English

معاون عمرانی استاندار ایلام:

حدود ۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تا روز گذشته حدود ۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است اظهار داشت: آمار تصادفات نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حدود ۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام روز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از مسیرهای تردد مسافران نوروزی در شهرستان ایوان اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته، حدود ۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت و ۶۶ تصادف جرحی و فوتی رخ داده است.

وی، تصریح کرد: اگرچه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته اما انتظار داریم شهروندانِ عزیز هنگام رانندگی از عجله و شتاب در طول مسیر خودداری کنند.

معاون استاندار ایلام از کاهش صد در صدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته سخن به میان آورد و ادامه داد: تعداد مجروحین ناشی از تصادفات در استان تاکنون ۸۸ نفر است که این مورد نیز ۴۲ درصد کاهش داشته است.

هژبری، ادامه داد: ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان وجود دارد که ۱۶ نقطه از آنها به استان ابلاغ شده و تاکنون ۵ نقطه رفع خطر شده‌اند.

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۲۷ دستگاه اجرایی در قالب ۱۲ کمیته در ستاد خدمات سفرهای نوروزی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۴۲ خودرو به عنوان همیار پلیس فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۲۰۰پرسنل و ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات؛ هلال احمر با ۲۲ پایگاه ثابت و سیار که شامل 44 خودرو و حدود ۱۷۵ نفر پرسنل؛ مرکز فوریت‌ها با ۳۲ پایگاه جاده‌ای شهری در قالب ۵۶ آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس و حدود ۵۰۰ نفر پرسنل در تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: میراث فرهنگی استان ایلام با ۹۷۶ اثر ملی و ۲۶۴ مرکز اقامتی تاکنون پذیرای حدود ۱۲۰ هزار نفر از مهمانان نوروزی بوده و ۱۷ غرفه عرضه صنایع دستی نیز در نقاط مختلف استان ایجاد کرده است.

هژبری همچنین اقدامات ضروری انجام گرفته و یا در حال انجام در استان را تشریح کرد و گفت: تشکیل جلسات راهبری کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در تمام شهرستان‌ها؛ برخورد جدی و بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه ساز؛ استفاده از مشارکت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها؛ ایجاد توقفگاه و استراحت‌گاه در طول مسیرها برای رفع خواب‌آلودگی رانندگان؛ آمادگی پایگاه‌های امدادی با تمام ظرفیت در محورهای مواصلاتی؛ آماده به کار بودن پایگاه‌های اورژانس و فوریت‌ها در محورهای مواصلاتی و... از اقدامات صورت گرفته و یا در حال انجام هستند تا روند کاهشی آمار تصادفات حفظ شود.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر اینکه آماده‌سازی و تنظیف ورودی و خروجی شهرها بر عهده‌ی شهرداری‌هاست، بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، باید حرمت این ماه مبارک حفظ و تمام مساجد بین راهی، بقاء متبرکه، پارک‌ها و بوستان‌ها باید آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی و مسافرین را داشته باشند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان و پایش سرعت میانگین رانندگان، اظهار کرد: علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه توسط دوربین‌های کنترل تخلفات جاده‌ای، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیر مجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

هژبری تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند بایستی تذکر داد که اگر در فاصله بین آنها سرعت مجاز رعایت نگردد، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه