر فرایند کمک می کند و علائمی که ممکن است نشان دهنده کلاهبرداری باشد را تشخیص دهید.
  10. از مجوز وکیل مهاجرتی اطمینان حاصل کنید: توجه داشته باشید که دفاتر اسناد رسمی یا مشاوران مهاجرتی نیز وجود دارند که مجاز به وکالت نیستند، با این حال ممکن است خود را به عنوان وکیل معرفی کنند، بنابراین حتماً اعتبار آنها را تأیید کنید.

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این راه‌حل‌ها اقدامات پیشگیرانه هستند. تشخیص کلاهبرداری آسان نیست، اما انجام این مراحل می تواند به کاهش شانس قربانی شدن در امر کلاهبرداری وکلای مهاجرتی کمک کند.

 

اگر قربانی کلاهبرداری توسط وکلای مهاجرتی شدید، چه کنید؟

 

اگر فکر می کنید قربانی کلاهبرداری توسط وکیل مهاجرتی شده‌اید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. هر مدرکی را که در مورد کلاهبرداری دارید، مانند ایمیل، قراردادها و رسیدها را جمع آوری کنید.

2. با وکیل تماس بگیرید و سعی کنید از طریق ارتباط مستقیم موضوع را حل کنید.

3. در صورتی که مشکل حل نشد، به مراجع ذیصلاح مراجعه کنید.

4. یک وکیل جدید معتمد را استخدام کنید تا پرونده شما را بررسی کند و مشخص کند که آیا می توان اقدامات بیشتری انجام داد یا خیر.

همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که قانون مهاجرت یک حوزه بسیار پیچیده از قانون است و همه وکلای مهاجرتی برابر نیستند. بنابراین، اگر به دنبال یک وکیل جدید هستید، مهم است که تحقیق کنید و یک وکیل معتبر با تجربه در زمینه مهاجرتی خود را پیدا کنید.

 

سخن پایانی

مهم است که به یاد داشته باشید که مهاجرت یک فرآیند پیچیده است، و همیشه ایده خوبی است که هنگام هدایت این فرآیند از یک وکیل مهاجرتی واجد شرایط مشاوره بگیرید. همچنین مهم است که هوشیار باشید و تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که با یک وکیل معتبر کار می کنید که منافع متقاضی را همیشه درنظر دارد. گاهی وکلای مهاجرتی جعلی به دروغ ادعا می کنند که می توانند خدمات مهاجرتی را ارائه دهند و بدون عمل کردن به وعده خود، از افراد ناآگاه پول بگیرند. برای جلوگیری از قربانی شدن در این کلاهبرداری‌ها، مهم است که قبل از کمک گرفتن از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی، آنها را کاملاً بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که فقط وکلای دارای مجوز یا نمایندگان معتبر می توانند در امور مهاجرتی مشغول به کار شوند. بنابراین، بهتر است قبل از مشورت با وکیل مهاجرتی، اعتبار او را بررسی کنید. به‌طور خلاصه، مهم است که از کلاهبرداری های وکلای مهاجرتی آگاه باشید و اقداماتی را برای پیشگیری انجام دهید. در این زمینه موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با شما همراهی می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه