English

طی سال گذشته در استان ایلام انجام شد؛

کاهش آبله دامی از ۳۸ کانون بیماری به ۶ کانون

معاونت سلامت دامپزشکی استان ایلام از کاهش میزان بیماری آبله دامی از ۳۸ کانون بیماری آبله به ۶ کانون در سال گذشته خبر داد.

 کاهش  آبله دامی از ۳۸ کانون بیماری به ۶ کانون
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، الهام جم‌زاده، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی است که خود را با ضایعات سراسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و  گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم‌زاده با اشاره به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به‌منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی موردانتظار با یک میلیون و ۵۶۹ هزارو ۷۴۳ نوبت سر انجام داده است.

 وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم، خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق  سبب کاهش تعداد کانون‌های بیماری به ۶ کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه