English

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام خبر داد؛

خرید ۳۷۵ تن میوه شب عید در استان ایلام

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: ۳۷۵ تن میوه شب عید شامل ۲۵۰ پرتغال و ۱۲۵ تن سیب قرمز و زرد تهیه و خریداری شده است.

خرید ۳۷۵ تن میوه شب عید در استان ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: رسانه ها چشم بینای جامعه هستند و تاثیر به سزایی در آگهی بخشی به جامعه دارند.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی تعاون روستایی استان هدایت، حمایت و نظارت بر تعاونی ها و تشکل هایی است که بصورت گروهی در خدمت تولید محصولات کشاورزی هستند.

شکری در ادامه به عملکرد تعاون روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در استان ایلام ۲۲۷ مورد تشکل و تعاونی تحت پوشش تعاون روستایی هستند که در زمینه توزیع نهاده ها، کالاهای اساسی و خرید محصولات کشاورزی و... خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه جهت توسعه فعالیت ها اتحادیه ها در استان شکل گرفته اند اضافه کرد: از جمله این اتحادیه ها می توان به اتحادیه دامداران، زنبورداران، مرغداران و... اشاره کرد که جمعیتی بالع بر ۴۵ هزار عضو دارند.

شکری خاطرنشان کرد: مدیریت تعاون روستایی استان کار نظارت، حسابرسی دقیق، حمایت و هدایت این تشکل ها را بر عهده دارد و همچنین خدمات آموزشی و توانمندسازی به اعضای تعاونی های روستایی ارائه می شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با بیان اینکه ۶۶ تعاونی تولید در استان وجود دارد گفت: بالغ بر ۶ هزار نفر کشاورز که اراضی معادل ۵۰ هزار هکتار آبی در اختیارشان است شامل این تعاونی هستند. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری در همه بخش های این تعاونی ها شاهد فعالیت های مطلوبی بودیم اضافه کرد: طی امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن خرید گندم و ۵ هزارو ۹۶۴ تن خرید محصول کلزا انجام شده است.

این مسئول در ادامه به خرید تصمینی ۲۲ هزار تن ذرت علوفه ای و ذرت دانه ای و... اشاره کرد افزود: خرید میوه تنظیم بازار استان نیز بر عهده این تشکل ها و مدیریت تعاون روستایی است که سال گذشته ۱۷۰ تن میوه تنظیم بازار شامل پرتغال و سیب توزیع شده و امسال نیز برای ایام نوروز ۳۷۵ تن میوه شامل ۲۵۰ پرتغال و ۱۲۵ تن سیب قرمز و زرد تهیه و خریداری شده است.

شکری اظهار داشت: تعاون روستایی و شبکه های آن میوه های تنظیم بازار را بدون واسطه از شمال کشور خریداری کرده و بازدیدهای لازم از طریق مسیولین انجام شده شده است.

وی همچنین به توزیع مواد سوختی بین کشاورزان اشاره کرد و گفت: ۱۷ میلیون ۸۶۹ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت و... در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳هزار و ۵۱۱ تن آرد بین روستاهای فاقد نانوایی توزیع شده است و همچنین ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار تملک های دارایی از طریق دولت برای بهسازی ۱۲ مورد از انبارهای فرسوده هزینه شده است.

وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: ایجاد و توسعه روستا بازارها و فروشگاه های مصرفی و تخصص از جمله داروخانه گیاه پزشکی، ایجاد و تجهیز صنایع تبدیلی و تکمیلی، توزیع و تامین انواع کودهای و سموم شیمیای به میزان ۲۶ هزار ۷۶۰ تن، تولید بذرهای اصلاح شده از طریق شرکت های تعاونی به میزان ۱۳ هزار و ۲۱۴ تن، ساماندهی ۶۲ مجمع کشاورزی، ۱۱۴ مورد حسابرسی تعاونی های کشاورزی و... از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی به ۳۰ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: صددرصد کشت قراردادی تعاون روستایی در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان با اشاره به کشت قراردادی ذرت علوفه ای در سطح ۱هزار ۵۰۰ هکتار اشاره کرد و گفت: ۵۰ هزار تن ذرت علوفه ای طی این کشت تولید و به مراکز کشور تحویل داده شد. 

شکری به تامین تسهیلات برای خرید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد طرح دهکده اقتصادی در روستاها، برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت محصولات کشاورزی و صادرات، برنامه برای ایجاد الگوی کشت باهدف افزایش تولید و صادرات آن از اقداماتی است که برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی به ایجاد دو بازارچه از مزرعه تا سفره در شهر ایلام اشاره کرد و گفت: این مهم با همکاری شهرداری و فرمانداری ایلام در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۰نقطه جهت عرضه میوه شب عید از ۱۵ اسفند در شهر ایلام در نظر گرفته شده افزود: در سایر مناطق استان نیز میوه شب عید توزیع و قیمت این میوه ها توسط کمیته راهبری میوه شب عید تعیین می شود.

وی عنوان کرد: طرح ایجاد تعاونی های تولید کشاورزی در دو پروژه سامانه گرمسیری و رودخانه های مرزی که شامل ۳۰ هزار هکتار از اراضی آبی است در سال آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه