English

بهترین زمان سفر ارزان به وان

سفر به وان در بین ما ایرانی‌ها نیز طرفداران زیادی دارد و با توجه به نزدیکی این شهر به به کشور ما، انتخابی عالی برای تجربه سفر خارجی ارزان به‌حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر ارزان به وان

به گزارش خبرگزاری موج ،در شهر وان همه چیز از طبیعت زیبا، بناهای دیدنی جذاب و حتی گربه‌های بسیار زیبایی که نظیر آن‌ها را در سایر نقاط جهان پیدا نخواهید کرد، دست به دست همه داده‌اند تا این شهر به مقصدی عالی برای گردشگران در سراسر جهان تبدیل شود. سفر به وان در بین ما ایرانی‌ها نیز طرفداران زیادی دارد و با توجه به نزدیکی این شهر به به کشور ما، انتخابی عالی برای تجربه سفر خارجی ارزان به‌حساب می‌آید. اگر قصد سفر به وان را داشته باشید، احتمالا در وهله اول با این سوال روبه‌رو شوید که ارزان ترین زمان سفر به وان چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سوال و بررسی بهترین زمان سفر به وان از جنبه‌های مختلف تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

ارزان ترین فصل سفر به وان

با توجه به اینکه شهر وان در بخش شرقی ترکیه واقع شده است، آب‌وهوایی کوهستانی و زمستان‌هایی سرد و برفی دارد. به همین دلیل، از اواخر پاییز جمعیت گردشگران در این شهر رفته‌رفته کاهش پیدا می‌کند و در زمستان به پایین‌ترین مقدار خود می‌رسد. از این رو، هزینه انواع خدمات رفاهی و رزرو هتل های وان مانند هتل دابل تری با هیلتون، هتل کامفورت سوئیت وان ، آکدنیز وان اوتل و... تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و زمستان بهترین فصل برای تجربه سفری ارزان به وان است.

بهترین زمان سفر به وان از نظر آب ‌و هوا

با توجه به اینکه آب و هوای وان کوهستانی و سرد است، اغلب گردشگران ماه‌ های گرم سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. از اواسط اردیبهشت ماه که هوای وان کم‌کم رو به گرمی می‌رود، موج سفرها به این شهر نیز شدت می‌گیرد و از اوایل آبان که هوا سردتر می‌شود، تعداد جمعیت گردشگران کاهش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با سفر به وان در ماه‌های گرم سال باید بدانید این است که اختلاف دمای شب و روز در این شهر گاه به 20 درجه نیز می‌رسد و در واقع هر چه روز گرم‌تر باشد، احتمالا شب خنک‌تر خواهد بود. هنگام بستن چمدان حتما این نکته را مد نظر قرار دهید. همچنین، اگر دوست دارید از روزهای گرم و آفتابی وان لذت ببرید، در ماه خرداد برای سفر برنامه‌ریزی کنید؛ در این ماه، آب و هوای وان به گرم‌ترین مقدار خود می‌رسد.

بهترین زمان سفر به وان برای خرید

یکی از اصلی‌ترین دلایل بسیاری از مسافران برای سفر به وان، خریدکردن است. اگر شما هم از این قبیل مسافران هستید و دوست دارید حسابی دست پر از سفر برگردید، باید بدانید که بهترین زمان سفر به وان برای خرید چه زمانی است. به طور کلی، زمستان بهترین زمان خرید در وان محسوب می‌شود و با توجه به پایین‌ بودن هزینه سفر در این فصل، همه چیز برای تجربه خریدی لذت‌بخش آماده است. فقط باید از تخفیف‌های زمستانی مراکز خرید وان اطلاع پیدا کنید و پس از سراغ رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما وان بروید. علاوه بر این، اواخر هر فصل نیز در شهر وان بساط حراج برپا است و زمان مناسبی برای خرید در این شهر به‌حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به وان از نظر شلوغی و خلوتی شهر

در صورتی که دوست دارید در خلوت‌ترین زمان ممکن به وان سفر کنید و شلوغی جمعیت گردشگران برایتان آزاردهنده است، سفر به این شهر در فصل بهار و تابستان را به کل از ذهنتان دور کنید. با توجه به وضعیت آب‌وهوا گردشگران زیادی در این فصل‌ها به وان سفر می‌کنند و هزینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز به بالاترین مقدار خود می‌رسد. اغلب گردشگران معمولا از اوایل آبان دیگر به وان نمی‌رود و شهر در خلوت‌ترین حالت خود قرار دارد.

بهترین زمان سفر به وان برای تفریحات زمستانی

در صورتی که عاشق برف‌بازی و اسکی هستید، سفر به وان در فصل زمستان را از دست ندهید. در این فصل، قله‌های پوشیده از برف وان شرایطی عالی برای ورزش‌های زمستانی فراهم می‌کنند و با توجه به اینکه جمعیت مسافران نیز به کمترین مقدار خود می‌رسد، بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید در شهر گردش و تفریح کنید. علاوه بر این، در فصل زمستان هزینه بلیط هواپیما و رزرو هتل وان نیز به کمترین مقدار خود می‌رسد و از بسیاری جهات بهترین فصل سفر به وان محسوب می‌شود.

 

 

سفری آسان و ارزان به وان با فلای تودی

انتخاب بهترین زمان سفر به هر شهری، از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری است. اگر در زمان نامناسب به بعضی جاها سفر کنید، ممکن است آن اندازه که باید نتوانید از تفریحات آن لذت ببرید. در مطلب حاضر درباره ارزان ترین زمان سفر به وان صحبت کردیم و بهترین زمان سفر به این شهر را نیز از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. برای تجربه سفری به‌یادمانی و بی‌دغدغه به شهر وان تنها کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و کارشناسان آن به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه