English

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر انجام گرفت؛

رونمای از سامانه پایش آلایندگی هوا توسط پتروشیمی در شهرستان چوار

سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام از رونمایی از رونمایی سامانه پایش آلایندگی هوا توسط پتروشیمی در شهرستان چوار خبر داد و گفت: این طرح برای‌ سامانه پایش مستمر کیفیت هوای شهرستان چوار انجام شد.

رونمای از سامانه پایش آلایندگی هوا توسط پتروشیمی در شهرستان چوار
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، بهزاد یاری سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام  در حاشیه رونمایی از سامانه ی پایش آنلاین هوای محیط شهری چوار همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر،اظهار داشت: این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی اقدامات گسترده ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه یکی از الزامات زیست‌محیطی است، ادامه داد:پتروشیمی ملزم به هزینه برای اجرای این سامانه بوده است.

سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام با اشاره به هدف این سامانه گفت: این دستگاه به صورت 24 ساعته و آنلاین با پایش مستمر کیفیت هوای شهر چوار را بررسی می‌کند. 

یاری مجری این طرح را شرکت راهی نو فرانگاه عنوان کرد و افزود: در راستای پایش آلایندگی در بین تمام صنایع کشور اعم از پتروشیمی و وزارت نفت،بیشترین هزینه مربوط به شرکت پتروشیمی ایلام است.

وی در ادامه مبلغ قرارداد برای راه اندازی این سامانه را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این موضوع قابل پیگیری و راستی آزمایی است.

سرپرست مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه این شرکت در مجاورت بافت شهری و روستایی قرار دارد،خاطر نشان کرد: به همین دلیل ایستگاه پایش آلایندگی هوا با هزینه های بسیار بالا جهت شفاف کردن این موضوع که پتروشیمی ایلام هیچ تاثیری بر آلایندگی هوا خصوصا در شهرستان چوار ندارد،راه‌اندازی شده است.

یاری در بخش دیگر سخنان خود به استفاده از به روز ترین تجهیزات اندازه گیری آلایندگی هوا در این سامانه پالایش آلایندگی اشاره داشت و گفت:این دستگاه از برندهای مختلف و معتبر FAL آلمان و Envirotech ایتالیا و AMA انگلیس تامین شده است.

وی به پارامترهای مورد سنجش این سامانه نیز گریزی زد و گفت: ذرات 2.5 و 10 میکرون، CO2, CO ,03, S02 , BTEX و No and Nox را شامل می شود.

وی با بیان اینکه این ایستگاه علاوه بر دسترسی مسئولین شهرستان چوار و اداره محیط زیست استان ایلام،به سامانه جامع آلایندگی کشوری نیز متصل است،گفت:با مراجعه به سامانه پایش آلایندگی کشوری، در هر زمانی اطلاعات کیفیت هوای شهر چوار مورد بررسی است.

یاری به کلنگ‌‌زنی میدان و بلوار پتروشیمی ایلام نیز اشاره داشت و گفت:این پروژه نیز در راستای مسئولین اجتماعی تقدیم مردم این شهرستان خواند شد‌.

وی مبلغ این طرح را 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدت زمان اجرای آن 8 ماه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه