English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:

مدیریت پسماند ایلام باید از حالت سنتی خارج شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مدیریت پسمانده ایلام باید از حالت سنتی خارج شود.

مدیریت پسماند ایلام باید از حالت سنتی خارج شود
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان ایلام بر خروج سریع مدیریت پسماند ایلام از حالت سنتی تأکید کرد و گفت: طبق ماده (۴ ) قانون مدیریت پسماند، این قانون باید در استان ایلام عملیاتی شود. 

وی با بیان اینکه تکالیف قانونی شهرداران در حوزه پسماند مشخص است، افزود: شهرداران مراکز ۱۲ شهرستان استان ایلام باید هر چه سریع‌تر برنامه جامع مدیریت پسماند خود را برای هر شهرستان طبق آیین‌نامه اجرایی پسماند و با تکیه بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ارائه کنند.

وی تاکید کرد: همه شهرستان‌های استان طبق ضوابط و مطالعات زیست‌محیطی و استاندارد، باید سایت پسماند داشته باشند و سایت‌های پسماند باید حتماً حصارکشی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه روزانه ۷۷۴ تن پسماند در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: میزان تولید پسماند در ایلام بیشتر از میانگین کشوری است و باید ضمن فرهنگ‌سازی، با بازیافت، تولید فرآورده‌های ناشی از پسماند و برنامه‌ریزی های لازم، سرانه تولید زباله در ایلام کاهش یابد.

هژبری میزان تولید سالانه پسماند صنعتی در استان را ۵۸۷۰ تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۷۳۰ تن پسماند عفونی در ایلام تولید می‌شود که اقدامات مطلوبی در این حوزه صورت نگرفته و در بیمارستان‌های شهرهای سرابله و دره‌شهر در خصوص بی‌خطرسازی پسماند عفونی اقدامی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی‌ شهرداران، موفقیت آنها در اجرای قانون مدیریت پسماند است که برای آنها مساعدت‌های اعتباری خاصی در نظر گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه