English

معرفی ۴ سرور برتر ایستاده hp

سرورهای تاور از سرورهای مقرون به صرفه هستند که برای کسب و کارهای کوچک مناسب اند. در این مقاله به بررسی 4 سرور تاور برتر از سرورهای اچ پی می پردازیم.

معرفی 4 سرور برتر ایستاده hp

سرور

به گزارش خبرگزاری موج ، سری سرورهای ML مخفف Modular Line شرکت اچ پی ای که به نام سرورهای ایستاده (Tower) شهرت دارند، در بازار ایران جایگاه خاص خود را دارند و حتما هنگام مشاوره خرید سرور hp نام آن‌ها را از متخصصین شنیده‌اید. سرورهای ایستاده به ‌دلیل پشتیبانی از کارت‌های توسعه، فضای بیشتری نسبت به سرورهای DL اشغال می‌کنند، اما توان پردازشی خوبی برای انجام محاسبات در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند. این سرورها برای مشاغلی تولید می‌شوند که تمایل دارند، سروری مقرون به صرفه را برای انجام کارهای روزانه خود خریداری کنند و علاوه بر این، تمایل دارند از سرورها بدون نیاز به رک استفاده کنند. به طور کلی، کسب و کارهایی که به دنبال سرعت، امنیت و کنترل از راه دور هستند و نیازمند سروری هستند که توانایی انجام کارهای مختلف محاسباتی را داشته باشد، سراغ سرور ایستاده HPE می‌روند. در ادامه 4 سرور ایستاده برتر شرکت اچ پی را معرفی می‌کنیم.

 

ML350 Gen10 اچ پی

یکی از سرورهای ایستاده و قدرتمند شرکت HPE است که امکان نصب آن از طریق ریل کیت در رک‌ها وجود دارد. این سرور مجهز به قابلیت‌های سخت‌افزاری قدرتمندی است. پشتیبانی از دو پردازنده، 24 اسلات رم، پشتیبانی از 24 دیسک سخت SFF  و 12 دیسک سخت LFF همراه با پشتیبانی از انواع مختلف رسانه‌های ذخیره‌ساز مثل SAS، SATA و SSD باعث شده تا به یکی از سرورهای قدرتمند بازار در سری سرورهای ایستاده تبدیل شود. سرور ML350 G10 با پشتیبانی از 24 ماژول 128 گیگابایتی LRDIMM می‌تواند از 3 ترابایت حافظه پشتیبانی کند. پشتیبانی از 24 ماژول 32 گیگابایتی RDIMM به سرور اجازه می‌دهد تا بتواند از 768 گیگابایت حافظه اصلی پشتیبانی کند. ML350 G10 در پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل خانواده Xeon Scalable سری Bronz، Silver، Gold و Platinum محدودیتی ندارد. به‌طور مثال، می‌تواند از پردازنده رده بالای 8180 Platinum  که فرکانس 2.5 تا 3.8 گیگاهرتز با 28 هسته اصلی و 56 هسته مجازی دارد، پشتیبانی کند.

سرور1

ML30 G10 اچ پی

سرور ML30 G10 اچ پی یکی دیگر از سرورهای ایستاده قدرتمند شرکت HPE است که به دلیل قیمت مناسب همراه با قابلیت‌های سخت‌افزاری قدرتمند به یکی از انتخاب‌های اصلی کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است. سرور ML30 G10 از یک پردازنده سری Intel Xeon E-2200 مجهز به 6 هسته پردازشی و حداکثر 64 گیگابایت رم از نوع DDR4 پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های فنی سرور فوق باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده سری Intel Xeon E-2200 تا فرکانس 3.8 گیگاهرتز
  • 4 اسلات رم HPE DDR4 2666 Unbuffered UDIMM
  • پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه اصلی از نوع UDIMM به شکل چهار ماژول 16 گیگابایتی
  • 4 خشاب برای نصب هارد دیسک‌های 3.5 اینچی مدل LFF
  • 8 خشاب برای نصب هارد دیسک‌های 2.5 اینچی مدل SFF
  • قابلیت نصب درایو NVMe
  • مجهز به تراشه Intel C246
  • پشتیبانی از هارد دیسک‌های SATA
  • SAS با سرعت 12 گیگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از 64 ترابایت هارد دیسک 3.5 اینچی LFF و 61.44 ترابایت هارد SSD
  • کنترلر HPE Smart Array S100i SR Gen10 Software RAID
  • چهار اسلات PCI Express و ...

سرور HPE ML30 G10 تک پردازنده‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد از خانواده پردازنده‌های Intel Xeon E-2100 استفاده کنند. سرور HPE ML30 G10 در پلتفرم non-Hot plug از منبع تغذیه 350 واتی استفاده می‌کند، اما در پلتفرم hot plug از قابلیت نصب دو منبع تغذیه 500 واتی با هدف دستیابی به افزونگی پشتیبانی می‌کند.

 

سرور ML10 G9 اچ پی

کسب‌ و کارهایی که تازه فعالیت‌های تجاری خود را آغاز می‌کنند به دنبال خریدن سرورهایی هستند که قیمت زیادی به آن‌ها تحمیل نکند، اما توان پردازشی مناسبی در اختیار آن‌ها قرار دهد. ML10 G9 اچ پی یکی دیگر از سرورهای ایستاده خوب HPE است که مشخصات سخت‌افزاری خوبی دارد. این سرور طراحی ساده‌ای دارد و در گروه سرورهای Mini Tower قرار می‌گیرد. در شرایطی که ابعاد آن کوچک‌تر از سرورهای ایستاده است، اما بدون مشکل به نیازهای کسب‌ و‌ کارهای کوچک پاسخ می‌دهد. این سرور از پردازنده‌های اسکای‌لیک اینتل پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از پردازنده‌های پنتیوم، Core I3 و سری Intel Xeon E3-1200 V5 در این سرور وجود دارد. کاربران می‌توانند همراه با سرور فوق از پردازنده‌های خانواده‌های Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family، Intel® Pentium® یا Intel® Core™ i3 استفاده کنند.

سرور ML10 به چهار اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 از نوع UDIMM تجهیز شده و توانایی پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت رم را دارد. همچنین، سرور ML10  قابلیت پشتیبانی از 6 درایو را دارد که این درایوها می‌توانند LFF با درگاه ساتا باشند، اما فاقد قابلیت Hot-plug هستند و باید در زمان تعویض آن‌ها، سرور ‌را خاموش کرد. این سرور به یک کارت شبکه تجهیز شده است. البته، این امکان وجود دارد تا کارت‌های شبکه با سرعت یا پورت بیشتری را روی شکاف‌های توسعه سرور آن قرار داد.

سرور2

سرور ML30 G9 اچ پی

ML30 G9 سروری است که جایگزین سرور HP ML310e G8 شده و به دلیل مصرف برق کمتر مورد توجه شرکت‌ها قرار دارد. این سرور برای کسب‌ و کارهایی مناسب است که قصد راه‌اندازی شبکه‌های محلی کوچک و ارائه خدمات پایه‌ای را دارند. سرور ML30 قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family، Intel® Xeon® E3-1200 v6 product family، Intel® Core™ i3 و Intel® Pentium® است. این سرور مجهز به 4 اسلات رم است و توانایی پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 UDIMM را دارد. به‌طوری که سرور فوق در مجموع از 64 گیگابایت حافظه اصلی پشتیبانی می‌کند. سرپرستان شبکه می‌توانند روی هر یک از اسلات‌های حافظه این سرور از ماژول‌های 16 گیگابایتی استفاده کنند. همچنین، چهار اسلات PCI دارد.

سرور ML30 توانایی پشتیبانی از درایوهای SFF و LFF را دارد که اگر از درایوهای LFF استفاده کنیم، تعداد 4 عدد و اگر از هارددیسک‌های SFF استفاده کنیم قادر به نصب 8 درایو هستیم. خوشبختانه سرور از فناوری Hot plug پشتیبانی می‌کند تا بدون نیاز به خاموش کردن سرور امکان تعویض دیسک‌ها فراهم شود. این سرور مجهز به یک کارت شبکه آنبورد دو پورتی با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه (HPE Ethernet 1GB 2-P NC332i) است که امکان افزودن کارت‌های شبکه با تعداد پورت بیشتر و سرعت انتقال بالاتر از طریق اسلات‌های توسعه وجود دارد. بسته به مدلی که خریداری می‌کنید، استوریج کنترلر داخلی این سرور می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • HPE Dynamic Smart Array B140i (RAID 0, 1, 10, 5)
  • HPE Smart Array P440/441 (RAID 0, 1, 10, 5, 50, 6, 60)
  • HPE H240 HBA (RAID 0, 1, 5)

خرید یکی از سرورهای فوق راه حل مناسبی برای رفع نیازهای کسب و کارهای کوچک خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه