English

مدیرکل انتقال خون استان ایلام خبر داد؛

ساخت دو مرکز ثابت خونگیری در شهرستان‌های ایوان و دهلران

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: جهت بهره‌بندی شهروندان و اهدا کنند در شهرستان‌های ایوان و دهلران دو مرکز ثابت خونگیری در این شهرستان‌ها در حال ساخت است.

ساخت دو مرکز ثابت خونگیری در شهرستان‌های ایوان و دهلران
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۶ هزار و ۲۸۵ نفر در استان ایلام جهت اهدا خون به مراکز خون‌گیری در سطح استان مراجعه کرده اند که از این تعداد، خونگیری از ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر انجام شده است.

وی تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در استان را ۷ هزارو ۱۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۳۱۳ نفر از اهدا کنندگان خون نیز در گذشته سابقه اهدا خون داشته اند.

وی با بیان اینکه اهدا کنندگان بار اول ۲هزارو ۱۹۴ نفر بوده‌اند خاطرنشان کرد: تعداد اهداکنندگان خانم در سال جاری نیز ۸۲۱ نفر بوده است.

 عاصم آبادی اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۷۰ تیم سیار در سطح استان کار خون گیری از متقاضیان را انجام داده اند. 

 وی تصریح کرد: با همراهی مردم میزان ذخیره خونی بانک خون استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و خوشختانه خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تامین شده است،

مدیرکل انتقال خون استان ایلام در پایان اظهار داشت: جهت بهره‌بندی شهروندان و اهدا کنند  در شهرستان‌های ایوان و دهلران دو مرکز ثابت خونگیری با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است که امید است ابن دو پروژه با تامین اعتبار تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه